LSI keywords – czym są semantyczne słowa kluczowe?

Spis treści

LSI keywords – czym są semantyczne słowa kluczowe?

Prawdopodobnie wiele razy nieświadomie użyłeś fraz LSI podczas tworzenia treści na swoją stronę internetową. Frazy te pomagają algorytmom Google w lepszym zrozumieniu treści, którą publikujesz. Warto zatem wiedzieć czym dokładnie są frazy LSI oraz w jaki sposób można ich użyć, aby uzyskać jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli interesuję Cię ten temat, zapraszamy do lektury!

LSI keywords – czym są?

LSI keywords – Latent semantic indexing (ang. utajone indeksowanie semantyczne) to słowa kluczowe, które występują razem w ramach jednego tematu i są ze sobą powiązane semantycznie. Są to frazy, które są spokrewnione z frazą główną, na którą pozycjonujemy daną stronę internetową. Użycie tego typu słów kluczowych pozwoli na dokładniejsze opisanie danego tematu, co z pewnością wpłynie na pozycję strony w wyszukiwarce. 

Użycie odpowiednich słów LSI w treści pozwala algorytmom lepiej ocenić dany tekst oraz uznać, że dana treść jest dobrze dopasowana do danego tematu.

Używanie fraz LSI jest jednym z elementów pisania treści przyjaznych dla SEO, dlatego jeśli zależy Ci na dużym ruchu organicznym, warto zastosować te słowa kluczowe w procesie pozycjonowania stron internetowych.

Dlaczego słowa kluczowe LSI są ważne?

Kiedyś, gdy algorytm Google nie potrafił w tak dokładny sposób przetwarzać treści na stronach, wystarczyło, aby fraza, na którą się pozycjonujemy występowała bardzo często na stronie. Aktualnie, już tak nie jest. Google bardzo dobrze sobie radzi w rozpoznawaniu treść na danej stronie. Doskonale wie, czy dany tekst jest dobrej jakości i czy temat jest odpowiednio wyczerpany. 

Dlatego tak ważne jest używanie słów kluczowych semantycznie powiązanych, to właśnie dzięki nim algorytm rozumie treści na głębokim poziomie 

LSI keywords – przykład

Jako przykład możemy podać główną frazę “piłka nożna”. Jako frazy LSI do głównej frazy mogą wystąpić: piłka nożna – tabele, relacja na żywo – piłka nożna, Piłka nożna Polska. Piłka nożna wyniki, Piłka nożna Ekstraklasa, Piłka nożna mecze, Najświeższe wiadomości sportowe.

Jak znaleźć słowa kluczowe LSI?

Poniżej przedstawiamy kilka prostych technik, jak wyszukać odpowiednie LSI keywords.

LSI keywords to nie tylko synonimy

Jeśli chcesz nasyć swoją treść frazami LSI nie należy posługiwać się tylko synonimami danej frazy, ale również słowami powiązanymi z daną tematyką.

Jako przykład można podać frazę główną „pozycjonowanie stron”. Jako słowa LSI dla tej frazy można wymienić: Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, Ile kosztuje pozycjonowanie strony, Pozycjonowanie stron poradnik, Tanie pozycjonowanie stron, Co to jest pozycjonowanie stron, Szybkie pozycjonowanie strony, Tworzenie i pozycjonowanie stron www, HTML pozycjonowanie strony. Oczywiście, tych fraz jest dużo więcej, powyżej zostały wymienione tylko kilka. 

Poszukaj podobnych wyszukiwań w Google

Kolejnym, idealnym miejscem, gdzie możesz znaleźć słowa LSI jest wyszukiwarka Google. Frazy, których szukasz znajdziesz w kilku miejscach. Pierwszym miejscem, gdzie należy skierować naszą uwagę jest sam dół wyników wyszukiwania. Na przykład, gdy wpiszemy w wyszukiwarkę frazę “tworzenie bloga”, u dołu strony znajdziemy miejsce ze słowami LSI keywords.

jak znaleźć słowa kluczowe

Kolejnym miejscem, gdzie możesz znaleźć interesujące cię słowa kluczowe LSI jest pasek wyszukiwania. Podczas wpisywania zapytania do wyszukiwarki u poniżej Twojego słowa kluczowego będą się dynamicznie pojawiać inne podobne słowa kluczowe.

jak dobrać słowa kluczowe

Oprócz samej wyszukiwarki semantyczne słowa kluczowe znajdziesz również w innych miejscach, takich jak:

 

Jak możesz wykorzystać LSI keywords?

Powyżej opisaliśmy, czym są słowa LSI oraz jak je znaleźć, czas przejść do najważniejszego punktu, czyli jak możesz wykorzystać słowa kluczowe LSI na stronie. 

Wykorzystanie LSI keywords jest bardzo proste. Słowa te warto zamieścić na stronie w miejscach takich jak:

  • tytuł strony,
  • na początku artykułu, w środku i na końcu,
  • dobrze jeśli zostanie wyróżnione np. pogrubione,
  • w odnośniku strony,
  • w meta opisie strony,
  • w tagach strony (jeśli strona posiada tagi).

 

Warto zaznaczyć, że semantyczne słowa kluczowe będą najbardziej przydatne w rozbudowanych treściach, takich jak wpisy blogowe, dłuższe poradniki.

Przy wdrażaniu warto pamiętać, aby końcowa treść była jak najbardziej naturalna. Przeoptymalizowanie treści może negatywnie wpłynąć zarówno na pozycję strony jak i odbiór jej przez naszych użytkowników. 

Podsumowanie

Semantycznie powiązane słowa kluczowe mogą z powodzeniem poprawić pozycję strony. Warto upewnić się, że używasz ich w swoich treściach, oczywiście, w taki sposób, by było to naturalne dla użytkownika. 

Czasami warto rozbudować treść o nowy akapit, by wpleść w nich słowa kluczowe LSI.

Ocena strony: 5/5 - (10 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza