Spis treści

7 kroków do wyższych pozycji w wyszukiwarce w 2023 roku

Doskonałym planem na 2023 roku będzie rozwój biznesu, w tym zwiększanie jego widoczności w Internecie. Właściciele większych i mniejszych firm z pewnością się z tym zgodzą. Jakie więc działania wykonać, by strona www bądź sklep e-commerce wyprzedziły konkurentów? Jak zwiększyć widoczność i szanse na konwersję? 

Jak zwiększyć widoczność strony w Internecie?

Nic co dobre nie przychodzi łatwo. Tak samo jest z widocznością strony w wynikach wyszukiwania. Wszystkie prace w obrębie i poza witryną powinny być prowadzone regularnie, zgodnie z wytycznymi Google. Musisz być na bieżąco z aktualizacjami, analizować efekty działań i w razie potrzeby optymalizować strategię. Jakie jeszcze kroki są konieczne?

1. Publikuj treści, które są wartościowe dla użytkowników

Helpful Content to aktualizacja, którą Google wprowadziło jeszcze w 2022 roku. Aktualizacja ma na celu docenienie stron, zawierających przydatne dla odbiorców treści. Treści o niskiej jakości, stworzone z myślą wyłącznie o robotach, mają zniknąć z wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

W 2023 roku powinieneś więc zadbać o wartościowy content – zarówno o regularną publikację nowych treści, jaki i o aktualizację tekstów, które opublikowałeś już jakiś czas temu.

2. Zadbaj o wartościowe linki (zapomnij o spamie)

Link Spam Update to kolejna aktualizacja Google, o której musisz pamiętać w 2023 roku. Aktualizacja ma rozprawić się ze spamerskimi, niezgodnymi z wytycznymi Google linkami, z nieprawidłowymi praktykami zdobywania odnośników.

Linki kierujące na pozycjonowaną stronę muszą być wartościowe, pochodzić z wiarygodnych (najlepiej powiązanych z Twoim biznesem), źródeł.

3. UX i UI, czyli user experience i user interface to droga to wyższej konwersji

Zadbaj o to, by przebywanie na Twojej stronie dostarczało odwiedzającym jak najlepszych wrażeń. Strona www, jak i sklep e-commerce, powinny być przyjazne dla użytkownika. Design, przemyślana struktura, odpowiednie rozmieszczenie elementów graficznych, przyciski to podstawa.

Mamy też kolejną nowość – 15.12. 2022 roku Google wprowadziło aktualizację akronimu E-A-T (eksperckość, autorytet, zaufanie). W E-A-T pojawiło się jeszcze jedno E ‒ obecnie mamy E-E-A-T. Dodane E to właśnie experience, czyli wrażenia użytkownika.

I choć E-E-A-T znaczenie ma dla stron Y-M-Y-L, czyli Twoje pieniądze, Twoje życie ( Y-M-Y-L to witryny poruszające zagadnienia mogące wpływać na kondycję finansową, zdrowie, życie, bezpieczeństwo użytkowników), każda strona, bez względu na branżę, powinna być zoptymalizowana pod kątem UX.

4. Zoptymalizuj podstrony pod konkretne frazy kluczowe

W procesie pozycjonowania nie chodzi o to, by wszystkie, ważne frazy kluczowe umieszczać wszędzie tam, gdzie to tylko możliwe. Wklejanie fraz w przypadkowe miejsca nie jest zalecanym rozwiązaniem. Frazy należy odpowiednio pogrupować. Każda z podstron powinna być przygotowana z myślą o konkretnej, głównej frazie kluczowej.

Za przykład niech posłuży nam sklep internetowy, w którego ofercie znajdują się
damskie rękawiczki, kapelusze, paski, rajstopy i skarpetki. Możesz stworzyć podstrony, które zoptymalizowane będą pod kątem fraz odnoszących się do konkretnej grupy produktowej. W przypadku rękawiczek mogą to być:

widoczność strony  w wynikach wyszukiwania, content i frazy kluczowe
Pozycjonowanie strony www, dobór fraz kluczowych

5. Umieszczaj słowa kluczowe w odpowiednich miejscach

Słowa kluczowe powinny być odpowiednio pogrupowane. Czy to jedyna kwestia, o której warto pamiętać? Nie.

Podczas optymalizacji podstrony, zwróć uwagę na rozmieszczenie fraz. Frazy kluczowe powinny znaleźć się w nagłówkach, w treści, w atrybutach alt, w podpisach oraz nazwach zdjęć i grafik, w metadanych, w adresie url. Taka optymalizacja sprawi, że podstrona zyska szansę na większą widoczność, stanie się też bardziej przyjazna dla użytkownika.

6. Skup się na optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych

Optymalizacja strony bądź sklepu e-commerce pod kątem urządzeń mobilnych to już praktycznie konieczność. Niestety, wciąż trafiamy na strony www, które nie wyświetlają się poprawnie na smartfonach czy tabletach.

Pamiętaj więc, że klienci szukają usług i produktów za pomocą urządzeń mobilnych. Brak możliwości wyświetlenia strony na smartfonie skutkuje irytacją i brakiem konwersji.

Jeszcze kilkanaście lat temu indeksowane były desktopowe wersje strony, wersję mobilną mogliśmy traktować jako dodatek. Aktualnie w pierwszej kolejności indeksowane są mobilne wersje witryn i to te wersje mają największy wpływ na ranking Google.

7. Pamiętaj o bezpieczeństwie

Użytkownicy odwiedzający Twoją stronę, chcą czuć się bezpiecznie. Odpowiednie zabezpieczenia, certyfikat SSL, bezawaryjne działanie strony to bardzo istotne kwestie. Ich zaniedbanie to nie tylko niższa pozycja w wynikach wyszukiwania, ale też mniejsze zaufanie wśród użytkowników i niższa konwersja.

Powodzenia! 

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?