pozycjonowanie lokalne na miasta - poradnik

Spis treści

Pozycjonowanie lokalne na miasta – Poradnik

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne polega w głównej mierze na budowaniu widoczności stron internetowych w lokalnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Lokalnymi wynikami możemy określić wszystkie słowa kluczowe zawierające w sobie nazwę miasta lub regionu.

Jak wykorzystać pozycjonowanie lokalne do poprawy widoczności na terenie poszczególnych miast?

Żeby w pełni wykorzystać potencjał pozycjonowania lokalnego stron internetowych, zdecydowanie polecamy skorzystać z usług doświadczonej agencji SEO. Jeśli jednak zdecydujemy się na samodzielne działania powinniśmy pamiętać o tym, aby dla każdego miasta lub lokalizacji utworzyć dedykowany adres url. Ponadto treść w swojej zawartości powinna nawiązywać do nazwy danego miasta. Żeby pozycjonowana przez nas strona mogła wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania pamiętajmy o tym, aby umieścić nazwę maista lub regionu również w tagu tytułowym, nagłówkach oraz nazwach grafik i zdjęć.

Wyzwania związane z wdrażaniem pozycjonowania lokalnego

Największym wyzwaniem dotyczącym wdrażania pozycjonowania lokalnego jest przygotowanie odpowiedniej strategii. Musimy się tutaj skupić na wyborze odpowiednich podstron do optymalizacji pod względem słów kluczowych związanych z danym miastem. Kiedy wszystko rozplanujemy, następnym wyzwaniem będzie proces link buildingu oraz zdobywania cytowań NAP dla wizytówki w mapach Google (dawniej Google Moja Firma, a obecnie Profil Firmy w Google).

W dużym skrócie proces link buildingu polega na zdobywaniu wartościowych linków powiązanych z lokalizacją do naszej strony internetowej. Zdobywanie cytowań NAP ma natomiast na celu publikowanie danych teleadresowych pozycjonowanej firmy.

5 najważniejszych porad dotyczących pozycjonowania lokalnego

Poniżej przedstawiam 5 kluczowych zasad podczas pozycjonowania lokalnego których nie można pominąć:

  1. Dodaj nazwę miasta do tagu tytułowego
  2. Stwórz Profil FIrmy w Google dla każdej lokalizacji
  3. Zadbaj aby w treści strony znalazły się frazy kluczowe związane z lokalizacją
  4. Zdobywaj wartościowe linki przychodzące powiązane z lokalizacją
  5. Nie pomijaj linkowania wewnętrznego w obrębie strony internetowej

Czy wszystkie miasta mogą być objęte pozycjonowaniem lokalnym?

Często kontaktują się z nami klienci którzy zadają pytanie czy w ich mieście również możemy wykorzystać potencjał pozycjonowania lokalnego. Odpowiedź brzmi – oczywiście że tak! Pozycjonowanie lokalne nie stawia przed nami żadnych ograniczeń pod względem lokalizacji. Poniżej przykładowa lista miast w których świadczymy usługę pozycjonowania lokalnego:

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza