REKLAMY PPC
POZOSTAŁE USŁUGI
Pozycjonowanie to jedna z najskuteczniejszych form marketingu internetowego, mająca na celu zdobycie wysokiej widoczności oraz pozycji w wyszukiwarce internetowej dla konkretnych słów kluczowych. Oferta pozycjonowania stron dla firm, jest ukierunkowana na uzyskanie konkretnych efektów w postaci zwiększenia widoczności strony www w wyszukiwarce Google, a także ilości generowanych konwersji. Optymalizacja stron dla wyszukiwarek internetowych jest procesem złożonym i wymagającym regularnych działań.
Wszystkie firmy, które aspirują do bycia liderem w swojej branży, muszą wykorzystywać najlepsze i najbardziej skuteczne rozwiązania. W chwili obecnej segment marketingu i reklamy jest znacznie bardziej rozbudowany i oferuje szerokie spektrum możliwości. Pozycjonowanie stron jest jedną z nich. Czas pandemii pokazał wszystkim przedsiębiorcom, jak ważna jest ich obecność oraz widoczność w internecie. Marketing internetowy rozwija się w niesłychanie szybkim tempie i nic nie wskazuje na to, aby tempo wzrostu miało się zatrzymać. Pozycjonowanie strony może zapewnić firmie bezcenną widoczność dla potencjalnych klientów, dzięki czemu firma uzyska zdywersyfikowane źródła sprzedażowe, a co za tym idzie uzyska większy poziom bezpieczeństwa.
Marketing internetowy daje nam wiele ciekawych możliwości. Dlaczego więc warto skupić swoją uwagę akurat na pozycjonowaniu strony? Uważam, że kluczowym argumentem jest tutaj ilość osób które każdego dnia korzystają z wyszukiwarek internetowych (w Polsce z internetu korzysta ponad 27,2 mln osób). Najważniejszą z nich jest Google. W Polsce korzysta z niej ponad 95,95% użytkowników. Jest to niesamowity wynik, który jednoznacznie wskazuje nam gdzie my i nasza firma powinniśmy być widoczni. Pozycjonowanie daje nam możliwość osiągnięcia ponad przeciętnej widoczności, której nigdy nie osiągnęlibyśmy poprzez tradycyjne metody marketingowe.
Odpowiedź jest krótka – absolutnie i zdecydowanie tak. Pozycjonowanie jak i wszystkie inne usługi należące do marketingu internetowego to przyszłość. Tradycyjny marketing w postaci banerów przy ulicy czy rozdawania ulotek w żadnym stopniu nie może konkurować z pozycjonowaniem stron. Trend w pozycjonowaniu jest tylko jeden – rozwój. Coraz więcej firm i przedsiębiorstw stawia na tę formę promocji, ponieważ jest ona nadzwyczaj skuteczna. Przy dobrze przeprowadzonym pozycjonowaniu efekty mogą utrzymywać się bardzo długo i dostarczać nam każdego dnia nowych leadów sprzedażowych w postaci zainteresowanych naszymi usługami klientów.
Bardzo często można się spotkać z sytuacją kiedy określenie pozycjonowanie stron jest stosowane na równi z pojęciem jakim jest SEO. Doprecyzowując, oba określenia nie są sobie równe i nie definiują takich samych działań. SEO to inaczej z języka angielskiego Search Engine Optimization, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. W Polsce optymalizując strony pod względem SEO, robimy to w głównej mierze z myślą o wyszukiwarce Google, która jest absolutnym monopolistą. Posiada ona ponad 97% udziału we wszystkich zapytaniach wpisywanych do wyszukiwarek w naszym kraju.
W takim razie przyjrzyjmy się, co składa się na SEO, a co na pozycjonowanie stron internetowych.
Jak więc widać, SEO jest zaledwie częścią składową pozycjonowania. Musimy jednak spojrzeć na sprawę nomenklatury z dystansem, ponieważ nawet marketingowcy i specjaliści SEO używają naprzemiennie tych określeń i bardzo często mają na myśli tą samą sumę działań jaką zawiera pozycjonowanie stron.
Pozycjonowanie stron internetowych, czyli z angielskiego Web Positioning, to działanie marketingowe, mające na celu zwiększenie widoczności oraz ekspozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwania. Działania wchodzące w skład pozycjonowania mają za zadanie:
Finalnym efektem przeprowadzenia powyższych czynności jest osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. O tym jak działa wyszukiwarka i wyniki wyszukiwania możemy się dowiedzieć z poniższego filmu, gdzie Matt Cutts wyjaśnia to krok po kroku.
https://www.youtube.com/watch?v=BNHR6IQJGZs
Przykładowe działania które obejmuje pozycjonowanie:
Powyższe działania z zakresu pozycjonowania, to tylko namiastka faktycznej pracy, którą trzeba przeprowadzić w ramach pozycjonowania strony internetowej. Wszystkie wykonywane prace, zależą od obecnego stanu strony www i celu który mamy osiągnąć poprzez pozycjonowanie strony.
Historia i definicja pozycjonowania oraz SEO sięga początków Internetu, kiedy to webmasterzy stosowali proste techniki, aby poprawić widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania. Od tego czasu pozycjonowanie stron www znacznie się rozwinęło, cały czas powstają nowe technologie i strategie optymalizacji. Obecnie jest złożoną i ciągle zmieniającą się dziedziną, która wymaga głębokiego zrozumienia zarówno sposobu działania wyszukiwarek, jak i tego, jak ludzie z nich korzystają. Wraz z rozwojem Internetu, ewoluuje również proces pozycjonowania stron internetowych.
Warto nadmienić że określenie Search Engine Optimization ma swój początek w 1990 roku, kiedy to wyszukiwarki internetowe zaczęły indeksować pierwsze wyniki w internecie i umieszczać je w rankingu.
Termin Search Engine Optimization zaczął być propagowany w 1997 roku przez firmę Multimedia Marketing Group.
W 1998 roku studenci Stanford, Larry Page i Sergei Brin stworzyli Backrub, który był wyszukiwarką internetową opartą na matematycznym algorytmie, który mierzył trafność i jakość strony internetowej. Co ciekawe był to prototyp wyszukiwarki internetowej Google.
O korzyściach pozycjonowania strony słyszeli już prawie wszyscy. Jest to obecnie jedna z najlepszych (o ile nie najlepsza) forma reklamy i promocji dla firm w internecie. Określmy więc dokładnie jakie korzyści możemy osiągnąć dzięki pozycjonowaniu swojej strony internetowej.
Tak pozycjonowanie się opłaca. Jest to jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych form marketingu internetowego i potrafi generować ponadprzeciętne zwroty z inwestycji. Z pozycjonowania korzystają zarówno małe i średnie przedsiębiorstwa jak i wielkie korporacje. Osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarkach przekłada się na znaczące zwiększenie wyników finansowych.
Korzyści płynące z pozycjonowania są niezaprzeczalne. Warunkiem jest jednak przeprowadzenie całego procesu przez agencję lub specjalistę z odpowiednim doświadczeniem, który zadba o wykorzystanie odpowiednich technik SEO i pozycjonowania.
Zdecydowanie tak. Pozycjonowanie stron jest potrzebne przede wszystkim podmiotom komercyjnym, które chcą osiągać efekty promocyjne i biznesowe dzięki wysokiej widoczności strony internetowej. Nawet małe biznesy powinny dbać o swój wizerunek w sieci. Doskonałą drogą, aby osiągnąć ten cel wydaje się właśnie pozycjonowanie, które posiada stosunkowo niski “próg wejścia”, pod względem finansowym.
Nawet podstawowa optymalizacja strony internetowej pod względem SEO potrafi wygenerować ciekawe efekty w postaci ruchu z fraz długiego ogona. Jest to tzw. pozycjonowanie szerokie, które nieco odbiega od standardowych działań i założeń pozycjonowania. Doprecyzowując, są to frazy mniej konkurencyjne i często kilkuwyrazowe, wykorzystywane w pozycjonowaniu szerokim.
Nie można jednoznacznie zdefiniować, która z tych czynności marketingu internetowego jest lepsza. Zarówno reklamy w Google Ads (PPC) jak i pozycjonowanie stron mają swoje wady i zalety. Zdecydowanie jednak rekomendujemy fuzję obu tych działań, które tworzą doskonałą synergię.
Z pewnością reklamy w Google Ads są techniką znacznie szybszą. Nawet w ciągu godziny jesteśmy w stanie pojawić się na czołowych miejscach w wyszukiwarce Google na interesujące nas frazy kluczowe. Określenie “miejsca” pasuje tu doskonale, ponieważ pozycje zarezerwowane są dla wyników bezpłatnych czyli organicznych, które możemy widzieć wysoko dzięki pozycjonowaniu. Minusem jest tutaj oczywiście to, że za każde kliknięcie w naszą reklamę będziemy musieli zapłacić.
Pozycjonowanie stron internetowych natomiast daje długotrwałe i stabilne efekty przez długi czas. Nie ponosimy tutaj żadnych kosztów za jakąkolwiek ilość kliknięć. Minusem jest z pewnością czas, który należy poświęcić w celu uzyskania satysfakcjonujących efektów. Jest to niekiedy okres nawet do kilkunastu miesięcy.
Cena pozycjonowania jest elementem zmiennym. Definiują ją czynniki, które należy ustalić przed rozpoczęciem prac pozycjonerskich. Postaramy się przybliżyć czynniki jakie należy wziąć pod uwagę podczas wyceny oferty pozycjonowania.
Czynniki wpływające na koszt pozycjonowania strony:
Generalizując możemy stwierdzić, że przeciętny proces pozycjonowania strony internetowej może rozpocząć się od 1000 zł netto miesięcznie. Jest to kwota podstawowa w której otrzymamy wytyczne optymalizacji strony internetowej pod względem SEO, a także inne czynności które będą stymulować stronę do zwiększenia widoczności w wyszukiwarce Google, np. link building.
Uczciwe podejście do sprawy zawsze wymaga przynajmniej podstawowej analizy strony internetowej, dlatego zawsze odradzamy korzystanie z gotowych cenników, które nie są w stanie określić obecnego stanu strony www oraz ilości prac, które będzie trzeba wykonać, aby strona naprawdę mogła osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce.
Działanie i skuteczność pozycjonowania, oparte jest w głównej mierze na algorytmie wyszukiwarki internetowej Google. Pozycjonowanie wpływa na kolejność wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych za pomocą działań z zakresu on-site i off-site. Co prawda gigant z Mountain View nie udostępnia informacji dotyczących konkretnych czynników wpływających na ranking swojej wyszukiwarki, natomiast przekazuje istotne informacje dla osób pragnących osiągać jak najwyższe pozycje.
Na dzień dzisiejszy wiemy, że algorytm wyszukiwarki Google bierze pod uwagę ponad 200 czynników rankingowych i regularnie dodaje aktualizacje wspomagające ustalanie rankingu w wynikach wyszukiwania. Są to między innymi aktualizacje takie jak:
Żeby osiągać dużą widoczność i wysokie pozycje w wyszukiwarce Google będziemy musieli przeprowadzić proces pozycjonowania strony internetowej. Pozycjonowanie, aby mogło być skuteczne i przynosić odpowiednie rezultaty, powinno się koncentrować przede wszystkim na poprawnej optymalizacji strony internetowej pod względem SEO, a także działaniach zewnętrznych takich jak link building czy analiza konkurencji.
Poprzez regularne i cykliczne wykonywanie działań z zakresu pozycjonowania, widoczność strony internetowej dla wybranych słów kluczowych będzie się zwiększać. Dzięki większej widoczności w wyszukiwarce Google, użytkownicy zainteresowani tematyką zbliżoną do naszej, będą mogli znaleźć naszą stronę www.
W praktyce wygląda to tak, że wybieramy najistotniejsze dla nas słowa kluczowe na które chcemy się pozycjonować, a następnie optymalizujemy pod ich kątem stronę internetową.
Pozycjonowanie jest usługą komercyjną i najczęściej korzystają z niego firmy i sklepy internetowe, które chcą zwiększać wyniki sprzedażowe dzięki pozyskiwaniu nowych potencjalnych klientów.
Tak jak wcześniej wspominaliśmy Google posiada bardzo rozbudowaną bazę czynników rankingowych oraz aktualizacji które wspierają ustalanie rankingu wyszukiwania. Musimy mieć na uwadze, że nie wszystkie z nich są tak samo istotne. Dodatkowo wyszukiwarka Google poprzez aktualizację swoich algorytmów wpływa na “wagę” poszczególnych czynników. W ostatnim czasie mocno zyskują czynniki ukierunkowane na rozwój wartościowych treści, nawigację oraz wyświetlanie na urządzeniach mobilnych.
Poniżej przedstawiamy listę przykładowych czynników, które mają wpływ na ranking wyników wyszukiwania w Google:
Powyższe czynniki mają istotny wpływ na pozycje jakie będziemy w stanie osiągać w wyszukiwarce. Co ciekawe inne wyszukiwarki internetowe i ich algorytmy, często korzystają z podobnych czynników (np. Baidu, Yandex, Yahoo).
Google ustala poszczególne pozycje stron internetowych na podstawie ich oceny przez algorytm wyszukiwania. Wspominaliśmy już wcześniej jakie elementy i czynniki są brane pod uwagę podczas ustalania rankingu. Google odpowiada za 82% wszystkich wyszukiwań na świecie, dlatego musi przedstawiać najlepsze i najbardziej jakościowe wyniki wyszukiwania dla korzystającej z niej użytkowników. W jaki sposób się to odbywa?
Użytkownik wpisuje pytanie w okno wyszukiwarki, a następnie algorytm Google przeszukuje zasoby własnych indeksów stron, aby znaleźć najtrafniejsze wyniki. Google podczas wybierania odpowiednich stron, chce przedstawić użytkownikowi jedynie wartościowe informacje, które mogą odpowiedzieć na zadane pytanie i wyczerpać dany temat.
Google na najwyższe pozycje w rankingu wybierze strony z największym autorytetem, wyposażone w unikalne i wartościowe merytorycznie treści. Dodatkowo zwraca również uwagę na strukturę linkowania strony internetowej, aby poznać szczegółowo jej powiązanie z daną tematyką. W dużym uproszczeniu można stwierdzić, że linki pokazują robotom wyszukiwarki jak popularna jest strona internetowa, a także jaka jest jej tematyka. Dlatego właśnie nie ma zupełnie sensu upychać słów kluczowych na stronach www. Google ocenia naszą stronę www nie tylko po jej zawartości.
Wiele osób jest zainteresowanych jak wiele kliknięć i odwiedzin strony powinno się osiągać dla poszczególnej pozycji w rankingu wyszukiwarki Google. Obliczenie takiej konwersji jest możliwe. Wystarczy sprawdzić w narzędziach analitycznych takich jak np. planner słów kluczowych Google czy ahrefs, średnią ilość wyszukiwań dla interesującej nas frazy kluczowej. Następnie według poniższych wartości obliczyć dany procent wejść:
Jak widać obliczenie jest banalnie proste. Jeśli wybierzemy do pozycjonowania frazę która wyszukuje się 1000 razy w ciągu miesiąca i osiągniemy w wyszukiwarce 1 miejsce, to miesięcznie naszą pozycjonowaną stronę www odwiedzi około 312 osób, tylko za sprawą tej frazy kluczowej.
Jak właściwie się robi pozycjonowanie? To pytanie, które jest cały czas obecne w branży SEO. Młodzi adepci pozycjonowania oraz przedsiębiorcy, wiedzą, że jest to pytanie zasadne. Dla osób początkujących, aby nauczyć się nowej specjalizacji, a dla przedsiębiorców, aby móc zrozumieć jakie prace są właściwie wykonywane, aby firmowa strona internetowa mogła przynosić zyski i być swojego rodzaju generatorem pozyskiwania nowych klientów.
Kolokwialnie mówiąc robienie pozycjonowania, to praca analityczna połączona z pracą wykonawczą. Pozycjonowanie zawiera w sobie elementy z zakresu optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek czyli SEO, prace programistyczne, copywriterskie, analityczne, a także spojrzenie biznesowe.
Pozycjonowanie stron www, powinna wykonywać osoba, która posiada wyżej wymienione umiejętności. Jest to w zasadzie niezbędne, aby cały proces mógł zakończyć się powodzeniem.
Pozycjonowanie strony warto zacząć od przeprowadzenia analizy stanu obecnego strony internetowej, która ma zostać poddana procesowi pozycjonowania. Należy przygotować dokument zawierający wszelkie błędy oraz rekomendacje, który w branży nazywamy Audytem SEO. Audyt SEO powinien zwracać uwagę na najważniejsze elementy optymalizacyjne na stronie. Mowa tu o:
Tak więc pozycjonowanie zawsze powinno rozpocząć się od weryfikacji w jakim obecnie położeniu znajduje się strona internetowa, na której mamy zamiar wykonywać prace. Nie pomijajmy przygotowania audytu SEO, ponieważ dostarczy nam on niezbędnej wiedzy, jakie prace należy wykonać.
Osoby początkujące, powinny rozpocząć naukę SEO od przyswojenia poprawnych praktyk z zakresu optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jeśli chcemy nauczyć się pozycjonowania stron na terenie naszego kraju to z pewnością powinniśmy zacząć od wytycznych, które udostępnia wyszukiwarka Google (ze względu na udział w rynku).
Tak więc podstawowe wytyczne dotyczące SEO od Google znajdziemy tutaj.
Kiedy już zapoznamy się z najważniejszymi informacjami z samego źródła powinniśmy dalej rozszerzać wiedzę poprzez następujące czynności:
Naszym zdaniem najlepszą formą nauki jest staż jaki może zaproponować renomowana agencja SEM oraz własna praktyka. W agencji SEO z pewnością będzie istniała możliwość czerpania wiedzy od innych doświadczonych w branży specjalistów. Dodatkowo będziemy mogli wspomagać się specjalistycznymi narzędziami, które wskażą nam olbrzymie spektrum nowych możliwości.
Własna praktyka jest również niezbędna. SEO w dużej mierze to gra prób i błędów dlatego to właśnie regularne testy są drogą do odnalezienia najlepszej formuły SEO i pozycjonowania.
