Wyniki organiczne, czyli bezpłatne wyniki wyszukiwania, to określenie często występujące w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Są to wyniki, które otrzymuje użytkownik wyszukiwarki internetowej po wpisaniu konkretnych słów kluczowych w okno wyszukiwarki.
Organiczne wyniki wyszukiwania w Google
Przeciętny użytkownik wyszukiwarki internetowej Google, każdego dnia korzysta z organicznych czyli bezpłatnych wyników wyszukiwania, mimo, że nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że tak się właśnie je określa.
Google przedstawia użytkownikom wyniki organiczne na podstawie swojego algorytmu, który wyposażony jest w ponad 200 różnych czynników rankingowych. Po wpisaniu przez użytkownika słowa kluczowego w okno wyszukiwarki, algorytm wyszukiwarki wyświetli użytkownikowi najtrafniejsze wyniki w kontekście jego zapytania.
Oprócz bezpłatnych wyników wyszukiwania, wyszukiwarka Google wyświetli również płatne wyniki wyszukiwania z systemu Google Adwords.
Co zrobić żeby strona była wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania?
Bezpłatne wyniki wyszukiwania są obiektem pożądania każdej agencji SEO, która pracuje na sukces swoich klientów. Algorytm wyszukiwarki Google wciąż ewoluuje, co sprawia, że agencje SEO, na bieżąco muszą testować nowe rozwiązania.
Najważniejsze czynniki rankingowe dotyczące pozycjonowania stron to na dzień dzisiejszy regularne publikowanie wartościowych treści, budowanie linków zewnętrznych czy autorytet tematyczny.
Pozycjonowanie strony w wynikach organicznych
Zdobywanie wysokich pozycji w rankingu wyszukiwań organicznych wymaga odpowiednio przygotowanej strategii działań i zaplecza. W przypadku fraz kluczowych o wysokiej konkurencyjności, zdecydowanie zalecamy współpracę z doświadczoną agencją SEO, która powinna zadbać o to, aby Twoja strona mogła być widoczna dla Twoich potencjalnych klientów.