ile kosztuje pozycjonowanie strony w google

Spis treści

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Jakie koszty generuje pozycjonowanie w Google? Czy pozycjonowanie jest drogie? Takie pytania pojawiają się bardzo często. Można nawet powiedzieć, że należą do grona najczęściej zadawanych. Dziś więc przybliżymy temat. Omówimy czynniki mające wpływ na cenę pozycjonowania, przedstawimy najczęstsze widełki cenowe. Zachęcamy do lektury! 

Koszt pozycjonowania stron internetowych

Zacznijmy od omówienia czynników, które mają największy wpływ na cenę pozycjonowania (dokładnie opisaliśmy to w innej publikacji na podstawie przykładu z zakresu pozycjonowania lokalnego ile kosztuje pozycjonowanie w Poznaniu). 

Rodzaj branży 

Wpływ na cenę pozycjonowania ma rodzaj branży. Zwiększanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania w przypadku niektórych firm będzie generować większe koszty.  

Przygotowanie kontentu dla niszowych biznesów, na przykład dla producenta wydmuchiwarek do butelek, może być droższe niż przygotowanie opisów artykułów biurowych. Podobna sytuacja ma miejsce przy zakupie linków zewnętrznych ‒ niektóre z portali tematycznych są po prostu droższe. 

Konkurencyjność branży 

ile kosztuje pozycjonowanie strony w google

Konkurencyjność to kolejny z czynników wpływających na cenę pozycjonowania. Im większa konkurencja, tym droga do TOP10  jest trudniejsza i generuje większe koszty (szczególnie jeśli konkurencja inwestuje w pozycjonowanie i nieustannie dąży do zwiększenia widoczności w Google).

Ogólna kondycja strony 

Ogólna kondycja strony, zakres i rodzaj prac, jakie trzeba wykonać, aby strona www stała się widoczna w Google, również ma wpływ na cenę pozycjonowania. Porównajmy dwie witryny ‒ stronę, która nie ma wartościowego profilu linków zewnętrznych i unikalnych treści oraz witrynę z kontentem i linkami. Na pierwszej witrynie konieczne jest wdrożenie podstawowych działań, co związane jest z wydatkami. Przy drugiej witrynie mamy już pewną podstawę i możemy iść dalej.     

Zasięg pozycjonowania 

Różnice w cenie pozycjonowania w Google uzależnione są również od zasięgu. O innych cenach będziemy mówić przy pozycjonowaniu biznesu w Poznaniu czy Warszawie, o innych w całej Polsce, o jeszcze innych w przypadku rynków zagranicznych.  

Zakres prac 

Wpływ na to, ile zapłacimy, za pozycjonowanie ma oczywiście pakiet usług, na jaki się zdecydujemy. Zakres i rodzaj prac, jakie wykonują dla nas specjaliści SEO, copywriterzy, web developerzy ma bezpośredni wpływ na cenę. Uściślając, koszty zwiększania widoczności w Google uzależnione są od ilości przygotowanych treści  ‒ opisów, artykułów blogowych, liczby linków, kosztów publikacji na portalach zewnętrznych (tutaj ceny wahają się od kilkudziesięciu złotych do kilku tysięcy), rodzaju zmian w strukturze strony itp. 

Pozycjonowanie w Google ‒ cena

Warto zaznaczyć jedną rzecz. Cena pozycjonowania strony w Google to nie tylko wynagrodzenie dla pozycjonerów, ale także inne koszta. To bardzo ważna sprawa, o której właściciele pozycjonowanych witryn często zapominają.  

Koszty narzędzi 

Pozycjonowanie strony w Google to konieczność korzystania ze specjalistycznych narzędzi, do których dostęp jest płatny i nie są to małe sumy. Mowa chociażby o takich narzędziach, jak:

  • Ahrefs ‒ w zależności od pakietu 99-999$,
  • Semstorm ‒ 99 -1450 zł miesięcznie,
  • Surfer SEO ‒ 59-239 USD/mc,
  • Screaming Frog ‒ ok. 150 £ / rok za jedno stanowisko,
  • SEMSTORM ‒ ok. 200-500 PLN / miesięcznie. 
 

Gdybyśmy chcieli pozycjonować stronę samodzielnie (choć, jeśli nie mamy specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, jest to wysoce odradzane działanie), mogłoby się okazać, że sam zakup narzędzi byłby większym wydatkiem niż miesięczny abonament w agencji SEO/SEM.

Decydując się na pozycjonowanie z agencją SEO, nie musimy martwić się o dostęp do narzędzi i wydatki z tym związane. 