Skuteczne pozycjonowanie stron www to nie lada wyczyn. Żeby wypracować skuteczne techniki należy zdobyć odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Pozycjonowanie stron internetowych jest na tyle specyficzną formą marketingu internetowego, że zawsze będzie się różnić w zależności od sytuacji danej witryny internetowej.
Wraz z czasem i nabieraniem doświadczenia wielu specjalistów SEO, posiada własne sprawdzone i skuteczne techniki pozycjonowania, jednak należy mieć na uwadze dynamikę rozwoju branży. Google regularnie aktualizuje swoje wytyczne oraz czynniki rankingowe, dlatego każdy dobry specjalista musi być na bieżąco ze wszystkimi zmianami.
Możemy jednak wskazać przynajmniej kilka elementów mających obecnie wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, a są to:
Odpowiednie połączenie wszystkich najważniejszych składowych, z pewnością zaowocuje wysoka skutecznością pozycjonowania domeny.
Pozycjonowanie stron nie jest zajęciem monotonnym. Każda strona internetowa to osobna historia. Każda z nich znajduje się w innym miejscu rozwoju i wymaga zupełnie innego podejścia. W dużym uproszczeniu proces pozycjonowania stron internetowych wygląda następująco:
Sprawdzenie strony pod kątem SEO można przeprowadzić na dwa sposoby. Pierwszy organoleptyczny, przeznaczony wyłącznie dla osób z dużym doświadczeniem pod względem optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarki. Dobry specjalista SEO wystarczy, że przez chwilę spojrzy na kod źródłowy strony i już będzie posiadał wiedzę czy strona jest odpowiednio zoptymalizowana pod SEO.
Drugi sposób sprawdzenia strony polega na specjalistycznej analizie za pomocą narzędzi analitycznych. Do tego celu możemy wykorzystać narzędzia takie jak:
Powyższe narzędzia będą w stanie wskazać najważniejsze informacje dotyczące dostosowania strony pod względem SEO i pozycjonowania. Zbadają obecny autorytet domeny, ilość linków przychodzących i wychodzących, a take ich jakość. Są to narzędzia, które umożliwiają dogłębną analizę witryny internetowej.
Pozycjonowanie produktu jest niesamowicie istotnym procesem w każdej strategii marketingowej. Są to działania mające na celu wyróżnienie konkretnego produktu na tle wszystkich pozostałych. Produkt powinien pozostać na długo w umyśle osób, które go oglądały i stwarzać poczucie pożądania przez konsumentów. Pozycjonowanie produktów może występować w przypadku sklepów internetowych, które jako cel stawiają sobie promocję swoich flagowych produktów.
Pozycjonowanie firmy to działania mające na celu zwiększenie widoczności firmowej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jest to najczęstszy wariant pozycjonowania stron internetowych, ponieważ jest to w głównej mierze usługa komercyjna na zasadach B2B (business to business).
Każda firma stawiająca na swój rozwój przeznacza budżet na działania marketingowe w celu zwiększania świadomości marki oraz pozyskiwania nowych kontrahentów i zamówień. Pozycjonowanie jest do tego doskonałym rozwiązaniem. Potrafi zaspokoić obie te potrzeby.
Pozycjonowanie dla firm powinno się odbywać we współpracy z profesjonalną agencją SEO, która zbada potrzeby biznesowe i dostosuje odpowiedni profil działań z zakresu SEO oraz SEM. Oferta pozycjonowania dla firm, powinna w sobie zawierać elementy takie jak audyt, proces link buildingu czy rozbudowę treści.
Pozycjonowanie marki polega na przeprowadzeniu działań, które mają zakorzenić daną markę w umysłach konsumentów. Taki proces powinien zdecydowanie wskazywać czym różni się nasza marka / firma od konkurencji. Poprawnie przeprowadzone pozycjonowanie marki będzie sprawiało, że potencjalni klienci będą mieli odpowiednie skojarzenia na temat konkretnego brandu.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w poradniku dotyczącym zagadnienia jakim jest pozycjonowanie marki.
Strategia marketingowa jest pierwszym etapem, który powinno się wykonać podczas rozpoczynania działań z tego zakresu. Dotyczy to zarówno działań w tradycyjnym marketingu jak i marketingu internetowym. W jaki sposób powinno się przygotować taką strategię? Przede wszystkim powinniśmy cały proces podzielić na trzy etapy:
W przygotowaniu strategii marketingowej powinniśmy skupić się na takich elementach jak określenie grup docelowych, analizie konkurencji oraz trendów, wskazaniu głównej konkurencji.
Dodatkowo każda strategia marketingowa powinna zawierać odpowiednie cele komunikacyjne, lejki marketingowe oraz mapę komunikacji, której należy się trzymać.
Pozycjonowanie swojej strony internetowej powinniśmy rozpocząć od dogłębnej analizy. Jest to klucz do bieżącej oceny strony internetowej, którą będziemy chcieli pozycjonować. Należy zweryfikować czy strona jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO i wyszukiwarek internetowych. W większości przypadków możemy założyć, że tak niestety nie jest.
Jeśli nie korzystamy ze wsparcia agencji lub specjalisty SEO, powinniśmy się skupić na samym początku na podstawowych elementach optymalizacyjnych. A są to:
Powyższe elementy możemy zoptymalizować i zweryfikować bez wykorzystania specjalistycznych narzędzi analitycznych. Oczywiście w przypadku prac nad sklepami internetowymi, sytuacja wygląda nieco inaczej ze względu na rozmiar serwisu.
Żeby szczegółowo dowiedzieć się jak zacząć pozycjonować swoja strone internetową, zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym poradnikiem stworzonym przez naszych specjalistów – Pozycjonowanie poradnik.
Wpływ na pozycjonowanie strony internetowej mają elementy dotyczące jej poprawnej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (czyli SEO) oraz elementy z zakresu link buildingu czyli linkowania domeny. W przypadku SEO wymieniliśmy już wcześniej istotne kwestie, które roboty wyszukiwarki biorą pod uwagę w kwestii ustalania rankingu. Dodatkowo pełną listę 50 najważniejszych czynników wraz z ich szczegółowym opisem przygotowaliśmy tutaj – pozycjonowanie czynniki rankingowe.
W przypadku procesu link buildingu sytuacja wymaga dokładnego zgłębienia tematu. W tym momencie warto również zaznaczyć, że w wielu agencjach SEO, istnieją dedykowani specjaliści jedynie z tego zakresu, co tylko pokazuje jak istotna i skomplikowana może być to czynność.
W dużym skrócie postaramy się przedstawić najważniejsze czynniki, które należy wziąć pod uwagę, podczas samodzielnego pozyskiwania linków do strony internetowej.
Linki przychodzące wskazują robotom wyszukiwarki popularność linkowanej strony, a także jej tematykę. Dlatego właśnie należy przygotować odpowiednią strategię pozyskiwania linków, zawsze mając z tyłu głowy, że nie ma sensu pozyskiwać linków na siłę. Jeśli skupimy się wyłącznie na ilości linków nie uzyskamy satysfakcjonujących efektów jakie powinno dostarczyć pozycjonowanie strony.
Jeśli nie mamy zamiaru skorzystać z usług agencji SEO lub specjalisty, możemy się podjąć pozycjonowania strony zupełnie za darmo. Musimy jednak mieć na uwadze, że nie będzie to zadanie proste. Jakie więc czynności możemy wykonać samodzielnie, aby pozycjonować swoją stronę www w Google?
Powyższe czynności możesz wykonać zupełnie za darmo. Jedyny koszt jaki poniesiesz to czas, który będziesz musiał poświęcić na przygotowanie powyższych działań oraz ewentualną edukację.
W chwili obecnej, jedyna droga do szybkiego pozycjonowania strony to paradoksalnie cierpliwość oraz regularne działania. W przeszłości wielu specjalistów wykorzystujących tzw. techniki black hat “podbijało” status strony wieloma linkami przychodzącymi, dzięki czemu byli w stanie szybciej osiągać spektakularne efekty swoich prac. Niestety często kończyło się to karami ze strony Google. Musisz mieć świadomość, że w oczach wyszukiwarki musisz nabrać odpowiedniego autorytetu, żeby zacząć rankować wysoko w wynikach wyszukiwania. Regularność prowadzonych działań z pewnością zapewni osiągnięcie tego celu.
Agencja 1stplace.pl od 2018 roku pracowała nad autorskim rozwiązaniem, które mogłoby istotnie przyspieszyć proces indeksowania stron internetowych, a co za tym idzie również uzyskiwania szybszych efektów pozycjonowania. W 2022 roku powstała Formuła SEO 1stplace, która dzięki autorskiemu i unikalnemu skryptowi indeksującemu potrafi zapewnić efekty szybsze nawet o 36% niż standardowe działania SEO. Po więcej szczegółów dotyczących naszej autorskiej formuły zapraszamy na Formuła SEO 1stplace.
Tak pozycjonowanie stron może być zarówno wymagające jak i trudne. Przede wszystkim wymaga ono analitycznego i skrupulatnego podejścia, a także cierpliwości. Niestety w pozycjonowaniu stron nic nie dzieje się z dnia na dzień, chyba że mówimy o niezapowiedzianych aktualizacjach algorytmu Google.
Nauka pozycjonowania stron internetowych wymaga samodzielnego przeprowadzenia wielu testów w celu określenia najskuteczniejszych metod w danej sytuacji. Właśnie dlatego pozycjonowanie stron internetowych może być sporym wyzwaniem dla osób początkujących.
Podsumowując pozycjonowanie stron internetowych będzie wymagało ciągłej i przede wszystkim częstej aktualizacji wiedzy. Regularnych działań w zakresie optymalizacji stron, budowania zaplecza linkowego i działań analitycznych. Nie należy się jednak w żadnym wypadku zrażać do nauki. Po pewnym czasie pozycjonowanie może stać się pasją i dobrym sposobem na karierę zawodową.
Zarobki specjalistów SEO zajmujących się pozycjonowaniem stron to przedział od 3 do nawet 20 tysięcy złotych miesięcznie. Stawki są oczywiście uzależnione od umiejętności i doświadczenia konkretnej osoby. Tak jak wcześniej wspominaliśmy w wielu agencjach SEO, specjaliści są często delegowani do konkretnych specjalizacji np. z zakresu budowania zaplecza linkowego, prac optymalizacyjnych czy analitycznych. Jeśli będziemy w stanie posiąść wszystkie te umiejętności, to mamy możliwość uzyskania naprawdę wysokiego poziomu wynagrodzenia.
W przypadku pracy jako freelancer, wszystko będzie zależało od uzyskiwanych przez nas wyników i formy promocji. Należy mieć jednak na uwadze, że prace wykonywane przez freelancerów, są przeważnie bardzo ograniczone ze względu na ograniczenia dotyczące zasobów oraz mocy przerobowych.
Możemy więc stwierdzić, że pozycjonowanie stron internetowych jest zajęciem dobrze płatnym, natomiast będzie wymagało nauki konkretnych umiejętności.
Miesięczne koszty pozycjonowania są przeważnie zróżnicowane ze względu na czynniki dotyczące poziomu konkurencji, branży w której działamy oraz celów które chcemy osiągać. Warto tutaj również pamiętać o tym, że optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek może odbyć się jednorazowo w postaci przygotowania audytu SEO. Audyt SEO to dokument, który jest fundamentem dla pozycjonowania stron www. Dzięki niemu strona będzie odpowiednio dopasowana do wymagań robotów i algorytmów wyszukiwarek. Będzie dla nich prosta i przejrzysta.
Wracając jednak do kosztów miesięcznych. Powinniśmy przygotować się na inwestycje rozpoczynającą się od 1000 zł netto miesięcznie w przypadku lokalnych biznesów i pozycjonowania lokalnego. W przypadku pozycjonowania ogólnopolskiego będzie to koszt rozpoczynający się od 1500-1700 zł netto miesięcznie. Pozycjonowanie sklepów internetowych rozpoczyna się przeważnie od kwot oscylujących w granicach 2000 zł miesięcznie.
Należy mieć jednak na uwadze, że są to kwoty zupełnie poglądowe i mogą się różnić w zależności od wielu czynników. Każda agencja interaktywna posiada także inną politykę cenową, nie zawsze jednak w pełni uczciwą co warto odnotować.
Dokładne informacje na temat wyceny pozycjonowania stron oraz sklepów internetowych można sprawdzić tutaj – Pozycjonowanie stron cennik.
Promowanie strony może odbywać się na wiele sposobów. Dzisiejsze techniki marketingu internetowego dają nam szerokie spektrum możliwości w tym zakresie. Jakimi sposobami możemy więc promować swoją stronę www w internecie?
Jak widać możliwości do promowania biznesu i strony internetowej jest naprawdę wiele. Najważniejsza jest kwestia doboru odpowiednich działań, które będą w stanie zrealizować cele biznesowe.
Koszt promowania strony jest uzależniony od wielu czynników, przede wszystkim od celu i czasu w którym chcemy go osiągnąć. Dodatkowo zawsze powinniśmy mieć z tyłu głowy fakt, że nasza strona będzie musiała przejść odpowiednie modyfikacje. Czasami może się zdarzyć, że lepszą opcją będzie zdecydowanie się na wykonanie zupełnie nowego projektu strony internetowej. Więcej informacji o tworzeniu stron internetowych można przeczytać tutaj – tworzenie stron internetowych.
Zdecydowanie tak, pozycjonowanie stron ma sens i jest efektywną formą marketingu internetowego. W dzisiejszych czasach zdarza nam się spotkać z tak zadawanym pytaniem, ponieważ wielu właścicieli firm ma nieprzyjemne doświadczenia z branżą SEO. Dzieje się tak w głównej mierze dlatego, że zainwestowane środki finansowe nie przyniosły spodziewanego efektu.
Jest to niestety skutek, który powstaje w sytuacji kiedy działania powierzone zostają niewłaściwym osobom. Obecnie na rynku SEO warto kierować się wiedzą i doświadczeniem, które posiadają poszczególne agencje. Sam fakt długoletniego istnienia na rynku danej agencji, jest już pierwszym krokiem w dobrą stronę. Świadczy o tym, że techniki stosowane przez agencję i pracujących w jej szeregach specjalistów są skuteczne na tyle, że klienci im ufają.
Pozycjonowanie stron zawsze powinno mieć przed sobą 3 główne zadania:
Podsumowując pozycjonowanie i SEO zawsze mają sens jeśli wykonywane są prawidłowo przez specjalistów z krwi i kości.
Na pytanie: ile trwa pozycjonowanie strony, tak jak na większość pytań dotyczących pozycjonowania czy SEO, nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Przybliżymy jednak ów temat i opowiemy co i jak.
Już na samym wstępie musimy zaznaczyć, że jest to proces długotrwały. W przypadku działań z tego zakresu mówimy o miesiącach i latach, nie o dniach czy tygodniach. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, poświęcić czas i energię ‒ taka inwestycja zwróci się i to na kilku polach. Przede wszystkim sprawi, że nie będziesz musiał martwić się, że Twoi klienci klikają w domeny konkurencji, a konwersja jest równa zeru. Zyskasz widoczność, rozpoznawalność na rynku i satysfakcję, że Twój biznes się rozwija.
Jak już wspominaliśmy powyżej, uzyskanie rezultatów zajmuje miesiące, a nawet lata. Dlaczego trzeba tak długo czekać na efekty pozycjonowania? Jak to działa?
W pierwszej kolejności należy wykonać audyt i przygotować strategię SEO. Warto też przeprowadzić szczegółową analizę konkurencji. Wszystkie te działania powinny być wykonane z największą dokładnością, nie można realizować ich w pośpiechu. Wszystko to zajmuje czas.
Konieczna jest też analiza błędów występujących na stronie, trzeba przemyśleć słowa kluczowe, sprawdzić treści i profil linków. Warto także określić, które działania SEO wykonać w pierwszej kolejności, przygotować dokładny plan działań on-site i off-site. To czasochłonne prace, które są dopiero początkiem drogi.
Wprowadzenie niezbędnych zmian na stronie www bądź w sklepie internetowym, jak i poza witrynami, trwa. Mowa tutaj o takich pracach, jak budowanie linków zewnętrznych i wewnętrznych, optymalizacja prędkości ładowania i metadanych oraz o wielu innych czynnościach. To nie koniec. Algorytmy Google także nie widzą zmian od razu, potrzebny jest czas na indeksację.
Jak wiadomo przyszłość kryje przed nami wiele tajemnic, z pewnością nie inaczej będzie w przypadku obecnego 2023, a niedługo także 2024 roku. Pozycjonowanie stron internetowych z dużym prawdopodobieństwem dalej będzie jednym z liderów najskuteczniejszych działań marketingowych. Wyszukiwarka Google będzie chciała w jak najbardziej przystępny sposób dostarczać użytkownikom odpowiedzi na zadawane przez nich pytania. Z pewnością do gry wkroczą nowe technologie oraz liczne aktualizacje algorytmów wyszukiwarki. Obecnie jesteśmy świadkami kiedy do „gry” weszła sztuczna inteligencja czyli AI. Potrafi ona w bardzo prosty i tani sposób generować unikatowe treści, które już obecnie są często widywane na stronach internetowych. Są to treści tworzone w głównej mierze pod kątem SEO. Google już wcześniej zapowiedziało, że będzie zwalczać tego typu praktyki i będzie premiowało wartościowy dla użytkowników content. Pod koniec 2022 roku mieliśmy zresztą okazję ujrzeć nową aktualizację algorytmu wyszukiwarki o nazwie Google Helpful Content Update. Jest to aktualizacja mająca na celu właśnie premiowanie wartościowych dla użytkowników treści, ograniczając jednocześnie treści tworzone jedynie w celu pozycjonowania stron internetowych.
Wydaje mi się, że pozycjonowanie w najbliższym latach będzie skoncentrowane na poprawie jakości tworzonych treści. Będą one bardziej angażujące i inspirujące użytkowników. Dodatkowo prognozuję, że w dużej mierze skończy się era zakupów linków zwrotnych. Oczywiście ten segment link buildingu dalej będzie aktywny, ale agencje SEO chcące osiągać dla swoich klientów ponad przeciętne wyniki postawią na większą naturalność oraz merytoryczne współprace z partnerami.
