Wizytówka GMF – jak ją założyć?

Spis treści

Wizytówka GMF (Profil firmy w Google) – jak założyć?

Jedną z kluczowych usług dostarczanych przez Google jest wizytówka Google Moja Firma (od 2022 Profil firmy w Google) – w skrócie GMF. Wyświetla się ona na początku w wynikach wyszukiwania zaraz obok mapki, dlatego jest jednym z kluczowych działań seo w walce o lokalnych klientów. W tym artykule znajdziesz proste wskazówki do tego jak założyć wizytówkę GMF, aby służyła jak najlepiej Twojej działalności i pomagała budować wizerunek firmy.

Zapraszamy do lektury.

Wizytówka Google Moja Firma (Profil firmy w Google) – założenie krok po kroku.

Tak naprawdę do założenia wizytówki GMF (profil firmy w Google) wystarczy posiadanie konta gmail.  Założenie i prowadzenie wizytówki jest tak jak większość narzędzi dostarczanych od Google np. Google Search Console oraz Google Analytics całkowicie bezpłatna. 

Po zalogowaniu się na swoją skrzynkę mailową do konta Gmail wchodzimy na stronę: 

https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ oraz klikamy “Zarządzaj teraz”

wizytówka google

Tutaj uzupełniamy profil Google Moja Firma (Profil firmy w Google) o podstawowe informacje dla potencjalnych użytkowników:

Nazwa firmy

Na początek jesteśmy zobligowani aby uzupełnić nazwę firmy. Jeżeli nazwa sama sobie nie wskazuje czym się zajmujesz najlepiej jest to sprecyzować, np. “Agencja XYZ – pozycjonowanie Kraków”

Kategoria prowadzonych usług

Spośród gotowych już kategorii wybieramy jedną, która najlepiej opisuje kor prowadzonej przez nas działalności. Po wpisaniu kilku pierwszych liter, np. „pozyc”  – wyskoczy lista proponowanych usług takich jak: pozycjonowanie stron, pozycjonowanie sklepów – wybieramy jedną z nich. Oczywiście w trakcie prac na wizytówce możemy później zmienić wybraną kategorię oraz dodać własne.

Lokalizacja

Jest to jeden z najważniejszych czynników podczas zakładania wizytówki. Jeżeli nasza pinezka na google maps ma pomóc w zdobyciu lokalnego (ale i nie tylko) klienta bardzo ważne jest, aby ten wiedział gdzie Ciebie szukać.

Co najważniejsze – dodajemy faktyczny adres prowadzonej przez nas działalności – to tutaj za pomocą google maps potencjalny klient będzie szukał usługi co przekłada się również na efektywne pozycjonowanie lokalne.

Zakres prowadzonej usługi

Bardzo ważne aby odpowiedzieć na pytanie czy świadczymy usługi wyłącznie w jednym miejscu, które jest wskazane na wizytówce GMF (Profil firmy w Google) – tak jak np. salon fryzjerski, który świadczy usługi na miejscu.

Jeżeli możemy usługę realizować poza jej terenem zaznaczamy „Tak” i uzupełniamy w dalszych częściach odpowiedzi dotyczące konkretnych obszarów prowadzonych działalności – mogą to być dzielnice, miejscowości, ulice.

Pozostałe dane kontaktowe

Uzupełniamy dane kontaktowe – najlepiej te które są na stronie internetowej, aby dać użytkownikom oraz robotom google jasny przekaz jak można się z nami najszybciej skomunikować. Otrzymasz również pytanie o dodatkowe wskazówki odnośnie prowadzenia wizytówki GMF – warto zaznaczyć Tak.

Po uzupełnieniu wszystkich danych kontaktowych możemy kliknąć Zakończ.

Gratulacje! Twoja wizytówka Google Moja Firma jest już założona. Pozostaje przed nami ostatni etap.

Weryfikacja lokalizacji

Ostatnim etapem zakładania wizytówki GMF jest potwierdzenie lokalizacji prowadzonej działalności. Po zalogowaniu się do usługi Google Moja Firma otwieramy zakładkę “Zarządzaj lokalizacjami”, a następnie przy nazwie wizytówki wchodzimy w link “Zweryfikuj teraz”. 

Zostaniesz poproszony o wybranie sposobu weryfikacji, czyli metodę w jaki sposób Google ma Ci dostarczyć kod weryfikacyjny. Zaczynając od najszybszych:

  • numer telefonu – zadzwoń lub sms,
  • e-mail – otrzymasz wiadomość na wskazaną skrzynkę mailową,
  • kartka pocztowa – otrzymasz kod drogą poczty polskiej, w tym przypadku czas oczekiwania na kod to około dwóch tygodni.

Mamy jeszcze możliwość, aby zweryfikować później swoją wizytówkę, natomiast to wyklucza jej pełne zarządzanie. Możesz wybrać tą opcję w momencie, kiedy nie chcesz jeszcze udostępniać wizytówki a tym samym pozostawić adres niewidoczny, np.  kiedy działalność nie została jeszcze oficjalnie otwarta.

Po zweryfikowaniu swojej wizytówki praktycznie jest gotowa do działania. Jedyne co nam pozostaje to maksymalnie uzupełnić profil o dodatkowe informacje. Im więcej zawrzemy informacji tym lepiej będzie to rozpatrywane przez roboty google oraz klientów.

Przy uzupełnianiu profilu GMF warto dodać:

  • opis,
  • godziny pracy,
  • logo,
  • zdjęcia – budynku, wnętrza, wykonanych usług,
  • wpisy,
  • wykres popularnych godzin,
  • szacowany czas oczekiwania na wizytę,
  • czas trwania wizyty,
  • link do Twojej strony internetowej – strona główna.
  • produkty
  • usługi

Jakie możliwości daje wizytówka Google Moja Firma?

Pozycjonowanie stron – wsparcie działań seo

Szczególnie przy ustaleniu działań na lokalne pozycjonowanie działalności bardzo ważne jest, aby klient poza dobrą optymalizacją swojej strony zadbał o widoczność na mapach Google. Kiedy tylko przeprowadzamy audyt seo oczywistym jest zwrócenie uwagi na to, aby zweryfikować poprawność wizytówki Google Moja Firma i spójność ze stroną takich danych jak: kontakt, adres, informacje dodatkowe czy nawet wybrane słowa kluczowe.

Widoczność w Google Maps 

Szukając lokalnej usługi jednym z głównych czynników jest adres. Warto, aby klienci dokładnie wiedzieli gdzie znajduje się nasza placówka oraz mogli w prosty sposób ustawić nawigację do miejsca docelowego. Dzięki temu strona jest oceniana korzystniej nie tylko przez użytkowników, ale także roboty google.  Jest to szczególnie istotne podczas kiedy zlecamy pozycjonowanie lokalne. Analityka internetowa niejednokrotnie udowodniła że poprawna optymalizacja wizytówki Google Moja Firma przekłada się na większą ilość odwiedzin strony www.

Dostęp do statystyk wyświetleń i wyszukiwań 

Z pomocą panelu do zarządzania wizytówką Google Moja Firma w zakładce „Statystyki” możemy w prosty sposób zweryfikować informacje na jakie frazy kluczowe wyświetlamy się w wynikach wyszukiwania jako wizytówka oraz jako strona. Możemy także uzyskać informacje które ze wskazanych działań klienci wykonują najczęściej w związku z naszą wizytówką:

  • ustalanie trasy za pomocą google maps,
  • połączenia,
  • wizyty na stronie, 
  • wyświetlanie zdjęć.
  • opinie.

Dodawanie wpisów

Aby urozmaicić nasz profil na Google Moja Firma możemy regularnie dodawać na wizytówce unikalne treści przypominające blog czyli wpisy.  Jeżeli chcesz uzyskać wskazówki odnośnie tworzenia treści blogowych zapraszamy do tego artykułu. W zależności jak szybko chcesz osiągnąć efekty prowadząc wizytówkę strony i pozycjonowanie lokalne powinieneś zastanowić się nad tworzeniem treści dotyczących Twojej branży, dzięki czemu szybciej trafisz do nowych  klientów za pomocą Google Moja Firma.  Możesz podczas wyboru tematów oprzeć się na słowach kluczowych, które wybierane podczas ustalania działań seo dla Twojej strony. Mogą być one wybrane na bazie lokalizacji jak: „pozycjonowanie Warszawa”, „pozycjonowanie Poznań”, ” pozycjonowanie Bydgoszcz”, „pozycjonowanie Wrocław” lub też na bazie działań „pozycjonowanie stron”, „optymalizacja stron internetowych” , „audyt seo” – więcej na temat doboru słów kluczowych znajdziesz tutaj.

Podsumowanie

Jak widzisz dzięki wizytówce Google Moja Firma możemy znacznie wspierać działania seo, w szczególności pozycjonowanie lokalne. Widoczność na wizytówce google z pewnością pomoże Twojej firmie w pozyskaniu nowych klientów, a dodanie szczegółowych informacji takich jak kontakt, wskazówki dojazdu. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji temat pozycjonowania w Google Moja Firma  zapraszamy tutaj.

Update 2022:

Google zmienia nazwę Google Moja Firma na Profil firmy w Google. Pozostałe informacje pozostają bez zmian.

Ocena strony: 4.8/5 - (18 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?