Depozycjonowanie

Depozycjonowanie

Depozycjonowanie (negatywne SEO) to działania mające na celu zmniejszenie widoczności i obniżenie pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to więc przeciwieństwo pozycjonowania, którego celem jest wzrost pozycji strony na dane słowa kluczowe w wyszukiwarce. Depozycjonowanie jest najczęściej związane z praktykami stosowanymi przez nieuczciwą konkurencję. Mamy wówczas do czynienia z celowymi działaniami, które mają obniżyć pozycje strony lub stron internetowych konkurencji w wynikach wyszukiwania. Efekt taki można uzyskać na przykład poprzez pozyskiwanie szkodliwych linków przychodzących (np. ze stron spamerskich), usuwanie wartościowych backlinków czy kopiowanie treści ze strony i umieszczanie ich na innych stronach (duplikacja treści). Depozycjonowanie stron konkurencji to działanie nieetyczne, które jest zaliczane do Black Hat SEO, czyli działań z zakresu pozycjonowania, które są niezgodne z zasadami i standardami Google.