Budowanie dużej widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach to odpowiednia kompozycja skoordynowanych działań. Skuteczne pozycjonowanie strony nie obejdzie się bez szczegółowo opracowanej strategii SEO. Nasza standardowa oferta dotycząca pozycjonowania, zawiera m.in. następujące elementy:
Jesteśmy autorami, a tym samym jedyną agencją SEO na rynku, świadczącą usługę Formuła SEO 1stplace. Jest to unikalne rozwiązanie, które potrafi generować wyniki pozycjonowania stron, nawet o 36% szybciej niż standardowe działania jakie potrafią przynieść standardowe SEO i pozycjonowanie stron internetowych.
Formuła SEO opiera się na czterech filarach, a są to:
Formuła SEO 1stplace, to doskonałe rozwiązanie nawet dla świeżych domen bez żadnej historii. Dzięki działaniom odpowiedzialnym za budowanie autorytetu tematycznego oraz frazom intencyjnym, Formuła SEO 1stplace w bardzo szybkim tempie dostarcza wartościowy ruch na stronę internetową.
Nowoczesne pozycjonowanie stron wymaga również innowacyjnych rozwiązań. Nasze autorskie metody pozycjonowania w znacznym stopniu wspomagają szybsze osiąganie indeksacji w wyszukiwarkach, a co za tym idzie szybsze osiąganie zamierzonych efektów w postaci większej widoczności. Naszym głównym celem podczas pozycjonowania strony, jest zbudowanie jej jak największej widoczności z naciskiem na szerokie spektrum pozycjonowanych słów kluczowych. Strategie SEO i pozycjonowania które stosujemy, doskonale komponują się z intencjami użytkowników, którzy wpisują zapytania w okno wyszukiwarki. Specjalizujemy się w doborze i pozycjonowaniu tzw. fraz intencyjnych, które są przyszłością pozycjonowania i wykorzystywane są coraz częściej przez szukających.
Jeśli wiesz jaki potencjał niesie za sobą voice search oraz chcesz dokładnie trafiać w intencje użytkowników – dobrze trafiłeś.
Fakty dotyczące pozycjonowania strony z agencją SEO 1stplace.pl:
Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie lokalne skierowane na pozyskiwanie klientów z danego obszaru, koniecznie sprawdź naszą ofertę na działania z zakresu lokalnego SEO.
Strategię pozycjonowania należy realizować w przemyślany sposób, działania w obrębie strony internetowej i poza nią muszą być prowadzone regularnie.
Warto jednak poświęcić czas, energię i środki – efekty pozycjonowania stron internetowych i e-sklepów przynoszą wiele korzyści. Przede wszystkim użytkownicy, po wpisaniu słów kluczowych bądź zapytań, w ogromnej większości odwiedzają wyłącznie strony internetowe znajdujące się na pierwszej stronie wyszukiwarki, domeny z dalszych pozycji pozostają daleko w tyle.
Najczęściej użytkownik porównuje 3-4 domeny z TOP 10. To właśnie strony z TOP 10 są najbardziej rozpoznawalne, odnotowują wartościowy ruch na stronie i generują najwyższe zyski.
Pozycjonowanie jest istotne dla firm o różnej specyfice działalności i różnej wielkości, sklepów internetowych z każdym asortymentem, portali, blogów.
Przygotowanie przemyślanej strategii pozycjonowania i regularne, staranne prowadzenie działań sprawi, że strona www bądź sklep internetowy nie tylko zdobędą miejsce w topie, ale utrzymają je (pamiętajmy, że ranking wyszukiwarki Google, to miejsce, gdzie liczą się przede wszystkim poprawnie i wysoko pozycjonowane strony internetowe) . To oczywiście związane jest z wieloma korzyściami.
Zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania to:
Jeśli nadal się wahasz, czy podjąć współpracę z poleconą agencją SEO, poniżej przedstawiamy Ci kilka wskazówek, które możesz wykorzystać podczas podstawowego pozycjonowania w swojej witryny. Są to porady, które możesz wykorzystać, nie mając nawet wiedzy na temat SEO. Pamiętaj jednak, że to tylko niewielka część działań pozycjonerskich, przez które z pewnością nie uda Ci się osiągnąć aż tak spektakularnych efektów, mimo wszystko na pewno dostrzeżesz znaczące różnice.
Po wprowadzeniu poniższych wskazówek możesz podjąć decyzję, czy chcesz edukować się samodzielnie dalej w kierunku pozycjonowania, czy też zacząć współpracę z polecaną agencją, która w sposób profesjonalny zajmie się już dalszą optymalizacją Twojej strony.
Przed podjęciem decyzji, dotyczącej odpowiedniej formy promowania swojej marki w internecie, warto ustalić priorytety, a także uszeregować zadania. Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:
Po udzieleniu odpowiedzi na powyższe pytania zdecyduj się na założenie bloga firmowego. Blog pozwoli Ci w łatwy sposób wspierać pozycjonowanie Twojej strony. Najpierw wypisz pomysły na teksty, jakie mogłyby się znaleźć u Ciebie na blogu. Muszą one przede wszystkim być powiązane z tematyką Twojej firmy, ale także przekazywać jakąś wartość. Obecnie najpopularniejsze są artykuły poradnikowe, zestawienia, rankingi, polecane produkty.
Oprócz pozycjonowania organicznego w wyszukiwarkach istnieje również możliwość pozycjonowania swoich filmów oraz produkcji w serwisie YouTube. Jest to absolutnie największa platforma filmów tworzonych przez użytkowników na świecie. Dlaczego więc nie wykorzystać jej do promocji swojej firmy? Według mnie każda firma powinna posiadać własny kanał na platformie YouTube oraz inwestować w tzw. content video. Przede wszystkim jest to doskonała forma promocji, która pomaga budować zaufanie oraz dobry wizerunek wśród użytkowników.
W przypadku wyszukiwarki filmów na YouTube, również mamy do czynienia z algorytmem ustalającym jakie wyniki będą najlepsze dla intencji użytkownika. Czynnikami rankingowymi są, dobrze dobrany tytuł zawierający słowa kluczowe, opis filmu, średnia długość oglądania, ilość łapek w górę oraz komentarzy.
