Czym jest audyt SEO? Audyt SEO stanowi podstawę działań z zakresu pozycjonowania. To weryfikacja strony www pod kątem ważnych ze względu na pozycjonowanie czynników. Poniżej więcej informacji na ten temat. Zachęcamy do lektury!
Audyt SEO ‒ co to?
Jak już wspominaliśmy powyżej, audyt SEO to szczegółowa weryfikacja strony internetowej lub sklepu e-commerce. Podczas audytu analizowane są wszystkie, ważne pod kątem pozycjonowania elementy witryny. Sprawdzane są zarówno czynniki on-site, na przykład jakość treści, błędy techniczne, linkowanie wewnętrzne, jak i czynniki off-site, przede wszystkim linkowanie zewnętrzne.
W ten sposób uzyskujemy wiele informacji na temat kondycji strony, jej widoczności w wynikach wyszukiwania, błędów, prac, które trzeba wykonać w pierwszej kolejności.
Jak wygląda audyt SEO?
Jak wygląda audyt SEO? W zależności od agencji marketingowej bądź konkretnego specjalisty, audyty mogą różnić się od siebie. Profesjonalny audyt SEO powinien jednak składać się z kilku części, być w logiczny sposób podzielony na konkretne moduły. Na przykład:
- Ogólna kondycja strony www
- Porównanie z konkurencją
- Struktura strony www
- Metadane
- Jakość treści
- Aspekty techniczne (prędkość ładowanie, plik robots.txt, linki kanoniczne, certyfikat SSL i inne)
- Usługi Google: Google Search Console, Profil Firmy w Google i inne
- Dane lokalizacyjne
- Inne błędy
- Strategia
- Podsumowanie.
Zazwyczaj audyt SEO zawiera 50-60 stron, jest to nie tylko treść, ale także wykresy i screeny z narzędzi. Audyt często zawiera opis wstępnych rozwiązań, harmonogram prac, propozycje dotyczące rozbudowy treści.
Audyt SEO ‒ dlaczego jest ważny?
Dlaczego audyt SEO jest ważny? Przede wszystkim stanowi on podstawę do przygotowania strategii działań z zakresu pozycjonowania. Zbiór szczegółowych informacji na temat danej witryny wyznacza kierunek działań, pokazuje, na jakich aspektach powinniśmy skupić się w pierwszej kolejności.
Przemyślana strategia i regularne prace to podstawa w procesie zwiększania widoczności w sieci, droga do wyprzedzenia konkurencji i pomnożenia zysków.
Darmowy vs. płatny audyt SEO
Spotkać się możemy z darmowymi, niezobowiązującymi audytami, jak i z audytami płatnymi, przeprowadzanymi dopiero po podpisaniu umowy na pozycjonowanie. Czym różnią się wspomniane rodzaje audytu?
Darmowy audyt SEO
Darmowy audyt SEO to wstępna, ogólna analiza strony www lub sklepu internetowego. Podczas takiego audytu specjalista zwraca uwagę na najistotniejsze błędy i udziela zaleceń optymalizacyjnych.
Darmowy audyt ogranicza się do informacji na takie tematy, jak:
- treści na stronie,
- adresy url,
- prędkość ładowania,
- bezpieczeństwo witryny (certyfikat SSL),
- wstępna analiza konkurencji.
Płatny audyt SEO
Płatny audyt SEO to szczegółowa analiza witryny, weryfikacja wszystkich elementów ważnych w procesie pozycjonowania, konkretny plan działania. Taki audyt najczęściej przeprowadzany jest w ramach umowy na pozycjonowanie. Dopiero po przeprowadzeniu audytu rozpoczynają się prace w obrębie strony www i poza nią.
Jaki audyt będzie lepszy dla Twojej strony? Najlepiej zdecydować się na obie wersje. Opcja bezpłatna dostarczy nam ogólnych informacji. Będziemy też mieli okazję, żeby poznać specjalistów, z którymi być może rozpoczniemy współpracę. Audyt płatny to obszerna wiedza na temat kondycji naszej strony i koniecznych działań.