co musisz wiedziec o page rank

Spis treści

Co musisz wiedzieć o PageRank?

Page Rank to pierwszy ranking stron internetowych firmy Google, który w skali liczbowej definiował wartość strony internetowej. Algorytm robił to poprzez określanie, na przykład, autorytetu strony, który zależał od innych stron, z których linki do takiej prowadziły. Był on niezwykle istotny jeśli chodzi o pozycjonowanie stron. Oczywiście, im strony z większym autorytetem linkowały do tej strony, tym też znacząco wzrastał jej autorytet.

Co to jest Page Rank?

Page Rank został stworzony w 1998 roku, jako opatentowany algorytm służący do oceniania stron internetowych. Automatycznie miał wyliczać ocenę Page Rank, która w zakresie od 0 do 10 określała jakość i ilość linków prowadzących do strony. Przy każdej aktualizacji strona mogła zyskać cenne punkty, ale także je stracić. Strona internetowa świeżo umieszczona w sieci miała Page Rank równy 0. Dzięki temu mogliśmy sprawdzić wiarygodność stron.

Algorytm był wykorzystywany tylko przez Google, a ocena strony była widoczna dla wszystkich. Teraz informacja o statusie Page Rank strony jest ukryta i nie możemy jej sprawdzić, ale prawdopodobnie nadal jest wykorzystywana do określania wartości strony.

W ten sposób właściciele stron, aby zapewnić im wysoką ocenę i dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania, muszą testować różne rozwiązania oraz bardziej się starać, zamiast po prostu kopiować rozwiązania innych portali.

Dzięki Page Rank mogliśmy zobaczyć, w jaki sposób wyszukiwarka Google odbiera naszą stronę, i czy ocenia ją jako wartościową.

Przekazywanie siły PageRank

Ocena Page Rank nie była taka sama dla każdej strony w obrębie jednej domeny. Jeśli przykładowo nasza strona główna została oceniona na 5, to kolejna podstrona w strukturze otrzymywała 4. I analogicznie, następna strona w kolejce otrzymywała 3:

www.mojastrona.pl/pagerank4/pagerank3/pagerank2/pagerank1/pagerank0

Czy PageRank ma wpływ na pozycjonowanie?

Wiele osób już od 2013 r. przewiduje upadek algorytmu Page Rank. W tym roku po raz pierwszy pojawiły się luki w raportach. W 2014 r. Google poinformowało wszystkich, że Page Rank nie będzie już dłużej wspierany i nie będą powstawały nowe aktualizacje. Dwa lata później Page Rank został usunięty z Google Toolbar i w ten sposób przestaliśmy mieć do niego dostęp.

Jednak Google poinformowało, że dane zgromadzone przez algorytm będą wykorzystywane do oceny stron, tylko nie będą powszechnie dostępne. Mogło to zostać spowodowane licznie działającymi farmami linków, które podbijały ocenę Page Rank w nieuczciwy sposób. W ten sposób Page Rank stał się kolejnym niedostępnym dla nas kryterium oceny wartości strony.

Koniec końców, rewolucyjny algorytm Page Rank służył jeszcze do oceny historii starszych domen. Jednak teraz możemy już o nim zapomnieć, ponieważ nie powinien mieć dla nas żadnej wartości.

Ocena strony: 4.8/5 - (10 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza