Kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads (Adwords)

Kampanie Google Ads (dawniej Adwords) to efektywna forma reklamy w wyszukiwarce Google (SEM – Search Engine Marketing). System reklamowy Google Ads daje olbrzymie możliwości pod względem uzyskania natychmiastowej widoczności w wyszukiwarce, a co za tym idzie dodatkowego przepływu użytkowników zainteresowanych naszymi usługami lub produktami. Kampanie reklamowe w Google Ads są doskonałym uzupełnieniem procesu pozycjonowania, zwłaszcza kiedy strona internetowa jest stosunkowo „świeża”. 1stplace.pl jest certyfikowanym partnerem Google Ads.

MENU

Google Ads to sposób na zwiększenie widoczności biznesu w internecie i dotarcie do potencjalnych klientów. Sposób na wzrost współczynnika konwersji i pomnożenie zysków. Nasi specjaliści przeprowadzą Cię przez cały proces, zoptymalizują kampanie i zadbają o to, by reklama przyniosła jak najlepsze efekty.

Google Ads to system reklamowy Google, który umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google (na dole i u góry wyników wyszukiwania) oraz na stronach i portalach współpracujących z Google w ramach programu Google AdSense. Reklamy rozliczane są w modelu CPC, CPM oraz CPV. To reklamodawca wybiera miejsca, w których reklama ma się wyświetlać oraz decyduje o tym, jaki ma być maksymalny koszt za kliknięcie w link czy obejrzenie video.

Dzięki temu reklamę można dopasować do specyfiki biznesu, grupy docelowej oraz budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na ów cel.

System, który dziś omawiamy, uruchomiony został 23 października 2000 roku. Nazwa Google Ads weszła w życie w lipcu 2018 roku, (czasami stosowana jest także nazwa linki sponsorowane), wcześniej używano nazwy Google AdWords.

Reklamy Google Ads pojawiają się każdemu z nas, na przykład podczas codziennej pracy na komputerze, oglądania wideo na You Tube, wpisywania w wyszukiwarkę Google różnego typu zapytań. Reklamy Google są widoczne, zachęcają do kliknięcia w link czy powrotu na poszczególne strony internetowe.

Google Ads stanowi więc doskonałe rozwiązanie dla firm o różnej specyfice działania.

Reklama Google Ads – modele płatności

Jak już wspomnieliśmy, Google Ads to reklama płatna. Wyróżniamy różne modele płatności, są to:

CPC, PPC (Cost Per Click, Pay Per Click) – jest to najczęściej wybierany model płatności, opłata naliczana jest za każde kliknięcie w reklamę.
CPM (cost per mile) – to model płatności, w przypadku którego płacimy za tysiąc wyświetleń reklamy w sieci reklamowej Google.
CPV – stosowany jest przy kampaniach wideo. Płacimy za wyświetlenie, jeżeli użytkownik obejrzy minimum 30 sekund filmu.
Płatność odbywa się automatycznie, opłata pobierana jest po wyświetleniu reklam.

Forma płatności (na przykład karta debetowa, karta kredytowa) za linki sponsorowane uzależniona jest od kraju, w którym znajduje się siedziba firmy, a także od rodzaju waluty.

Google Ads – optymalny budżet reklamowy
Reklama internetowa budżet
Tworząc kampanię Google Ads, będziemy musieli ustalić budżet. Możemy zdecydować się na średni budżet dzienny lub budżet całościowy. Średni budżet dzienny kampanii reklamowej to średnia stawka, jaką jesteśmy zapłacić za każdy dzień wyświetlania kampanii. Budżet miesięczny uzyskamy po pomnożeniu budżetu dziennego przez 30,4 (średnia liczba dni w miesiącu).

Maksymalna stawka za kliknięcie (maks. stawka CPC) to maksymalna stawka, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie w reklamę. Maksymalna stawka może wpływać na ruch, jaki generuje reklama oraz związany z tym zwrot z inwestycji (ROI).

W przypadku Google Ads możemy także wyróżnić budżet wspólny. Budżet wspólny jest dobrym rozwiązaniem przy kilku kampaniach realizujących ten sam cel, na przykład przy kampaniach sezonowych.

Do naszych odbiorców dotrzemy różnymi sposobami. W zależności od wyznaczonych celów marketingowych, możemy zdecydować się na wyświetlanie reklamy w wyszukiwarce Google, na stronach internetowych należących do sieci wyszukiwania Google, w aplikacjach, na Mapach Google, na stronach partnerów Google, na You Tube. Do wyboru mamy różne rozwiązania. Poniżej garść informacji na ten temat.

Kampanie w sieci wyszukiwania

To reklamy tekstowe, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google, u partnerów sieci wyszukiwania, na mapach Google. Dzięki temu możesz dotrzeć z reklamą Twojej firmy do użytkowników, którzy za pomocą wyszukiwarki szukają oferowanych przez Ciebie produktów i usług.

Taki rodzaj reklamy to sposób, by zwiększyć liczbę osób, które odwiedzą Twoją stronę internetową, a co za tym idzie, liczbę transakcji i zyski. Wyszukiwarka Google odwiedzana jest codziennie, kilka razy dziennie przez ogromną liczbę użytkowników, jest więc doskonałym miejscem na reklamę.

Kampanie w sieci reklamowej

To atrakcyjne wizualnie reklamy graficzne, które pojawiają się w witrynach i aplikacjach należących do sieci reklamowej Google. Dzięki nim dotrzemy do użytkowników, którzy szukają produktów i usług w wyszukiwarkach, ale też odwiedzają witryny zbliżone tematycznie do naszej.

Kampanie wideo: reklamy wideo w YouTube

Reklamy wideo to kolejny sposób, by zachęcić użytkowników do wejścia na Twoją stronę www. Takie reklamy pojawiają się w Youtube, w aplikacjach, w witrynach partnerów Google’a, pozwalają dotrzeć do konwertujących klientów, zwiększają rozpoznawalność marki.

Kampanie produktowe: informacje o produktach w Google

Jeśli chcemy zaprezentować użytkownikom asortyment oferowany przez nasz sklep e-commerce, powinniśmy pomyśleć o reklamie produktowej. Użytkownicy, po wpisaniu słowa kluczowego, na przykład sweter kaszmirowy, trampki damskie, dres) w wyszukiwarkę Google, zobaczą nasze produkty. Reklama wyświetla się obok wyników wyszukiwania, w karcie Zakupy, w sieci reklamowej Google.

Kampanie lokalne

Promowanie lokalizacji w wielu kanałach to kolejna opcja. Jeśli chcemy, by odbiorcy dowiedzieli się o naszych lokalnych usługach, organizowanych przez nas wydarzeniach, dobrą opcją będzie rozpoczęcie kampanii lokalnej. Tutaj niezbędne będą zdjęcia, wideo oraz Wizytówka Google Moja Firma. Takie kampanie optymalizowane są pod sieci wyszukiwania Google, sieć reklamową Google, Mapy Google, profil firmy oraz portal YouTube.

Kampanie promujące aplikacje

Promowanie aplikacji w różnych kanałach – taka reklama Google Ads to sposób, by dotrzeć użytkowników aplikacji, a co za tym idzie, pomnożyć sprzedaż. Reklama widoczna jest w następujących miejscach:

sieć wyszukiwania
Google Play
sieć reklamowa
strony Partnerów Google

Stań się gigantem w swojej branży!

Rodzaje kampanii Google Ads

Google Ads Search, czyli reklama tekstowa, to podstawowy rodzaj reklamy, który sprawdzi się niemal w każdej branży. Reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik wpisze wybrane przez reklamodawcę słowa kluczowe. Reklama pojawia się na samej górze i wygląda bardzo podobnie do organicznych wyników wyszukiwania, z tą różnicą, że mamy podpis reklama.

Google Display Network, czyli kampanie w sieci reklamowej Google

Google Display Network to sieć reklamowa Google’a licząca ponad 2 miliony stron internetowych oraz inne media, aplikacje, portal You Tube.

Kampania displayowa to różnego typu kreacje graficzne. Format kreacji uzależniony jest od typu reklamy, jaką chcemy przygotować. Mamy następujące możliwości:

Reklama elastyczna

Wyświetlana jest w różnych formatach, w zależności od dostępnego miejsca. Może być widoczna jako reklama graficzna, tekstowa lub natywna.

Reklama dynamiczna

Na banerze widoczne są produkty bądź usługi, z którymi użytkownik już wcześniej zapoznał się na stronie reklamodawcy.

Reklama w aplikacji

Wyświetlają się na urządzeniach mobilnych, a ich celem jest zachęcanie użytkownika do pobrania aplikacji.

Konfiguracja kampanii displayowej

Miejsca wyświetlania reklam uzależnione są od przeprowadzonej konfiguracji. Kampania może być skonfigurowana z uwzględnieniem zainteresowań potencjalnych klientów, ich płci oraz wieku. Kolejną opcją jest kierowanie reklamy wyłącznie do osób, które już kiedyś były na Twojej stronie internetowej.

Możliwe jest również łączenie rodzajów kierowania, tak, by kampania Google Ads wyświetlała się na podstawie wybranych słów kluczowych, zainteresowań potencjalnych klientów czy danych demograficznych.

Kampanie produktowe

Kampania produktowa (z języka angielskiego PLA — Product Listing Ads) stanowi idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Reklamy widoczne są obok wyników wyszukiwania. Użytkownik z poziomu wyszukiwarki Google widzi nazwę, zdjęcie i cenę produktów. Jest to skuteczny typ reklamy, który pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów.

Konto Google Merchant Center (Centrum Sprzedawcy)

Przy tworzeniu reklam produktowych konieczne jest konto Google Merchant Center (Centrum Sprzedawcy) oraz plik danych zawierający informacje o całym asortymencie sklepu. Stworzenie plików danych jest jednym z najtrudniejszych kroków.

W pliku muszą znaleźć się ceny, opisy, zdjęcia artykułów. Należy też uzupełnić pola dotyczące kraju czy języka. Plik można bez problemów edytować.

Poprzez konto Google Merchant możemy tworzyć reklamy produktowe oraz reklamy produktowe z funkcją prezentacji. Kolejną opcję stanowią reklamy katalogowe produktów, które dostępne są wyłącznie lokalnie, czyli dla produktów i usług dostępnych wyłącznie na terenie danego miasta czy województwa.

Reklamy w You Tube

Reklama Google Ads w YouTube to nic innego, jak krótkie filmy reklamowe, które wyświetlają się podczas oglądania filmów na Youtube, w aplikacjach oraz w sieci partnerów Google. Wyróżniamy różne formaty reklam – materiały pomijalne (nagranie można przewinąć) lub niepomijalne (wymuszające obejrzenie w całości). Dzięki kampanii wideo można dotrzeć do grupy konwertujących odbiorców.

Remarketing statyczny i dynamiczny

Zachęć użytkownika do zakupu reklamą w internecie
Remarketing jest jedną z metod, dzięki którym możemy przeprowadzić kampanie reklamowe Google. Wykorzystywane są tutaj pliki cookies. Wyróżniamy remarketing statyczny i dynamiczny.

Remarketing statyczny

Polega na wyświetlaniu reklam potencjalnemu klientowi, który odwiedził już naszą stronę www. Takie działanie ma na celu zachęcanie użytkownika to ponownego zapoznania się z ofertą Twojej firmy.

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny także kierowany jest do klientów, którzy już odwiedzili naszą stronę www, jest jednak bardziej spersonalizowany. Klientowi wyświetla się produkt, który wcześniej oglądał. Celem reklamy jest przypomnienie użytkownikowi o oglądanych artykułach i zachęcanie go do powrotu na naszą stronę i finalizacji zakupu.

Audyt Google Ads

Dobrze zoptymalizowana kampania pozwoli dotrzeć do konwertujących klientów. Zdarzają się jednak przypadki, gdy budżet przeznaczony na reklamę Google Ads jest wyklikiwany, a my nie mamy z tego żadnych korzyści. Klientów nie przybywa, współczynnik konwersji jest niski, skuteczność reklam jest zerowa.

Wtedy dobrym rozwiązaniem będzie audyt kampanii Google. Dostarczy on nam szczegółowych informacji na temat ustawień konta Google, a także jakości kampanii, pozwoli na wykrycie najistotniejszych błędów. Dużym wsparciem będzie specjalista Google Ads, który odpowie na każde z naszych pytań i wyjaśni ewentualne wątpliwości.

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklama w Google Ads to wiele zalet. Z takiej opcji korzystają zarówno sklepy internetowe, jak i firmy świadczące różnego rodzaju usługi.

Kierowanie reklam

Możliwość kierowania reklam to jedna z największych zalet Google Ads. Reklamy kierujemy do użytkowników, którzy mogą stać się naszymi klientami. Do wyboru mamy różne opcje kierowania reklam, są to:

Słowa kluczowe – to po prostu słowa i frazy związane z Twoim sklepem internetowym czy usługami, które świadczy Twoja firma. Reklamy wyświetlają się użytkownikom, którzy szukają podanych przez Ciebie słów i fraz kluczowych.
Lokalizacja reklamy – reklamy mogą być wyświetlane między innymi w wynikach wyszukiwania, aplikacjach mobilnych, na stronach partnerskich Google’a, na mapach Google, na You Tube.
Wiek, język – optymalizując kampanię, możemy wybrać wiek użytkowników, ich lokalizację oraz język. Reklama skierowana może być do osób znajdujących się w wybranym przez nas województwie.
Dni, godziny i częstotliwość – reklamy mogą wyświetlać w określonych godzinach lub dniach.
Urządzenia– kolejną możliwością jest wybór urządzeń, na których wyświetlać się ma nasza reklama internetowa. Reklama może być na przykład kierowana wyłącznie na urządzenia mobilne.

Kontrola budżetu

Mamy kontrolę nad kosztami reklam. Google nie wskazuje stawki minimalnej za kliknięcie. To my decydujemy, jaką maksymalną kwotę chcemy wydać w przeciągu dnia, tygodnia czy miesiąca.

Monitoring efektów

Na bieżąco możemy mierzyć skuteczność kampanii Google Ads i optymalizować ją. Efekty dobrze przygotowanej kampanii sprawią, że klient kupi produkt, pobierze aplikację, skontaktuje się z Tobą za pośrednictwem poczty elektronicznej, złoży zamówienie telefonicznie. Dzięki narzędziom analitycznym możesz też poznać zwyczaje zakupowe klientów, co z pewnością ułatwi optymalizację kampanii.

Już dziś odkryj potencjał Google Ads.

Reklama w Google czy SEO?

Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Pozycjonowanie to szereg działań na stronach internetowych i poza nimi. Celem pozycjonowania (SEO)  jest uzyskanie jak najwyższych pozycji w sieci wyszukiwania Google. To długofalowa inwestycja, dzięki której, po wpisaniu słów kluczowych przez klienta, nasza domena będzie wyświetlać się wysoko w wyszukiwarce Google (w wynikach organicznych wyszukiwarki).

Reklama Google Ads to sposób, by szybko dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej. Reklamy wyświetlają się nie tylko w wyszukiwarce Google, ale też w sieci reklamowej Google czy na Youtube. Pamiętajmy jednak, że gdy budżet kampanii się wyczerpie, reklamy nie będą się wyświetlać. Optymalnym rozwiązaniem jest połączenie obu form marketingu internetowego.

Jak rozpocząć kampanię Google Ads?

Należy zalogować się na konto Google Ads. W menu, które znajduje się po lewej stronie, klikamy w kampanie. Wybieramy opcję nowa kampania, a następnie określamy cele kampanii. Kolejny krok to wybór rodzaju kampanii. W zależności od rodzaju kampanii konfiguracja przebiegać będzie w inny sposób.

Kampanie PPC – samodzielnie czy z agencją?

Budowanie i optymalizacja kampanii Google Ads (dawniej adwords) to czasochłonne procesy, wymagające wiedzy. Drobny błąd może sprawić, że reklama nie przyniesie efektów. Jeśli więc nie mamy odpowiednich umiejętności, warto, abyśmy zdali się na specjalistów. Zyskamy dzięki temu czas i będziemy mogli skupić się na rozwijaniu biznesu.

Specjalista Google Ads przeanalizuje Twoje cele i zadba o to, by Twoją stronę internetową czy e-sklep odwiedzało więcej klientów, a zyski rosły.

Gdzie pojawiają się reklamy Google Ads?

Reklamy Google Ads, (kiedyś Google Adwords), w zależności od rodzaju kampanii, na który się zdecydujemy, mogą pojawiać się w wyszukiwarce Google, w sieci reklamowej Google, w aplikacjach, u partnerów sieci wyszukiwania Google, w karcie Zakupy, na Youtube.

Chcesz promować swój biznes, dotrzeć do interesującej Cię grupy odbiorców i zdobyć nowych klientów? Zależy Ci na skutecznej reklamie w nieorganicznych wynikach wyszukiwarki Google? A może interesują Cię kampanie w sieci reklamowej Google bądź na Youtube?

Służymy pomocą! Reklama w Google to nasz konik. W naszej codziennej pracy dajemy z siebie 100% i dbamy o zadowolenie naszych klientów.

Nasz specjalista Google Ads, który uzyskał odpowiednie certyfikaty Google, przedstawi Ci ofertę kampanii Google Ads i odpowie na każde z pytań. Przez cały czas będziemy pracować nad reklamą, monitorować ją i ulepszać. Dzięki temu ruch na Twojej stronie www wzrośnie, tak samo jak widoczność w internecie i sprzedaż usługi bądź produktu.

Nasze usługi to nie tylko Google Ads, ale także pozycjonowanie, dzięki któremu Twoja strona www zyska wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, w wynikach organicznych.

Zadbaj z nami o lepszą widoczność w internecie!

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?