Osoby, które pragną dotrzeć do jak największej liczby klientów na wybranym obszarze, powinny się zdecydować na lokalne SEO. Aby było to możliwe, polecam wykonać dwa kroki. Pierwszym z nich jest optymalizacja wizytówki Google Moja Firma. Proces ten jest darmowy oraz niezwykle prosty, dlatego nawet osoby, które dotychczas nie były zaznajomione z podstawowymi zagadnieniami z zakresu nowoczesnych technologii, mogą wykonać to samodzielnie. Wystarczy uzupełnić informacje związane z biznesem, takie jak: jej nazwa, adres strony internetowej, dane kontaktowe oraz opis zawierający frazy kluczowe.
Po założeniu i zoptymalizowaniu wizytówki można przejść do drugiego etapu, czyli sprawdzenia danych. Proces ten trwa zwykle 2 tygodnie. Po pozytywnej weryfikacji, wizytówka Google zacznie być nie tylko widoczna w wynikach wyszukiwania, lecz także pojawi się w aplikacji Google Maps pod wskazanym wcześniej adresem. Jest to niezwykle istotne, ponieważ umożliwia znalezienie Twojego profilu firmowego zarówno w wyszukiwarkach internetowych po wpisaniu odpowiedniej frazy, jak i zwiększy szansę pozyskania potencjalnych klientów, którzy skorzystają z twoich usług. Jeżeli zależy ci na tym żeby poprawić pozycję firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania, zdecyduj się na założenie wizytówki i pozycjonowanie w mapach Google.
Cennik pozycjonowania stron internetowych
Co dokładnie brane jest pod uwagę w kwestii pozycjonowania stron internetowych? Na jak dużą inwestycję finansową należy się przygotować podczas rozpoczynania tego procesu?
Poradnik pozycjonowania stron internetowych dla początkujących
Poradnik pozycjonowania stron www od a do z dla początkujących. Wszystkie niezbędne informacje w jaki sposób rozpocząć swoją przygodę z SEO.
Czynniki rankingowe wyszukiwarki internetowej Google
Ponad 50 najważniejszych czynników rankingowych, które bierze pod uwagę algorytm wyszukiwarki Google.
Poradnik pozycjonowania dla właścicieli małych i średnich firm
Szczegółowy poradnik dotyczący dobrych praktyk z zakresu pozycjonowania i SEO dla przedsiębiorców.
Informacje dotyczące bezpłatnych czyli organicznych wyników wyszukiwania.
Poradnik dotyczący pozycjonowania lokalnego
Treści poradnikowe dotyczące pozycjonowania lokalnego dla firm, często nazywanego również „pozycjonowaniem na miasta”.
Jak działa wyszukiwarka Google?
W jaki sposób wyszukiwarka Google ustala ranking pozycji? Co się dzieje po wpisaniu słowa kluczowego w okno wyszukiwarki?
Dlaczego należy wykonywać audyt SEO? Co powinien zawierać kompleksowy audyt i kto powinien go wykonywać?
Kiedy warto zainwestować w pozycjonowanie?
W jakim momencie rozwoju firmy powinniśmy pomyśleć o inwestycji w pozycjonowanie? Czy pozycjonowanie to dobre rozwiązanie marketingowe na każdy czas?
Czym jest strategia pozycjonowania strony?
Jak stworzyć strategię pozycjonowania i co powinna ona zawierać?
W jaki sposób wykonywać analizę konkurencji w branży SEO? Jakie narzędzia się do tego przydadzą?
Jak pozycjonować stronę za darmo?
Czy pozycjonowanie za darmo jest w ogóle możliwe? W jaki sposób się do tego zabrać?
Co to właściwie jest link building? Czy link building w dalszym ciągu jest ważnym elementem pozycjonowania stron www?
Jakie są najważniejsze zasady w pozycjonowaniu stron?
Na co w szczególności należy zwracać uwagę podczas pozycjonowania? Jakie zasady muszą zostać zachowane, aby pozycjonowanie mogło być w pełni skuteczne?
Jak zwiększyć ilość wejść na stronę?
W jaki sposób sprawić, aby strona internetowa odnotowywała większą ilość wejść i w jak pozycjonowanie może w tym pomóc?
Od czego zależy pozycja strony www?
Dlaczego strony konkurencji są wyżej niż Twoja? Od czego właściwie zależy pozycja strony w wynikach wyszukiwania?
Czym różnie się SEO od pozycjonowania?
Czy SEO i pozycjonowanie są synonimem? Czy definicja tych pojęć jest jednakowa?
Czym jest pozycjonowanie marki?
Co to jest pozycjonowanie marki i jaki sposób należy się za nie zabrać?
Co jest najważniejsze w pozycjonowaniu?
Jakie elementy są najważniejsze w pozycjonowaniu stron internetowych? Dlaczego niektóre czynniki są ważniejsze od innych?
Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?
Ile czasu należy poczekać, aby zobaczyć satysfakcjonujące wyniki pozycjonowania?
Poradnik pozycjonowania w mapach Google
Kompleksowy poradnik pozycjonowania firmy w Google Maps.
Dane firmowe
1stplace.pl sp. z o.o. sp.k.
Karola Libelta 1a/14
61-706 Poznań
NIP 7831766949
Sprawdź
SEO
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie sklepów
Pozycjonowanie cennik
Pozycjonowanie poradnik
Pozycjonowanie Poznań
Pozycjonowanie Warszawa
Pozycjonowanie Kraków
Pozycjonowanie Łódź
Pozycjonowanie Wrocław
Pozycjonowanie Gdańsk
Pozycjonowanie Szczecin
Pozycjonowanie Bydgoszcz
Pozycjonowanie Lublin
Pozycjonowanie Białystok
5 odpowiedzi
Mega wiedza w jednym miejscu 🙂 dzieki 1stplace!
Dziękujemy!
bardzo dobry artykuł, odpowiada praktycznie na kazde pytanie osoby poczatkujacej w temacie pozycjonowania
Bardzo dziękujemy za miłe słowa!
Kiedyś chciałem sam pozycjonować stronę, ale szło ze średnim skutkiem. Bardzo dobra lektura, dzięki.