Disavow Tool to narzędzie Google, które służy do zrzekania się niechcianych linków przychodzących do strony. Narzędzie to jest dostępne w ramach Google Search Console. Disavow Tool znajduje zastosowanie wówczas, kiedy uznamy, że do naszej strony prowadzą słabej jakości linki przychodzące, które obniżają pozycje strony w organicznych wynikach wyszukiwania i chcemy się ich pozbyć. W pierwszej kolejności takie toksyczne linki najlepiej usunąć ręcznie, to znaczy zgłosić się na przykład do administratora witryny, na której znajduje się dany link z prośbą o jego usunięcie. Jeśli to nie przyniesie oczekiwanych skutków, wówczas warto skorzystać z Google Disavow Tool. Należy jednak pamiętać, że dodanie niechcianych linków do Disavow Tool nie jest równoznaczne z ich usunięciem. To jedynie swego rodzaju sugestia, informacja dla Google, że chcemy się zrzec tych linków i nie chcemy, aby były one brane pod uwagę podczas indeksowania strony przez roboty Google.

Analiza profilu linkowego – jak poprawić widoczność w sieci i zyskać dodatkowe źródło ruchu?
Profil linków to droga do poprawy widoczności strony www w sieci. To także sposób na zwiększenie ruchu. Pamiętaj jednak, że takie linki muszą być wartościowe.