Tanie pozycjonowanie

Spis treści

Tanie pozycjonowanie? Sprawdź czy warto!

Postanowiłem napisać ten wpis w odpowiedzi na gigantyczną liczbę zapytań o tzw. tanie pozycjonowanie stron internetowych. Klienci często zastanawiają się, dlaczego tak drogo, skoro na Allegro lub Gruponie mogą kupić pozycjonowanie na cały rok za 399zł… Dziś więc omówię, czym jest tanie pozycjonowanie i czy faktycznie jest sposobem na oszczędność. Opowiem też, jakie działania obejmują tanie cenniki i na co warto uważać w przypadku tanich usług. 

Tanie pozycjonowanie stron: cena a jakość

Życie bardzo często uczy nas, że stosunek ceny do jakości ma bardzo duże znaczenie. Osobiście wychodzę z założenia że „nie stać mnie na tanie„… – tanie rzeczy lub usługi przeważnie nie są pierwszej jakości – dotyczy to także pozycjonowania stron www.

Pozycjonowanie stron internetowych w niskiej cenie może wydawać się atrakcyjną opcją dla wielu firm. Jednak niskie koszty często wiążą się z niższą jakością usług, mogą oznaczać stosowanie technik niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarek. 

Tanie pozycjonowanie może również obejmować ograniczony zakres usług lub brak indywidualnego podejścia, a są to bardzo istotne w efektywnym SEO kwestie. Dlatego, zamiast skupiać się wyłącznie na cenie, warto rozważyć wartość i efektywność usług, postawić na długoterminowy sukces strony internetowej.

Koszty pozycjonowania stron www a konkurencja

Jeżeli chcesz pozycjonować frazy, na które nie ma konkurencji, przykładowo „pozycjonowanie stron w domu za darmo (:D)”, to faktycznie, takie pozycjonowanie może być tanie… Jednak, jeżeli chcesz pozycjonować frazy typu „dentysta Warszawa” to sytuacja wygląda zupełnie inaczej.

Pozycjonowanie na frazy, które generują znaczący ruch i przekładają się na zyski, wymaga nakładów finansowych. Osiągnięcie wysokiej pozycji jest trudniejsze i wymaga bardziej zaawansowanych strategii SEO, w tym dogłębnej analizy, optymalizacji treści, budowania wartościowego profilu linków zwrotnych i ciągłego monitorowania zmian w algorytmach wyszukiwarek.

Tanie pozycjonowanie może skupiać się frazach, na które nie ma konkurencji i, których nikt nie szuka. Takie frazy faktycznie mogą być łatwe i tanie w pozycjonowaniu, ale często nie przynoszą wartości w postaci ruchu na stronie czy konwersji.

W efekcie, pozycjonowanie na mniej popularne frazy może być tańsze, ale jednocześnie nie przynosić oczekiwanych korzyści biznesowych. Dlatego, wybierając usługi SEO, warto zastanowić się, czy niski koszt nie idzie w parze z pozycjonowaniem fraz, które nie mają realnego wpływu na sukces strony internetowej.

Efekty pozycjonowania a koszty

Istotny jest także czas oczekiwania na efekty. Jak długo trzeba czekać na rezultaty w przypadku współpracy z agencjami oferującymi tanie pozycjonowanie? Zazwyczaj mamy do czynienia z dwiema sytuacjami.

Bardzo szybkie efekty pozycjonowania

Tanie pozycjonowanie to często obietnica efektów w ekstra szybkim czasie. Zdarza się, że agencja w 2 tygodnie lub miesiąc jest w stanie wypozycjonować do TOP 3 fraz typu biuro rachunkowe Gorzów Wielkopolski, stomatolog Toruń czy adwokat Gliwice. Jak to możliwe i czy rzeczywiście jest to korzystne dla firmy?

Szybkie efekty są zwykle skutkiem stosowania metod Black Hat SEO, a więc metod niezgodnych z wytycznymi Google. Taka strategia opiera się na spamowaniu śmieciowymi linkami, nadmiernym, nienaturalnym stosowaniu słów kluczowych, wdrażaniu kiepskiej jakości treści. Wszystkie te działania, chociaż początkowo mogą wydawać się skuteczne, na dłuższą metę jedynie szkodzą stronie i prowadzą do nałożenia kary ze strony wyszukiwarki Google.

Długi czas oczekiwania na rezultaty SEO

Nie wszystkie agencje, kuszące tanim cennikiem usług, stosują metody Black Hat SEO. Zdarza się, że oferta obejmuje działania SEO i off-site prowadzone w bardzo ograniczonym zakresie, a to skutkuje bardzo długim czasem oczekiwania na efekty. Niewystarczająca optymalizacja, treści wdrażane raz na jakiś czas, brak kompleksowej strategii link buildingu sprawiają, że wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania jest znacznie wolniejszy niż przy standardowych działaniach. Długi czas oczekiwania na efekty to długi czas oczekiwania na konwersje i zyski.

Uczciwie wycenione, kompleksowe działania z zakresu pozycjonowania to szybsze efekty, szybszy zwrot inwestycji. Warto postawić na takie rozwiązanie!

