7 Najczęstszych błędów: Pozycjonowanie Lokalne

Home / poradniki / 7 Najczęstszych błędów: Pozycjonowanie Lokalne

7 Najczęstszych błędów: Pozycjonowanie Lokalne

w poradniki

Pozycjonowanie lokalne to świetna promocja dla małych oraz średnich firm, które chcą zaistnieć w internecie. Co ciekawe jeżeli chodzi o tą metodę pozycjonowania to bardzo często spotykam się z tymi samymi błędami, które postanowiłem przedstawić w poniższym zestawieniu.

1. Pierwszym i najczęściej popełnianym błędem jest brak ustalenia konkretnej strategii marketingu lokalnego dla naszej firmy. Strategia powinna zawierać elementy jakie chcemy wykonać, aby zwiększyć naszą widoczność w wynikach wyszukiwarek, ale również poza nimi np. publikacje na serwisach zewnętrznych. Należy sobie także odpowiedzieć na 3 podstawowe pytania:

• Co chcemy osiągnąć?

• Jakim kosztem?

• W jakim Czasie?

2. Brak ustalenia jednolitego NAP’u to kolejny często popełniany błąd. NAP to pierwsza rzecz o której powinniśmy pomyśleć tworząc strategię lokalnego promowania swojej firmy. Niestety 95% firm dla których prowadziłem działania lokalnego SEO nie miała w ogóle pojęcia że takie coś jak NAP powinno w ogóle powstać.

• Przykład poprawnego NAP’u

 

Adwokat • Krzysztof Pawlak

Uniwersytecka 18

90-243 Łódź

601 649 744

3. Kolejnym błędem jest brak posiadania strony mobilnej/responsywnej. Moim zdaniem jest to szczególnie bolesne dla firm świadczących usługi w szczególności na terenie danego obszaru. Jeżeli jestem w np. Poznaniu i idąc przez miasto najdzie mnie ochota na zjedzenie dobrej pizzy to swoim zwyczajem sprawdzę za pomocą internetu gdzie znajduje się jakieś ciekawe miejsce z pyszną pizzą.  Jeżeli jednak wybrana przeze mnie strona będzie nieprzystosowana do urządzeń mobilnych to nawet nie będę miał zamiaru dalej jej przeglądać, wygra strona konkurencji posiadająca stronę mobilną na której będę w stanie w kilka sekund się odnaleźć – prosto i wygodnie.

4. Brak Tworzenia osobnych podstron dla oddziałów firmy jest kolejnym karygodnym błędem. Większość webmasterów podczas tworzenia witryny nie ma zielonego pojęcia o czymś takim jak lokalne SEO, mimo że często na stronach agencji tworzących strony internetowe znajdziemy zapis „Strona stworzona pod SEO” – pod tradycyjne SEO? – być może, jednak jeżeli chodzi o pozycjonowanie lokalne to jeszcze nigdy nie spotkałem się, aby Webmaster przewidział takie działania.

5. Brak umieszczenia mikrodanych. Poprzez dodanie danych skonfigurowanych za pomocą np. schema.org możemy liczyć że roboty wyszukiwarek łatwiej będą w stanie odnaleźć nasz NAP w obrębie strony.

6. Źle skonfigurowana wizytówka w Google Moja Firma. Niestety przy niemal każdym kliencie, z którym rozpoczynamy współprace mamy do czynienia ze źle zoptymalizowaną stroną w Google + Moja Firma. Bardzo często zdarza się, że agencje SEO nie zajmują się stricte pozycjonowaniem lokalnym i nie przywiązują większej wagi do tego elementu co oczywiście jest rażącym błędem.

7. Brak umieszczenia mapy Google. Niby taki mały błąd, a również potrafi się pojawić w wielu przypadkach. Mapka sama w sobie jest elementem obowiązkowym na podstronie kontakt, jeżeli mamy do czynienia z firmą świadczącą usługi na danym obszarze np. Centrum Medyczne. Mapa to również doskonały wskaźnik lokalizacji naszego biznesu, dzięki czemu potencjalny klient nie musi przechodzić na inne strony w celu znalezienia lokalizacji naszej firmy.

 

Jeżeli masz problem z pozycjonowaniem lokalnym lub przystosowaniem swojej strony do takiej formy promocji, zapraszam do kontaktu.

Paweł Kapłan
Paweł Kapłan
Pasjonat marketingu internetowego i boksu. Specjalista w zakresie pozycjonowania lokalnego oraz budowania długotrwałych strategii marketingowych. Członek zarządu w 1stplace.pl.
Recommended Posts
Komentarze
  • Maciek
    Odpowiedz

    cześć Paweł , bardzo dobry artykuł , dopiero rozpracowuję temat pozycjonowania lokalnego

Zostaw komentarz

narzędzia googlelogo google plus miejsca