Content 

Wartościowy, unikalny content jest niezbędny w procesie pozycjonowania w Google. Przygotowanie tekstów, które będą ciekawe, zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych oraz poprawne pod względem merytorycznym, jest czasochłonne i wymaga odpowiednich umiejętności. Chcąc pozycjonować stronę www lub sklep internetowy, musimy liczyć się także z kosztami związanymi z przygotowaniem i wdrożeniem treści. 

Co, jeśli na naszej stronie znajdują się już teksty? Może okazać się, że treści wymagają optymalizacji. Optymalizacja to na przykład dodawanie nagłówków, linkowania wewnętrznego, słów i fraz kluczowych. 

Ponadto, nawet jeśli na naszej stronie znajdują się treści, pamiętajmy, że wysoce rekomendowane jest stałe wdrażanie ciekawych tekstów. Mogą to być rozbudowy opisów kategorii, produktów, usług, artykuły blogowe. Roboty Google doceniają witryny, które regularnie rozbudowują content.  

Budowa linków zewnętrznych 

Link building to bardzo ważny czynnik rankingowy. Budowa wartościowego profilu linków zewnętrznych niestety także związana jest z kosztami. W przypadku linków z artykułów sponsorowanych musimy pamiętać zarówno o kosztach przygotowania samego artykułu, jak i kosztach publikacji. Cennik publikacji na portalach zewnętrznych jest bardzo szeroki, wynosi od około 60 zł do nawet 10 000 zł. Zdarzają się też wyższe stawki. 

Roboczogodziny specjalistów 

Cena pozycjonowania to także wynagrodzenie dla specjalistów, którzy wykonają szczegółowy audyt SEO, opracują strategię pozycjonowania, przeprowadzą działania w obrębie strony, czyli on-site (optymalizacja prędkości ładowania, meta dane, przyjazne adresy URL, wdrożenie certyfikatu SSL, analiza słów i fraz kluczowych) oraz poza stroną internetową ‒ off-site (budowa profilu linków zewnętrznych, optymalizacja Profilu Firmy w Google, wizytówki NAP). 

Indywidualne wyceny pozycjonowania

Jak widać, na cenę pozycjonowania wpływa wiele czynników, przygotowanie sztywnego cennika jest więc niemożliwe. W jaki sposób przygotowywana jest wycena pozycjonowania? Zazwyczaj wygląda to w następujący sposób: 

  • Bezpłatna konsultacja ekspercka ‒ to spotkanie online, podczas którego specjalista udostępnia zainteresowanemu ekran komputera i przeprowadza ogólną analizę strony www. Weryfikowane są między innymi unikalność treści na stronie, adresy URL, struktura witryny. 
  • Po zakończeniu analizy strony odbywa się rozmowa na temat oczekiwań klienta, jego celów biznesowych, preferencji dotyczących budżetu. 
  • Jeśli klient jest zainteresowany współpracą, przygotowywana jest wycena usług. Po akceptacji można już przejść do podpisania umowy i rozpoczęcia prac z zakresu pozycjonowania. 

Cennik pozycjonowania stron internetowych

Jakie są przybliżone koszty pozycjonowania? Zazwyczaj miesięczny abonament wynosi od 500 zł do 4 000 zł, najczęściej są to stawki w wysokości 1000-1500 zł. Zdarzają się także dużo wyższe budżety, wynoszące 8 000, a nawet 10 000 zł i więcej. 

Pozycjonowanie stron internetowych ‒ czy musi generować koszty?

Czy pozycjonowanie strony www w Google musi generować koszty? Niestety tak. Jak widać powyżej, wiele działań on-site i off-site związanych jest z mniejszymi lub większymi wydatkami. Mowa tutaj o budowie profilu linków zewnętrznych czy content marketingu. Wydatki na pozycjonowanie warto jednak potraktować jak inwestycję. Wysoka pozycja w Google to wiele korzyści i to nie tylko finansowych. 

Czy pozycjonowanie w Google jest opłacalne? 

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej? Jaki już wspominaliśmy powyżej miejsce w TOP10 to wiele korzyści. Przede wszystkim: 

  • większy ruch organiczny, 
  • większa rozpoznawalność firmy, 
  • wzrost zaufania wśród klientów (witryny z TOP10 bezpłatnych wyników wyszukiwania cieszą się największym zaufaniem),
  • pozycja eksperta w branży,
  • przewaga nad konkurencją. 

Koszt pozycjonowania 

Pozycjonowanie strony www lub sklepu internetowego generuje koszty. Zazwyczaj miesięczny abonament wynosi od 500 zł w górę. Najczęstsze abonamenty to około 1000-1500 zł, choć oczywiście zdarzają się o wiele większe budżety, wynoszące 5000 czy 8000 zł. Cena pozycjonowania uzależniona jest od kilku czynników, między innymi od branży i konkurencyjności czy od ogólnej kondycji strony. W ogromnej większości przygotowywane są indywidualne wyceny. 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?