Filtr Google to kara nakładana przez Google na stronę internetową za nieprzestrzeganie wytycznych Google dla webmasterów i stosowanie praktyk zaliczanych do Black Hat SEO. Nałożenie takiej kary skutkuje obniżeniem pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania, co przekłada się na spadek ruchu na stronie. Wyróżniamy dwa rodzaje filtrów Google: algorytmiczny oraz ręczny. Filtr algorytmiczny jest nakładany automatycznie przez algorytm wyszukiwarki. Filtr ręczny jest nakładany ręcznie przez pracowników Google z zespołu Search Quality Team. W przypadku nałożenia filtra ręcznego informacja taka znajduje się w Google Search Console. Administrator witryny jest też informowany o przyczynie nałożenia kary. W przypadku filtra algorytmicznego wygląda to inaczej. Administrator nie jest informowany ani o fakcie nałożenia kary ani o jej przyczynie. Przyczyny nałożenia filtra są różne. Mogą to być na przykład niskiej jakości linki przychodzące, duplikacja treści czy nadmierne nasycenie (przespamowanie) strony słowami kluczowymi.

Budowanie skutecznego Fanpage’a. Praktyczne wskazówki dla Twojej marki
W dobie mediów społecznościowych, Fanpage na Facebooku stał się jednym z kluczowych narzędzi marketingowych dla marek i przedsiębiorstw. Dzięki niemu możemy dotrzeć do szerokiego grona