Najskuteczniejsze pozycjonowanie stron

Spis treści

Najskuteczniejsze pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z form marketingu internetowego. Dzięki działaniom SEO możemy pozyskiwać wielu klientów do naszego biznesu. Na czym dokładnie polega pozycjonowanie, i jak najskuteczniej pozycjonować swoją stronę? Tego dowiesz się z dzisiejszego wpisu. Zapraszamy do lektury.

Co to jest pozycjonowanie ?

Pozycjonowanie stron www jest to zbiór różnych czynności, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Proces pozycjonowania stron dzieli się na dwie główne części: on-site oraz off-site.

Czynniki on-site

Czynniki te związane są z działaniami na stronie, które możemy optymalizować pod kątem SEO. Najważniejsze czynniki on-site to:

  • Odpowiednio zoptymalizowany meta tag title,
  • Odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi oraz frazami powiązanymi,
  • Słowa kluczowe w tagach H1-H6 na stronie,
  • Uzupełnione atrybuty ALT w obrazkach o odpowiednie słowa kluczowe,
  • Dobrej jakości content na stronie, który jest pomocny użytkownikowi,
  • Czy witryna posiada sensownie zbudowaną hierarchię/strukturę kategorii, produktów,
  • Wiek domeny i jej historia,
  • Prędkość ładowania strony,
  • Przyjazne adresy URL,
  • Odpowiednia struktura linków wewnętrznych.

Czynniki off-site

  • linki prowadzące do witryny,
  • sygnały z mediów społecznościowych.

 

Na działania off-page w SEO  składają się głównie różnego rodzaju sposoby skupiające się na pozyskiwaniu linków zwrotnych do strony. Warto nadmienić, że backlinki to nadal bardzo istotny czynnik rankingowy dla algorytmów Google.

Jak pozycjonować stronę internetową ?

Pozycjonowanie stron internetowych jest złożoną czynnością, która czasami trwa bardzo długu. Dlatego jeszcze przed przystąpieniem do prac nad poprawą widoczności naszej strony, warto uzbroić się w cierpliwość.

Najważniejsze elementy prac nad poprawą widoczności w wynikach wyszukiwania stron internetowych:

1) Słowa kluczowe

Wybór odpowiednich fraz kluczowych jest jednym z najważniejszych elementów jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Przy doborze odpowiednich słów kluczowych warto zwrócić uwagę na naszą konkurencję. Dokładna analiza stron i słów kluczowych konkurencji pozwoli Tobie dobrać odpowiednie frazy, na które również powinieneś się pozycjonować.

2) Audyt SEO strony

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek zmian na stronie, warto jest wykonać szczegółową analizę strony www. Dokładny audyt pozwoli Tobie wychwycić elementy, które są do poprawy czyli rzeczy, które trzeba poprawić jak najszybciej. Dzięki temu strona będzie mogła szybciej uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

3) Optymalizacja techniczna strony www

Element optymalizacji strony jest najbardziej złożoną kwestią. Aby zrobić to poprawnie potrzebna jest wiedza techniczna i często również programistyczna. Na optymalizację stron internetowych składają się takie działania jak:

  • optymalizacja szybkości ładowania strony,
  • optymalizacja adresów URL,
  • zadbanie o zabezpieczenie strony – certyfikat SSL,
  • usunięcie błędów 404,
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych – responsywność,
  • wdrożenie linkowania wewnętrznego,
  • optymalizacja nagłówków,
  • i wiele więcej.

4) Rozbudowa treści (contentu) na stronie

Aby pozycjonowanie było bardziej optymalne należy również zadbać o wartościowy content. Bez rozbudowy strony o nową treść, która jest odpowiednio nasycona o odpowiednie słowa kluczowe, działania SEO nie przyniosą wymiernych rezultatów.

Przy budowaniu nowego contentu warto zwrócić uwagę na strony konkurencji, z którą będziemy rywalizować pod określone słowa kluczowe. Przygotowana przez nas treść musi być dopasowano do stron, które aktualnie są w TOP 10 wyników wyszukiwania.

Na przykład, jeśli w TOP 10 znajdują się same artykuły blogowe, nasza treść również musi być przygotowana w formie bloga. Skuteczne pozycjonowanie opiera się głównie na dokładnej analizie konkurencji, dlatego warto zadbać o tą kwestię.

5) Budowanie optymalnego profilu linków – linkbuilding

Pozycjonowanie strony nie może obyć się bez budowania wysokiej jakości odnośników zewnętrznych do strony. Aby osiągnąć sukces i dojść do wysokich pozycji wyszukiwarki Google potrzebne będą wysokiej jakości odnośniki, czy to z artykułów sponsorowanych czy też z innych źródeł.

Jeśli posiadamy strony internetowe w trudnych i konkurencyjnych branżach, to tym bardziej musimy zadbać o dobrej jakości linki zewnętrzne. Tutaj świetną strategią mogą okazać się linki sponsorowane z domen powiązanych tematycznie z naszą stroną internetową.

6) Regularny monitoring prac nad stroną

Ostatnią czynnością, którą warto robić, by pozycjonowanie stron www było najbardziej optymalne to właśnie monitoring prac i postępów. Tutaj z pomocą przychodzą nam przede wszystkim usługi od samego Googla, czyli Google Analytics oraz Google Search Console.

Czy sklep internetowy pozycjonuje się tak samo jak zwykłą stronę www?

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo podobne do pozycjonowania zwykłych stron internetowych. Również musimy przejść przez powyższe kroki. Dużą różnicą pomiędzy pozycjonowaniem zwykłych stron www a pozycjonowaniem sklepów internetowych to liczba podstron do optymalizacji. W sklepach e-commerce z reguły ich liczba jest dużo większa, co zdecydowanie wydłuża cały proces optymalizacji.

Pozycjonowanie stron internetowych – podsumowanie

Jak widać, pozycjonowanie strony internetowej składa się z wielu elementów. Każdy element jest równie ważny w strategii SEO, by strona była wysoko w wynikach wyszukiwania. Dlatego bardzo ważne jest aby proces pozycjonowania strony został przeprowadzony kompletnie od A do Z. Tylko wtedy możemy mieć pewność, że strona jest przygotowana do konkurowania nawet w najbardziej konkurencyjnych branżach.

Ocena strony: 4.9/5 - (17 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza