pozycjonowanie sklepó internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych to działanie podejmowane na wielu poziomach. Staramy się zrozumieć charakterystykę Państwa sklepu od podstaw i dopasować odpowiednią strategię działania, aby konwersje utrzymywały się na najwyższym możliwym poziomie. Aby skutecznie pozycjonować sklep internetowy należy przeprowadzić dokładne i precyzyjne działania, takie jak:

01 / Analiza 

  • profil kupujących
  • asortyment
  • dobranie słów kluczowych z największym potencjałem
  • struktura sprzedaży
  • zastany stopień konwersji i odwiedzalność

02 / Optymalizacja

poprawiamy takie elementy jak: 

  • wywierane wrażenie podczas pierwszej wizyty w sklepie
  • poprawa nawigacji tak, aby potencjalni klienci nie zagubili się w rozbudowanym serwisie
  • kategorie produktowe/usługowe tak, aby były przejrzyste i zawierały wszystkie niezbędne informacje
  • strony produktowe/usługowe tak, aby wzbudzały pełne zaufanie wśród kupujących
  • wywieranie intencji zakupowej
  • tagi html, aby w pełni wykorzystać potencjał pozycjonowanego sklepu

03 / Wdrożenie narzędzi Google

  • Google Analytics (cele, zdarzenia, analiza ruchu)
  • Google Search Console
  • Google Adwords (Remarketing)
  • Google Tag Manager
  • Facebook Ads (pixel remarketingowy)

04 / Integracja sklepu

  • Facebook
  • Google+
  • Pinterest

05 / Monitoring sklepów konkurencji

Jest to działanie obowiązkowe w branży e-commerce. Musimy kontrolować działania i asortyment konkurencyjnych sklepów, aby osiągnąć, a następnie utrzymywać pozycję lidera.

Pozycjonowanie sklepów internetowych, a pozycjonowanie klasyczne

Nowoczesne pozycjonowanie sklepów internetowych jest technicznie bardzo bliskie standardowemu procesowi pozycjonowania, jednakże serwisy e-commerce są przeważnie bardzo mocno rozbudowane. Pozycjonowanie sklepu internetowego zawsze powinien koordynować specjalista z wieloletnim doświadczeniem, który rozumie specyfikę takich serwisów i z pewnością będzie w stanie uniknąć poważnych błędów, które mogłyby źle wpłynąć na pozycjonowanie sklepu internetowego.

Najskuteczniejszą techniką pozycjonowania sklepów internetowych jest z pewnością tzw. „longtail”(długi ogon). Jest to technika pozycjonowania skupiająca się na kompleksowym zwiększaniu widoczności sklepu internetowego poprzez pozycjonowanie setek, a nawet tysięcy słów kluczowych, które charakteryzują się mniejsza konkurencyjnością niż frazy ogólne. Możemy się tu posłużyć przykładem sklepu internetowego, który zajmuje się sprzedażą butów. Frazą z długiego ogona możemy nazwać np.: „czerwone szpilki damskie 10 cm” „jesienne buty na koturnie” itp., natomiast ogólnymi frazami możemy nazwać np.: „szpilki damskie”, „buty na koturnie”. Naturalnie frazy z tzw. longtail’a będą posiadały znacznie mniejszą ilość wyszukiwań przez użytkowników, jednak pozycjonując ich olbrzymią liczbę, jesteśmy w stanie osiągnąć bardzo duży ruch w obrębie sklepu internetowego, a przecież o to finalnie chodzi.

Wartość Polskiego rynku e-commerce szacowana jest na około 26 mld złotych, według ekspertów w 2020 roku wartość ta może wynieść nawet 90 mld złotych. Te dane przemawiają same – rynek sprzedaży internetowej rośnie w niesamowicie szybkim tempie.

Jeżeli posiadasz sklep internetowy to odezwij się do nas i sprawdź jaką strategię działania możemy dla Ciebie przygotować!