Maj 20, 2019

FESTIWAL SEO 2019 – Relacja z konferencji

FESTIWAL SEO 2019 – Relacja z konferencji

Festiwal SEO odbył się 10 maja 2019r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym  w Katowicach. Była to siódma edycja festiwalu, na którą zjechali się pasjonaci SEO z całej Polski. Podczas konferencji mogliśmy posłuchać dwunastu prezentacji związanych z SEO oraz marketingiem. Zaproszeni prelegenci podzielili się swoją wiedzą w branży na podstawie własnych doświadczeń.

Na scenie pojawiło się więcej prelegentów niż w poprzednich edycjach.

Poznajcie tematy tegorocznych prezentacji.

  1. Link echos; „Ghost” – wpływ usuniętych linków na pozycję w serpach

Pierwszym prelegentem był Benedykt Protasiuk, który przeprowadził eksperyment, który polegał na sprawdzeniu jaki wpływ na stronę mają usunięte linki i czy w ogóle mają. Prezentacja Benedykta opierała się na kilku testach. Test ukazał, że usunięte linki niekoniecznie wpływają źle na stronę. Jednak by uzyskać dokładne wyniki czas całego procesu i wyciągania wniosków powinien być nieco dłuższy.

  1. Linki w praktyce, co konkretnie działa w 2019?

Kolejna prezentacja również była powiązana z linkami. Padło pytanie, czy w 2019 r linki jeszcze działają? Czy może warto skupić się na innych działaniach? Z odpowiedzią przyszedł Łukasz Suchy, który sprawdził efektywność linków kupionych za małe pieniądze na allegro. Jak myślicie, co się okazało? Podsumowując, takie linki “za piątaka” w niewielkim stopniu działają jednak warto sobie zadać pytanie, czy warto nasycać stronę tanimi i jak widać niezbyt efektownymi linkami?

  1. 3 godziny dziennie z pewnym blogiem technologicznym – case study

Jako kolejny gość wystąpił Tomasz Stopka, który przedstawił ciekawą prezentację na podstawie pracy ze stroną klienta. Z ciekawością i humorem opowiadał o swoim przypadku, dzięki czemu zachęcił wielu słuchaczy do interakcji. W swoim wystąpieniu omówił trud pracy, ukazał sukcesy związane z pozycjonowaniem danej witryny, aż nagle po kilku miesiącach nastąpił gwałtowny spadek, przez który rozwiązał swoją umowę z danym klientem, a gdyby tego było mało dzień po rozwiązaniu umowy strona odbiła się i zaczęła rankować bardzo wysoko. Ten przykład świetnie ukazuje, że mimo najszczerszych działań, czasami nie mamy wpływu na decyzję Google.

  1. Link Building w Niemczech – fakty i mity

Mateusz Dela pracuje jako SEOwiec na rynku niemieckim. W swojej prezentacji jasno i konkretnie ukazał fakty i mity na temat pozycjonowania i linkbulgingu w Niemczech. Dzięki prezentacji, mogliśmy porównać nasz rynek do niemieckiego. Dodatkowo Mateusz podzielił się ciekawym pomysłem na reklamę własnych usług na stronach powiązanych branżowo.

  1. Jak szybko i skutecznie przetwarzać i analizować dane z Google Search Console?

Tym razem na scenie pojawili się reprezentanci Agencji Widoczni. Swoją uwagę skupili na Google Search Console, ukazali jak w najkrótszym czasie wykorzystać jak najwięcej informacji zawartych w Search Console. To wszystko jest możliwe dzięki wtyczce Supermetrics, aby jeszcze bardziej zachęcić słuchaczy pokazali, że dzięki tej metodzie poznamy dokładniejsze dane oraz przede wszystkim skrócimy nasz czas pracy.

  1. Nieoczywiste sposoby budowania ruchu organicznego w e-commerce.

Piotr Michalak przedstawił sposoby “przyciągania” klientów na swoją stronę. W prezentacji zostały ukazane przykłady jak robić to dobrze. Mimo, że dla niektórych takie wytyczne są oczywiste, to jednak można zauważyć nie wszyscy je stosują.

  1.  Zmiany w SEO przez pryzmat 15 lat Forum PiO

Na scenie pojawił się Jakub Makaruk, znany jako współtwórca największego forum o pozycjonowaniu – Forum PiO. Jakub przeprowadził nas przez historię SEO, wtrącając przy tym kilka zabawnych historii. Dzięki temu wystąpieniu mogliśmy porównać jak SEO zmieniło się na przestrzeni lat.

  1.  Bo Ty nie wiesz, a ja wiem, jak rozmawiać trzeba z… SEOwcem

Grzegorz Strzelec skupił się w swojej prezentacji na pracy z klientem. W interesujący sposób przedstawił 10 przykazań klienta SEO. Każde przykazanie zostało podsumowane – psalmem.

  1. How Blockchain Will Impact Search Marketing?

Kolejny gość przyjechał do nas prosto z Stanów Zjednoczonych. Była to prezentacja w języku angielskim prowadzona przez Victorię Olsina. Prelegentka podzieliła się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem na temat technologii blockchain oraz tego jak wpłynie to na e-marketing w przyszłości.

  1. Czarny Piątek jest w piątek

Michał Barczyk to prelegent reprezentujący znaną markę x-kom. W odróżnieniu od pozostałych prezentacji to wystąpienie było bardziej poświęcone marketingowi i reklamie swojej strony niż SEO. Michał na przykładzie własnej firmy i przykładu z Czarnym Piątkiem opowiedział, jak zaplanować działania marketingowe, kiedy zacząć, jak się na to przygotować – aby być lepszym od konkurencji i odnieść zamierzone wyniki sprzedażowe.

  1. SEO i praca z klientem. Niech Twój klient będzie ambasadorem Twoich usług.

   Przedostatnia prezentacja należała do Łukasza Żelaznego, który omówił proces pracy z klientem. Na swoich przykładach wyjaśnił jak i skąd pozyskuje klientów. Z całej prezentacji wywnioskować można, że relacja z klientem to bardzo ważny czynnik, a także że  przed rozpoczęciem współpracy należy jasno określić warunki pracy między klientem, a specjalistą SEO.

  1.  Pozyskiwanie ruchu organicznego w sklepie internetowym

Ostatnia prezentacja skupiała uwagę słuchaczy na procesie pozycjonowania sklepów internetowych. Twórcą prezentacji był Artur Strzelecki, który na własnym przykładzie firmy babyland.pl pokazał jak i skutecznie wypozycjonować sklep internetowy.

PODSUMOWANIE

Festiwal SEO w Katowicach należy do jak najbardziej udanych. Takie wydarzenie to ważna część dla SEO. Festiwal to  nie tylko prezentacje, ale przede wszystkim możliwość nawiązania nowych znajomości prywatnych lub biznesowych, podzielenia się wiedzy z kolegami z branży. W tym roku poprzeczka została postawiona bardzo wysoko dzięki zaproszonym prelegentom. Z niecierpliwością oczekujemy kolejnej edycji!