Filtr Google

Filtr Google

Filtr Google to kara nakładana przez Google na stronę internetową za nieprzestrzeganie wytycznych Google dla webmasterów i stosowanie praktyk zaliczanych do Black Hat SEO. Nałożenie takiej kary skutkuje obniżeniem pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania, co przekłada się na spadek ruchu na stronie. Wyróżniamy dwa rodzaje filtrów Google: algorytmiczny oraz ręczny. Filtr algorytmiczny jest nakładany automatycznie przez algorytm wyszukiwarki. Filtr ręczny jest nakładany ręcznie przez pracowników Google z zespołu Search Quality Team. W przypadku nałożenia filtra ręcznego informacja taka znajduje się w Google Search Console. Administrator witryny jest też informowany o przyczynie nałożenia kary. W przypadku filtra algorytmicznego wygląda to inaczej. Administrator nie jest informowany ani o fakcie nałożenia kary ani o jej przyczynie. Przyczyny nałożenia filtra są różne. Mogą to być na przykład niskiej jakości linki przychodzące, duplikacja treści czy nadmierne nasycenie (przespamowanie) strony słowami kluczowymi.