Jak pisać artykuły na bloga, które wzbudzą zainteresowanie ? 10 praktycznych SEO wskazówek

Spis treści

Jak pisać artykuły na bloga, które wzbudzą zainteresowanie ? 10 praktycznych SEO wskazówek

Wstęp

Każdy początkujący bloger bądź właściciel strony www, zastanawia się, jak poprawnie pisać artykuły na swoją stronę – tak, aby ich poziom reprezentował maksymalnie wysoką wartość merytoryczną, a także aby jego pozycjonowanie było łatwiejsze i przyjemniejsze. Mamy dla Ciebie kilka cennych wskazówek SEO, dzięki którym osoby odwiedzające Twoją stronę internetową będą zadowolone z wysokiej jakości treści, a także wyszukiwarka Google przychylniej spojrzy na Twoją stronę. Kompletny poradnik – jak napisać dobry artykuł / wpis blogowy / artykuł prasowy, a nawet artykuł po angielsku znajdziesz poniżej. Miłej lektury!

1. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe

Zanim przygotujesz kolejny artykuł, wpis, czy publikację na swoją stronę, warto, abyś zastanowił się, w jakim celu go publikujesz? Jeśli chcesz pozyskać duże zainteresowanie w social mediach, jak i wyszukiwarkach internetowych, warto, abyś wybrał często wyszukiwane słowa kluczowe. Jak to zrobić? Tutaj przychodzi na pomoc Google Keyword Planner, którego zastosowanie jest bardzo proste nawet dla początkujących.

Wystarczy się zalogować na konto Google, przejść do narzędzia Google Keyword Planner i wpisać interesujące nas słowa kluczowe:

Przykład 1

Prowadzimy sklep z butami, na którym znajduje się blog, gdzie systematycznie dodajemy treść dla pozyskania jak największej liczby osób odwiedzających. Chcemy przygotować recenzję butów – jak wyszukać odpowiednie słowa kluczowe?

Wystarczy wpisać w „Google Keyword Planner” słowo kluczowe, które nas interesuje. Posłużmy się przykładem, po wpisaniu frazy „buty recenzja” dostaliśmy propozycję następujących słów kluczowych:

 jak wyszukać odpowiednie słowa kluczowe

Wybieramy z listy interesujące nas słowa kluczowe, na podstawie których napiszemy artykuł. Gdy już wybierzemy odpowiednie słowa kluczowe, warto rozbudować je o tak zwany longtail (długi ogon). Tutaj przyjdzie nam z pomocą również bezpłatne narzędzie Ubersuggest dostępne (tutaj)

Wpisujemy nasze słowo kluczowe i otrzymujemy setki propozycji słów z długiego ogona, jakie wpisują użytkownicy wyszukiwarek.

setki słów z długiego ogona

Wykorzystując te dwa bezpłatne narzędzia, Ubersuggest i Google Keyword Planner, możemy wyszukać naprawdę wartościowe słowa kluczowe do naszego artykułu.

2. Przygotuj odpowiedni i ciekawy nagłówek

Podstawą dobrego artykułu jest również dobranie odpowiedniego nagłówka. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich sformułowań możemy zyskać większą klikalność naszego artykułu, jak również wyższe pozycje. Warto sugerować się tutaj 3 sprawdzonymi radami:

  1. nagłówek powinien zawierać słowa kluczowe
  2. nagłówek powinien być zrozumiały dla użytkowników
  3. nagłówek powinien zachęcać do kliknięcia

 

Przykład odpowiednich nagłówków :

„Jak pisać artykuły prasowe, które ludzie uwielbiają? 5 praktycznych wskazówek”

Artykuły po angielsku – Skuteczny copywriting – Sprawdź

„Jak napisać artykuł naukowy w prosty sposób? Poradnik doświadczonego copywriter’a” 

Przydatne strony, które pozwolą wygenerować Ci automatycznie nagłówek po podaniu słowa kluczowego – przydatne dla angielskich artykułów

Hubspot’s Blog Topic Generator

Portent’s Content Idea Generator

3. Pisz dla użytkowników, NIE dla wyszukiwarek

Nie ważne w jakim języku (po angielsku, niemiecku czy włosku) i nie ważne w jakich okolicznościach – zawsze twórz content skierowany pod użytkownika. Gdy już mamy gotowe słowa kluczowe i odpowiedni nagłówek, należy przejść do napisania artykułu. Pamiętajmy, że piszemy przede wszystkim dla użytkowników i to oni będą gwarantem naszego sukcesu. Piszmy ciekawe artykuły, najbardziej poczytne są krótkie treści na ~300 słów, ale całkiem nieźle czytają się też te nieco dłuższe. W tekście warto używać przydatnych odnośników do innych witryn (pamiętajmy, że dla linków wychodzących ustawiamy atrybut rel=”nofollow”). Chcąc umieścić słowa kluczowe – zadbaj o to by tekst wyglądał naturalnie.

