Noindex to tag stosowany w celu zablokowania indeksacji danej strony lub podstrony w wyszukiwarce internetowej. Stanowi swego rodzaju polecenie dla robotów wyszukiwarek, aby określone strony nie wyświetlały się w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że strona czy podstrona z tagiem noindex jest niedostępna w wyszukiwarce, czyli nie można do niej dotrzeć poprzez wpisanie w wyszukiwarce jakichkolwiek słów kluczowych. Stosowanie tagu noindex jest więc skutecznym sposobem na usunięcie określonych podstron z indeksu, co jest przydatne chociażby przy pozycjonowaniu stron internetowych. Dzięki niemu można uniemożliwić wyświetlanie się stron, które nie powinny być dostępne dla użytkowników wyszukiwarek, takich jak na przykład strona logowania, strona z podziękowaniami czy podstrony ze zduplikowaną treścią. Warto zwrócić uwagę na to, że tag noindex nie jest jedynie sugestią dla wyszukiwarek, aby te nie indeksowały danej podstrony, ale swego rodzaju nakazem. Oznacza to, że oznaczona w ten sposób podstrona na pewno nie znajdzie się w indeksie i zostanie wyłączona z wyników wyszukiwania. Tag noindex może być zastosowany zarówno do wszystkich robotów wyszukiwarek internetowych, jak i tylko wybranych, na przykład googlebota.

UGC: era marketingu, w której konsument jest ambasadorem marki
UGC, czyli User Generated Content, to prawdziwy głos konsumentów. Głos, który może zwiększyć rozpoznawalność marki, sprawić, że przypadkowy użytkownik zmieni się w klienta. Treści generowane