Dopasowanie wykluczające (wykluczające słowa kluczowe) to pojęcie dotyczące dopasowania słów kluczowych w kampaniach Google Ads. Ten rodzaj dopasowania polega na określeniu fraz, na które reklama nie będzie się wyświetlać. Innymi słowy, wykluczające słowa kluczowe to takie, których wpisanie w wyszukiwarkę przez użytkownika nie spowoduje wyświetlenia reklamy. W ten sposób można ograniczyć wyświetlanie się reklamy osobom, których intencja nie do końca jest zgodna z ofertą promowanej strony czy sklepu internetowego. Dzięki dopasowaniu wykluczającemu kampania Google Ads nie generuje niepotrzebnych kosztów związanych z kliknięciami użytkowników, którzy tak naprawdę nie są zainteresowani naszą ofertą. Innymi słowy, wykluczające słowa kluczowe zmniejszają zasięg kampanii reklamowej Google Ads i pozwalają ograniczyć wyświetlanie reklamy na frazy, które nie konwertują.

Marketing ‒ czym jest? Definicja oraz rodzaje marketingu
Marketing nie jest już tylko sztuką tworzenia atrakcyjnych reklam. To kompleksowa strategia, której głównym celem jest zrozumienie potrzeb klienta i dostarczenie mu odpowiednich rozwiązań, budowanie