Podaj Google swój proponowany adres URL ! Pozycjonowanie Lokalne.

Home / Google Miejsca / Podaj Google swój proponowany adres URL ! Pozycjonowanie Lokalne.

Podaj Google swój proponowany adres URL ! Pozycjonowanie Lokalne.

Wspominając początki wizytówek w Google Maps, pamiętam chwilę ekscytacji kiedy Google wprowadziło możliwość zdobycia dla swojej wizytówki unikalnego adresu URL. Pierwsza rzecz, którą postanowiłem zrobić po tym fakcie, to właśnie zostać posiadaczem takiego adresu.

Na początku jedynym sposobem, aby uzyskać unikalny adres URL było spełnienie wymogów narzuconych przez Google. O ile dobrze pamiętam na pewno było trzeba mieć sporą liczbę obserwujących naszą wizytówkę (około 1000). Chwilę później Google przydzieliło właścicielom wizytówek możliwość samodzielnego wysyłania prośby o taki adres, jednak nieliczni byli w stanie go uzyskać… a skrócony adres URL był często z góry narzucany przez Google. Następnie Google postanowiło, że każda zweryfikowana firma lokalna będzie miała możliwość posiadania unikalnego adresu URL, jednakże znów adresy URL zostały narzucone od górnie w postaci np.:

  • /+1stplacePl
  • /+1stplacePl + sufiks

Co prawda w przypadku naszej firmy proponowane adresy URL wyglądają zupełnie ok, to w przypadku innych firm nie zawsze jest tak różowo np.:

  • /+Michalbednarstomatologrzeszow
  • /+Zakladkamieniarskibrunoiwspolnicy

Dzieję się tak ze względu na decydujący czynnik, który bierze pod uwagę Google przyznając nam propozycje adresów URL(więcej informacji w osobnym artykule).

Dziś otrzymując powiadomienie że mogę już ustawić Vanity URL dla wizytówki mojego klienta, wchodzę patrzę, a tam taka niespodzianka :)

vanity url google

Mamy możliwość zaproponowania swojej propozycji skróconego adresu URL, musimy jednak podać przyczynę dlaczego chcemy właśnie taki adres, do wyboru mamy:

nowy adres url google

Według mnie jest to całkiem ciekawa opcja dla osób/firm które mają bardzo często do wyboru słabe propozycje narzucane z Google. Szczerze mówiąc często dla danego klienta bardziej opłacałoby się zostawić zwykły adres URL w postaci https://plus.google.com/u/0/b/108456093420823558716 niż zamieniać go na słaby vanity url.

 

 

Paweł Kapłan
Paweł Kapłan
Pasjonat marketingu internetowego i boksu. Specjalista w zakresie pozycjonowania lokalnego oraz budowania długotrwałych strategii marketingowych. Członek zarządu w 1stplace.pl.
Recommended Posts

Zostaw komentarz

pozycjonowanie lokalne Poznań 1stplacedoritos pies