Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne polega w głównej mierze na budowaniu widoczności stron internetowych w lokalnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Lokalnymi wynikami możemy określić wszystkie słowa kluczowe zawierające w sobie nazwę miasta lub regionu.
Jak wykorzystać pozycjonowanie lokalne do poprawy widoczności na terenie poszczególnych miast?
Żeby w pełni wykorzystać potencjał pozycjonowania lokalnego stron internetowych, zdecydowanie polecamy skorzystać z usług doświadczonej agencji SEO. Jeśli jednak zdecydujemy się na samodzielne działania powinniśmy pamiętać o tym, aby dla każdego miasta lub lokalizacji utworzyć dedykowany adres url. Ponadto treść w swojej zawartości powinna nawiązywać do nazwy danego miasta. Żeby pozycjonowana przez nas strona mogła wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania pamiętajmy o tym, aby umieścić nazwę maista lub regionu również w tagu tytułowym, nagłówkach oraz nazwach grafik i zdjęć.
Wyzwania związane z wdrażaniem pozycjonowania lokalnego
Największym wyzwaniem dotyczącym wdrażania pozycjonowania lokalnego jest przygotowanie odpowiedniej strategii. Musimy się tutaj skupić na wyborze odpowiednich podstron do optymalizacji pod względem słów kluczowych związanych z danym miastem. Kiedy wszystko rozplanujemy, następnym wyzwaniem będzie proces link buildingu oraz zdobywania cytowań NAP dla wizytówki w mapach Google (dawniej Google Moja Firma, a obecnie Profil Firmy w Google).
W dużym skrócie proces link buildingu polega na zdobywaniu wartościowych linków powiązanych z lokalizacją do naszej strony internetowej. Zdobywanie cytowań NAP ma natomiast na celu publikowanie danych teleadresowych pozycjonowanej firmy.
5 najważniejszych porad dotyczących pozycjonowania lokalnego
Poniżej przedstawiam 5 kluczowych zasad podczas pozycjonowania lokalnego których nie można pominąć:
- Dodaj nazwę miasta do tagu tytułowego
- Stwórz Profil FIrmy w Google dla każdej lokalizacji
- Zadbaj aby w treści strony znalazły się frazy kluczowe związane z lokalizacją
- Zdobywaj wartościowe linki przychodzące powiązane z lokalizacją
- Nie pomijaj linkowania wewnętrznego w obrębie strony internetowej
Czy wszystkie miasta mogą być objęte pozycjonowaniem lokalnym?
Często kontaktują się z nami klienci którzy zadają pytanie czy w ich mieście również możemy wykorzystać potencjał pozycjonowania lokalnego. Odpowiedź brzmi – oczywiście że tak! Pozycjonowanie lokalne nie stawia przed nami żadnych ograniczeń pod względem lokalizacji. Poniżej przykładowa lista miast w których świadczymy usługę pozycjonowania lokalnego:
- pozycjonowanie Poznań
- pozycjonowanie Warszawa
- pozycjonowanie Wrocław
- pozycjonowanie Kraków
- pozycjonowanie Gdańsk
- pozycjonowanie Białystok
- pozycjonowanie Lublin
- pozycjonowanie Bydgoszcz
- pozycjonowanie Łódź
- pozycjonowanie Szczecin
- pozycjonowanie Częstochowa
- pozycjonowanie Gdynia
- pozycjonowanie Gliwice
- pozycjonowanie Katowice
- pozycjonowanie Kielce
- pozycjonowanie Olsztyn
- pozycjonowanie Radom
- pozycjonowanie Rzeszów
- pozycjonowanie Sosnowiec
- pozycjonowanie Toruń