lokalny przewodnik google poradnik

Spis treści

Lokalny przewodnik google – najważniejsze informacje

Lokalny przewodnik Google to społeczność osób najbardziej zaangażowanych w pisanie opinii na profilach firmowych Google Moja Firma, dodawanie nowych zdjęć oraz filmów, dodawanie nowych miejsc i weryfikacja miejsc już istniejących w mapach Google. Czy warto zostać lokalnym przewodnikiem? Jakie korzyści płyną z tego typu aktywności? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w naszym wpisie. Zapraszamy do lektury!

Kim są lokalni przewodnicy Google?

Program Lokalnych przewodników Google uruchomił już w 2015 r. Dzięki wysokiej aktywności lokalnych przewodników mapy Google rozwijają się bardzo dynamicznie. To dzięki takim osobom możemy znaleźć w mapach Google zdjęcia dań z danej restauracji, zdjęcia ciekawych miejsc, które warto odwiedzić w mieście. 

W dużym skrócie, lokalny przewodnik to osoba, która:

  • wyraziła chęć zostania lokalnym przewodnikiem,
  • udziela się aktywnie w mapach Google: dodaje zdjęcia i filmy. Piszę opinie o usługach z których korzysta,
  • dodaje nowe informacje na temat miejsc, które zna, koryguję istniejące informację.

 

Jak rozpoznać lokalnego przewodnika w Google Moja Firma?

Wchodząc na profil firmowy w Google Moja Firma, możemy zobaczyć opinie użytkowników. Jeśli dany użytkownik jest lokalnym przewodnikiem, możemy się o tym dowiedzieć z napisu pod imieniem i nazwiskiem. 

Klikając na danego użytkownika w , przechodzimy do jego profilu, gdzie widzimy ile dana osoba posiada punktów oraz na jakim poziomie się aktualnie znajduję. Więcej o poziomach oraz punktach w dalszej części wpisu.

Kto może zostać lokalnym przewodnikiem Google?

Każdy, kto ukończył 18 lat i interesuje się miastem, w którym mieszka, może zarejestrować się jako Lokalny przewodnik. Program przyznaje punkty w zależności od tego, ile treści przesyłasz, co może prowadzić do przyznania odznak mających na celu zwiększenie statusu w ogólnej społeczności Map. Oczywiście musisz również posiadać konto Google.

Jak zostać lokalnym przewodnikiem Google?

Jeśli posiadasz konto w usłudze Google i chcesz zostać lokalnym przewodnikiem, wystarczy wejść na stronę https://maps.google.com/localguides 

Kliknąć w przycisk DOŁĄCZ DO LOKALNYCH PRZEWODNIKÓW

Wpisać miasto, w którym mieszkasz. 

Warto zaznaczyć że, aby zostać lokalnym przewodnikiem w danej lokalizacji musisz mieć ukończone 18 lat. 

Co możesz zyskać?

Za aktywne uczestnictwo w rozwoju map Google użytkownicy otrzymują najczęściej wcześniejszy dostęp do nowych funkcji i usług od Google. Inną ważną korzyścią jest przynależność do grupy lokalnych przewodników. Dodatkowo uczestnicy za dodanie oceny, umieszczenie filmu czy zdjęcia zbierają punkty i plakietki, które umieszczane są na profilach lokalnych przewodników.

Lokalny przewodnik – punkty oraz poziomy

Będąc uczestnikiem programu za każdą aktywność można otrzymać określoną liczbę punktów. I tak, za napisanie opinii lokalny przewodnik może otrzymać 10 pkt. Za opinie dłuższą niż 200 znaków jest premia w wysokości 10 pkt. Za udostępnienie filmu jest do zgarnięcia 7 pkt. 

Za zabrane punktu lokalni przewodnicy otrzymują określone plakietki, które pokazują innym użytkownikom na jakim poziomie jest dana osoba wystawiająca opinie. Jest to o tyle ważne, że dla użytkownika, który wie co to program lokalni przewodnicy i na czym on polega, opinia napisana przez taką osobę jest dużo bardziej wiarygodna. Poniżej przedstawiamy, jak wygląda pełne zestawienie poziomów oraz ile punktów trzeba uzbierać, aby otrzymać daną plakietkę.

Rady dla nowych użytkowników

Aktualnie wiele recenzji pisanych jest w taki sposób, który mówi bardzo mało o danym miejscu. Np. w recenzjach danych restauracji możemy przeczytać “restauracja na najwyższym poziomie. Polecam”. Tego typu recenzja nie pokazuję nic konkretnego, dlatego przy publikacji warto rozbudować swoją ocenę do przynajmniej 200 znaków, w przypadku restauracji możemy dodać zdjęcie dania, które otrzymaliśmy. Taka recenzja z pewnością dużo bardziej pomoże przyszłym klientom w podjęciu decyzji, czy warto wejść do tej konkretnej restauracji. 

Nowości w mapach Google

Wkrótce Google ma rozpocząć testowanie nowych funkcji, które mają pozwolić innym użytkownikom Google Maps śledzenie najaktywniejszych lokalnych przewodników na danym terenie. 

Jako pierwsze miasta, w których te funkcję mają się pojawić wymienia się: Bangkok, Delhi, Londyn, Meksyk, Nowy Jork, Osaka, San Francisco, São Paulo i Tokio. Więcej miast pojawi się pewnie w kolejnych miesiącach, jeśli wszystko pójdzie po myśli firmy z doliny krzemowej. 

Nowe funkcję będą skupiać się w większym stopniu na zdjęciach dodanych przez lokalnych przewodników, zamiast na treści. Rekomendację użytkowników będą przedstawiane w formie wizualnej, po kliknięciu na dany obrazek będzie można zobaczyć recenzję.Z pewnością będzie to bardziej przyjazne dla “oka”. 

Ocena strony: 5/5 - (14 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

3 odpowiedzi

  1. Fajnie mieć opinie od lokalnych przewodników. Jednak z tego co pamiętam każdy może zostać taką osobą, tylko aby zadbać o takie konto trzeba jednak się udzielać, dodawać zdjęcia i trochę popracować. Ale na pewno opinia z od lokalnego przewodnika pozytywnie wpływa to w opinii wizytówki firmy.

  2. Na profilu lokalnego przewodnika jest też licznik wyświetleń zdjęć, dlaczego mój od miesiąca milczy i wskazuje 980335. Po zdjęciach, które zamieszczam widzę cały czas szybko zmieniające się wyświetlenia, a główny licznik stoi. Dlaczego?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza