Rodzaje linków zwrotnych – skąd pozyskiwać wartościowe linki do strony?

Spis treści

Rodzaje linków zwrotnych – skąd pozyskiwać wartościowe linki do strony?

Pozyskiwanie linków zwrotnych (backlinków), czyli linków zewnętrznych, które odsyłają do naszej strony, to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania. Wbrew pozorom zbudowanie wartościowego profilu linków przychodzących nie jest prostą sprawą. Z poniższego tekstu dowiesz się, skąd możesz pozyskiwać wartościowe linki do pozycjonowanej przez Ciebie strony.

NAP

NAP (skrót od angielskich słów Name, Address, Phone Number) to podstawa przy pozycjonowaniu lokalnym. Najprościej rzecz ujmując, NAP to internetowa wizytówka, wpis zawierający nazwę, adres oraz numer telefonu firmy, ale również mail, adres strony internetowej, godziny otwarcia. Wizytówka NAP może również posiadać opis firmy.

Wizytówkę NAP można założyć na przykład na portalu Panorama Firm:

NAP

Wpisy NAP to z jednej strony doskonały sposób na linkowanie strony, z drugiej na budowanie zaufania i wiarygodności firmy w oczach wyszukiwarki internetowej. Zdaniem specjalistów od SEO roboty Google weryfikują poprawność danych firmy poprzez porównywanie wpisów na temat danej firmy w różnych miejscach w sieci. Jeśli w różnych miejscach dane są takie same, wówczas firma uznawana jest za wiarygodną, co przekłada się na lepsze pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Forum internetowe

Fora internetowe to jedne z najpopularniejszych miejsc służących do pozyskiwania backlinków. Metoda ta polega na umieszczaniu w treści wpisu odnośnika do pozycjonowanej strony.

Korzystając z forów internetowych należy pamiętać o tym, aby linki były na nich umieszczane w sposób naturalny. Google doskonale bowiem wie, że przeciętny użytkownik internetu, który jest zadowolony z jakiegoś produktu czy usługi, nie będzie się „bawić” w zakotwiczanie linka w konkretną frazę. Podlinkowane słowa kluczowe (na przykład pozycjonowanie lokalne Poznań) nie wyglądają zbyt naturalnie i od razu widać, że nie zostały umieszczone przez realnego użytkownika. Z reguły realni użytkownicy wklejają po prostu konkretne adresy URL, na przykład https://1stplace.pl/.

Ogłoszenia

Portale ogłoszeniowe są również chętnie wykorzystywane przez link builderów. W sieci można znaleźć całkiem sporo lokalnych portali, które umożliwiają bezpłatne dodawanie ogłoszeń. Jest to więc korzystne rozwiązanie dla firm pozycjonujących się lokalnie, jednakże z jednym zastrzeżeniem. Bardzo często ogłoszenia są wyświetlane tylko przez jakiś określony czas, na przykład 30 dni. Musimy się więc liczyć z tym, że po zakończeniu aktywności ogłoszenia strona z odnośnikiem do naszej strony przestanie istnieć.

Wpisy blogowe

Miejscem, z którego możemy pozyskać naprawdę wartościowe linki są blogi. Najlepiej, żeby były to blogi tematyczne, powiązane tematycznie z naszą branżą. Jeśli zajmujemy się sprzedażą kosmetyków samochodowych, to nie powinniśmy pozyskiwać linków na przykład z blogów modowych. W przypadku auto kosmetyków możemy spróbować pozyskać link na przykład z bloga o auto detailingu.

Backlinki z popularnych, powiązanych tematycznie blogów mogą przynieść naprawdę sporo korzyści w kontekście pozycjonowania. Jest jednak jedno ale, a mianowicie koszty. Mało prawdopodobne jest, aby udało się nam zdobyć link zwrotny z porządnego, poczytnego bloga za darmo. Można oczywiście popróbować coś w kwestii współpracy barterowej, jednak zazwyczaj wygląda to tak, że za umieszczenie linka do naszej strony musimy blogerowi zapłacić. Wpisy blogowe pozwalają na zbudowanie naprawdę fajnego profilu linków przychodzących, jednak do jego zbudowania musimy dysponować odpowiednim budżetem.

blog

Artykuły sponsorowane

To samo dotyczy artykułów sponsorowanych. Trzeba za nie zapłacić, ale ich wartość, w kontekście SEO, jest nieoceniona. Wynika to przede wszystkim z możliwości wyboru miejsca publikacji. Miejsca, które będzie zgodne tematycznie z profilem naszej działalności. To samo dotyczy samej zawartości artykułu. To my sami piszemy, lub zlecamy napisanie takiego tekstu, dlatego mamy decydujący wpływ na jego zawartość. A co za tym idzie, mamy pewność, że tekst będzie zgodny z tym, czym się rzeczywiście zajmuje nasza firma.

Decydując się na pozyskiwanie linków z artykułów sponsorowanych można skorzystać z popularnego narzędzia jakim jest WhitePress. To platforma content marketingowa, która wspomaga publikację artykułów oraz współpracę z influencerami. Dzięki niej możemy w łatwy sposób znaleźć tematyczny portal czy bloga, gdzie będziemy mogli zamieścić swój tekst z linkiem do naszej strony.

whitepress

Dywersyfikacja profilu linków zwrotnych

Bez względu na to, jaki rodzaj linków będzie rodzajem wiodącym w naszej bazie, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach. Jedną z nich jest dywersyfikacja zdobywanych backlinków. Dobrą praktyką jest, aby profil linków przychodzących zawierał odnośniki zarówno z blogów i artykułów sponsorowanych, jak i forów czy katalogów firm.

Liczy się jakość, a nie ilość

Warto również pamiętać o tym, że w przypadku backlinków sprawdza się zasada mówiąca o tym, że liczy się jakość, a nie ilość. Jeden wartościowy link pozyskany z tematycznego portalu może bowiem przynieść więcej korzyści niż kilka kiepskich odnośników ze stron o niskiej reputacji.

Ocena strony: 5/5 - (18 głosów)
Tomasz Górniak

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza