CRM

CRM

CRM (Customer Relationship Management) to zarządzanie relacjami z klientami. Z kolei system CRM to oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami. Narzędzie, którego celem jest ułatwienie firmie zarządzania relacjami ze swoimi klientami. System CRM jest wykorzystywany nie tylko do obsługi procesu zakupowego. Tego typu rozwiązania znajdują również zastosowanie w obsłudze posprzedażowej. System CRM służy do zbierania oraz analizowania informacji na temat klientów. Zdobyte w ten sposób dane mają pomóc w budowaniu, utrzymywaniu i poprawie relacji z klientami, co w konsekwencji ma się przełożyć na lepsze wyniki finansowe firmy. Zadaniem systemu CRM jest optymalizacja procesów związanych z pozyskiwaniem, a w dalszej perspektywie, utrzymywaniem obecnych klientów przedsiębiorstwa. System CRM wspomaga między innymi pracę działów obsługi klienta, sprzedaży, marketingu. Pozwala uporządkować procesy sprzedażowe i marketingowe firmy oraz skoordynować pracę poszczególnych działów i pracowników.