4. Unikaj upychania i duplikowania treści

Pisząc artykuł, nie kopiuj tekstu z innych stron internetowych – jest to działanie karane przez wyszukiwarkę i może wykluczyć daną podstronę, a nawet cały serwis. Zadbaj, aby Twoje teksty były unikalne i interesujące. Pisząc artykuł, nie upychaj słów kluczowych, liczba słów i fraz w Twoim artykule nie powinna przekraczać 4-6%.

5. Wykorzystaj sprawdzone narzędzia

Jeśli dysponujesz popularnym systemem CMS, takim jak : WordPress, Joomla, Drupal, masz możliwość skorzystania z darmowych dodatków, które wspomogą Cię w tworzeniu treści.

Najbardziej popularną wtyczką dla WordPressa jest SEO by Yoast (link). Pozwoli Ci nie tylko szybko i poprawnie skonfigurować witrynę pod kątem SEO, ale również napisać sam tekst.

Przykładowe opcje wtyczki:

 SEO by Yoast

6. Najpierw napisz – później edytuj

Jeśli zależy Ci na czasie, warto najpierw przygotować artykuł, a dopiero później poświęcić czas na jego edycję. Zaowocuje to znaczną oszczędnością czasu i brakiem rozpraszania się. Podczas pisania artykułu staraj się unikać dłuższych przerw. Przygotowanie grafiki zostaw na koniec – bardzo Ci to ułatwi pracę.

7. Zadbaj o ciekawe treści

Pisząc artykuł blogowy, prasowy, naukowy czy po angielsku, zadbaj o dużą ilość ciekawych dla użytkownika informacji. Zastanów się, czy tekst, który przygotowałeś, sam chciałbyś przeczytać. To pozwoli Ci poprawić swoje błędy i nabyć nawyk dobrego copywriting’u tak cennego w dzisiejszych czasach. Jeśli chcesz, żeby Twoje treści i artykuły znajdowały się wysoko – pisz kompleksowe, tematyczne, dłuższe niż 300 słów artykuły z odnośnikami nawiązujące do ciekawych treści.

8. Przygotuj odpowiedni opis artykułu

Gdy już mamy przygotowany odpowiedni tytuł naszego wpisu, warto również przygotować opis. Opis powinien być zachęcający dla użytkownika oraz zawierać słowa kluczowe. Zdecydowanie warto użyć tutaj encji HTML takich jak:

•, ✓, ⇔, ☏

Przykład poprawnego przygotowanego meta opisu

Przykład poprawnego przygotowanego meta opisu

9. Zadbaj o prostotę przekazu

Jeśli nie prowadzisz mocno specjalistycznej strony, pamiętaj o przejrzystość przekazu. Używaj prostych sformułowań, które będą zrozumiałe użytkowników.

10. Podsumowanie – Jak napisać artykuł na stronę i bloga?

Pisząc artykuł, w pierwszej kolejności skup się na dobrze słów kluczowych. Przygotuj również zachęcający nagłówek jak również opis meta, który pozwoli Ci pozyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Pisz ciekawe teksty z licznymi odnośnikami do ciekawych źródeł. Spróbuj w jak najłatwiejszy sposób przekazać tekst użytkownikowi. Wspieraj się dostępnymi narzędziami takimi jak „Generator tytułów” czy też wtyczki „SEO by Yoast„. Dodawaj systematycznie treść na swojego bloga – to klucz do sukcesu, niezależnie czy prowadzisz bloga, czy też duży sklep internetowy.

Ocena strony: 4.9/5 - (19 głosów)
Maciej Kałużny

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Jedna odpowiedź

  1. Mam wrażenie że dawniej było łatwiej znaleźć dobre treści do czytania niż dzisiaj przez google. One jest wyszukiwarka przeoptyamlizowana. Dziś trudniej wyszukać odpowiedź niż dawniej na pytanie. Ale to moje zdanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza