Ile kosztuje i trwa pozycjonowanie?

Home / ciekawostki seo / Ile kosztuje i trwa pozycjonowanie?

Ile kosztuje i trwa pozycjonowanie?

Najczęściej zadawane pytania, które padają w rozmowach dotyczących pozycjonowania to: “Ile czasu trwa pozycjonowanie?” oraz “Ile będzie to kosztować?” – naturalnie takie pytania nie są bezzasadne. Obecny 2016 rok może przynieść dużo zmian w pozycjonowaniu stron internetowych, (aktualizacja głównego algorytmu Google, nadchodzący Pingwin, możliwe testy elementów sztucznej inteligencji) dlatego moim zdaniem warto po raz kolejny odpowiedzieć właśnie na te pytania.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie na dzień dzisiejszy zdecydowanie nie jest tanie i trzeba mieć tego świadomość (wspominałem o tym kiedyś w innym wpisie – Tanie pozycjonowanie – sprawdź czy warto). Porównując ceny za pozycjonowanie stron w roku 2012, a w dniu dzisiejszym, możemy zaobserwować nawet kilkukrotny wzrost cen. Dzieje się tak, ponieważ wyszukiwarka Google na bieżąco stara się aktualizować swój algorytm, dzięki czemu zmusza agencje i firmy zajmujące się pozycjonowaniem do wykorzystywania zdecydowanie bardziej kosztownych metod działania. Taka sytuacja ma oczywiście miejsce tylko w wypadku firm dbających o wizerunek swoich klientów i chcących im zapewnić stabilne oraz wysokie pozycje. Naturalnie na polskim rynku SEO w dalszym ciągu istnieją firmy obiecujące miejsca w topach za 100zł miesięcznie na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe, ale nie chciałbym dalej poruszać tego tematu. Uważam, że na polskim rynku jest coraz więcej świadomych klientów którzy zdają sobie sprawę, że za dobrej jakości działania, które dadzą możliwość wyprzedzenia konkurencji również trzeba zapłacić.

Jako 1stplace.pl wraz z rozpoczęciem roku 2016 definitywnie zakończyliśmy możliwość rozliczania wykonywanych działań za tzw. “efekt”. Jakość wykonywanych działań w większości przypadków wzrasta wraz ceną, a zadowoleni klienci “dostarczają” nam kolejnych często bardzo wymagających klientów, dlatego każdego dnia dajemy z siebie wszystko i cieszymy się, że możemy być współautorami ich sukcesu.  Dzięki nowemu modelowi rozliczeń opartemu w głównej mierze na pakietach usług możemy zwiększać jakość naszych działań.

Zapadła mi również w pamięć jedna z rozmów telefonicznych, którą odbywałem z klientem z branży prawniczej i fragment z niej wyglądał następująco:

Klient: …nie rozumiem dlaczego nie chcecie nas pozycjonować za efekt?

Ja: niestety odeszliśmy od tego modelu rozliczenia, ponieważ (…wymieniłem wszystkie powody takiej decyzji)

Klient: rozumiem, ale inne firmy oferują mi pozycjonowanie za efekt(…)

Ja: a nam zależy na Pana zadowoleniu. Pozwolę sobie wykorzystać adekwatny przykład z Pana branży – przychodzę do adwokata i chcę żeby mnie bronił, ale jakiekolwiek wynagrodzenie otrzyma dopiero po wygraniu sprawy (w tym wypadku wygranie sprawy uznaję jako osiągnięty “efekt”), jeżeli przegra nie otrzyma ani złotówki. Myślę że dany adwokat nie przystałby na moją propozycję… Jakość kosztuje, bez dwóch zdań.

Był to argument, który natychmiastowo przekonał klienta do podpisania umowy. Tak więc czasami warto spróbować pokazać coś klientowi z innej perspektywy :)

P.S. Często przeglądając zapytania dotyczące pozycjonowania można bardzo szybko spostrzec, w jak niechlujny sposób byli pozycjonowani klienci za tzw. “efekt”… Otrzymujemy dziesiątki zapytań ze stron, które nigdy nie doświadczyły ani dobrej optymalizacji, ani linkbuilding’u.

 

Ile trwa pozycjonowanie?

Na to pytanie możemy mieć kilka odpowiedzi, wszystko zależy od tego w jakim sensie zostało one zadane. Na przykład na pytanie kiedy można spodziewać się pierwszych poważniejszych efektów pozycjonowania, nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi, lecz można prognozować w jakim czasie może się to zdarzyć. Przeważnie osoby posiadające duże doświadczenie w branży pozycjonowania potrafią bardzo trafnie ocenić jaki czas będzie potrzebny do osiągnięcia zamierzonych efektów. Na pytanie: “Przez jaki okres muszę się pozycjonować żeby być w TOP 3 i tam zostać”, można odpowiedzieć jednoznacznie – cały czas. Konkurencja nigdy nie śpi i z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że będzie przeznaczać coraz większe środki na promowanie swojej firmy w internecie, dzięki czemu w niedługim okresie czasu “zepchnie” Twoją stronę na dalsze pozycje w wynikach wyszukiwarki.

Warto pamiętać, że stabilne i dobre efekty można osiągnąć tylko dzięki ciężkiej pracy, zaangażowaniu oraz specjalistycznej wiedzy :)

 

 

Paweł Kapłan
Paweł Kapłan
Pasjonat marketingu internetowego i boksu. Specjalista w zakresie pozycjonowania lokalnego oraz budowania długotrwałych strategii marketingowych. Członek zarządu w 1stplace.pl.
Recommended Posts
Showing 2 comments
  • oboz-zeglarski
    Odpowiedz

    A czy można przeliczyć pozycjonowanie, nie na pieniądze tylko na czas? Zakładam nową stronę, umieszczam ją na dobrym serwerze, mam świeżą domenę. Więc zaczynam od zera. Ile czasu kosztuj (godzin) wypozycjonowanie takiej strony do TOP 10, przy założeniu, że robię to systematycznie a frazy mieszczą się do 0,5 mln? Ile potrwa takie pozycjonowanie?

  • Roman
    Odpowiedz

    Zgadza się, pozycjonowanie to proces, który tak na prawdę trwa cały czas. Z efektami natomiast bywa różnie – raz przychodzą szybciej, raz wolniej. Nie ulega jednak wątpliwości, że wymagają one sporo systematycznej pracy i dużego zaangażowania.

Zostaw komentarz

mapy google ios 1stplacetlo gwiazdki google