 

 

 

 

 

Umowa na tanie SEO

Kolejny, istotny punkt dotyczy umów na tanie pozycjonowanie. Umowy te często zawierają zapisy dotyczące dodatkowych kosztów, które nie są uwzględnione w podstawowym, niskim abonamencie. Oznacza to, że gdy uwzględnimy dodatkowe opłaty za działania niezbędne do efektywnego pozycjonowania, początkowo atrakcyjna oferta cenowa może okazać się mniej korzystna.

W ramach taniego abonamentu, agencje SEO często oferują ograniczony zakres usług. Kluczowe elementy strategii SEO, takie jak tworzenie wartościowych treści, zdobywanie linków zewnętrznych czy konsultacje ze specjalistami, traktowane są jako dodatkowe i usługi, na które wystawiana jest osobna faktura. 

W standardowych umowach z agencjami SEO, ważne działania on-site i off-site wliczone są w koszty abonamentu. Dlatego, aby uniknąć niespodzianek finansowych, przy wyborze usług pozycjonowania warto dokładnie przeanalizować umowę i zwrócić uwagę na wszystkie potencjalne, dodatkowe koszty. Realny koszt efektywnego pozycjonowania może okazać się wyższy, niż sugeruje to początkowa oferta „taniego pozycjonowania”.

Tanie pozycjonowanie – cennik

Pozycjonowanie jest procesem, który daje długotrwałe korzyści, ale też generuje koszty. Koszty, których nie sposób uniknąć nawet przy samodzielnym pozycjonowaniu. Są to między innymi wydatki na specjalistyczne narzędzia SEO, które są niezbędne do efektywnego doboru słów kluczowych czy analizy profilu linkowego. Na uwadze trzeba też mieć opłaty za publikację artykułów sponsorowanych, przygotowanie treści przez doświadczonych copywriterów, a także zakup certyfikatu SSL, który zwiększa bezpieczeństwo strony.

Zbyt niskie ceny mogą wskazywać na to, że nie wszystkie działania będą przeprowadzane w pełni profesjonalnie. Może to oznaczać, że analiza SEO będzie realizowana bez wykorzystania płatnych, specjalistycznych narzędzi – a to może ograniczyć jej dokładność i skuteczność. W przypadku wyboru taniej oferty, istnieje ryzyko, że niektóre, kluczowe działania, takie jak profesjonalny copywriting czy pozyskanie wartościowych linków zostaną pominięte lub wykonane na niższym poziomie. Dlatego przy wyborze usług pozycjonowania ważne jest, aby zwrócić uwagę nie tylko na cennik, ale i na zakres oraz jakość oferowanych działań.

FAQ – tanie pozycjonowanie

Tanie pozycjonowanie Gorzów – czy da efekty?

Tanie pozycjonowanie w Gorzowie Wielkopolskim może dać pewne efekty, zwłaszcza dla lokalnych firm. Konkurencyjność rynku gorzowskiego jest mniejsza niż w większych miastach, jak np. Poznań. Mimo to, proces pozycjonowania w Gorzowie także generuje koszty, a niskie ceny często mogą oznaczać niższą jakość usług oraz dłuższy czas oczekiwania na widoczne efekty. Ważne jest, aby mieć świadomość, że nawet w mniej konkurencyjnych lokalizacjach, skuteczne SEO wymaga inwestycji zarówno finansowych, jak i czasowych.

Tanie pozycjonowanie sklepu internetowego – czy warto?

Pozycjonowanie sklepów internetowych, tak samo, jak pozycjonowanie stron www, generuje koszty. Minimalny budżet to często minimalny zakres usług i niewielkie efekty oraz duże szanse na to, że konkurencja szybko uzyska przewagę. Jeśli więc chcesz docierać do  klientów, budować wizerunek eksperta i mnożyć zyski, dobrym rozwiązaniem indywidualna strategia obejmująca kompleksowe działania i uczciwa wycena. 

Pozycjonowanie samodzielne czy z agencją SEO – co jest tańsze?

Samodzielne pozycjonowanie, na pierwszy rzut oka, może wydawać się tańsze, ponieważ nie trzeba płacić comiesięcznego abonamentu agencji SEO. Jednakże, samodzielne pozycjonowanie wymaga czasu, wiedzy i dostępu do odpowiednich narzędzi, a to także generuje koszty. Współpraca z agencją SEO to wyższe koszty początkowe, ale agencje oferują kompleksowe i skuteczne usługi, które mogą przynieść lepsze wyniki. Wybór między agencją e-marketingową a samodzielnym pozycjonowaniem uzależniony jest od indywidualnych umiejętności, zasobów i celów.

Tanie pozycjonowanie stron podsumowanie

Tanie pozycjonowanie stron może mieć miejsce jedynie wtedy, gdy chcesz pozycjonować frazy kluczowe, na które nie ma konkurencji… Nie istnieje tanie pozycjonowanie fraz wyszukiwanych 5000 razy w miesiącu. Dobre, skuteczne i długofalowe techniki pozycjonowania mają swoją cenę, ale zwracają się wraz z upływem czasu – oczywiście, jeśli współpracujemy z rzetelną i znającą się na rzeczy firmą SEO.

Ocena strony: 4.9/5 - (10 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?