Google Moja Firma – Zaciąganie opinii z serwisów zewnętrznych

Home / ciekawostki seo / Google Moja Firma – Zaciąganie opinii z serwisów zewnętrznych

Google Moja Firma – Zaciąganie opinii z serwisów zewnętrznych

Google od bardzo dawna dawało znaki, że wykorzystuje informacje o danych miejscach z zewnętrznych serwisów. Jednak zupełnie niedawno Google uchyliło rąbka tajemnicy i pokazało z jakich konkretnie serwisów czerpie informacje o danym miejscu oraz skąd “zaciąga” opinie. Jak widać na poniższych screenach wizytówek Google Moja Firma, wyświetlają się informację o opiniach w serwisach takich jak Facebook, GoldenLine, GoWork czy MojRower.pl.

port-lotniczy-poznan-lawica-google-moja-firma

port-lotniczy-warszawa-modlin-google-moja-firma

urzad-miasta-poznania-google-moja-firma

Z pewnością warto przyglądać się wprowadzanym zmianom nie tylko z powodu obecności dodatkowych opinii o naszej firmie w wizytówce Google Moja Firma, ale również ze względu na dodawanie “citations” do miejsc, które są brane pod uwagę przez Google.

Paweł Kapłan
Paweł Kapłan
Pasjonat marketingu internetowego i boksu. Specjalista w zakresie pozycjonowania lokalnego oraz budowania długotrwałych strategii marketingowych. Od 2013 roku współwłaściciel 1stplace.pl.
Recommended Posts
Showing 4 comments
  • Roman
    Odpowiedz

    Zgadzam się, na pewno takie rzeczy trzeba na bieżąco sprawdzać, tym bardziej, że Google lubi często wprowadzać zmiany

  • Zbigniew
    Odpowiedz

    Bardzo przydatna wiadomość ale O.K powiedz proszę o najistotniejszej rzeczy – tzn. jeżeli Google Moja Firma nie dodała jeszcze opinii ( bo nie znalazła…) z mojego Fan page Facebook to czy można samemu to dodać do wizytówki – link który ich naprowadzi na dodanie tych opinii.
    Będę wdzięczny za odpowiedź.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego dobrego

    • Paweł Kapłan
      Paweł Kapłan
      Odpowiedz

      Niestety nie ma możliwości ręcznego dodania opinii z facebook’a, natomiast warto zadbać o to, aby dane takie jak nazwa firmy, numer telefonu czy adres strony pokrywały się z tymi podanymi na fanpage, a Google z czasem sam je powiąże.

      • Zbigniew
        Odpowiedz

        Mmm, super szybka odpowiedź. Dziękuje :) A proszę powiedzieć bo sadze że problem nie dodania zewnętrznych opinii wynika z tego, iż na Fanpagu jest poprawna nazwa firmy a w Google firma to nazwa usługi i dlatego system może to nie powiązać. Dlatego pytam czy nie można im jakoś pomóc w nakierowaniu połączenia. Nie ma żadnego adresu mailowego ” centrum wsparcia” kontaktu jakiegoś? Pozdrawiam serdecznie Zbyszek

Zostaw komentarz

7 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie internetowej 1stplace.pl