pozycjonowanie lokalne poznań

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to stosunkowo świeże i nowe działania w dziedzinie marketingu w wyszukiwarkach. Nie zawsze warto walczyć z wielkimi firmami w danej branży, natomiast równie dobre, a często nawet lepsze wyniki możemy osiągnąć poprzez marketing i pozycjonowanie lokalne.

Zdajemy sobie sprawę że każdy klient oczekuje wymiernych efektów, dlatego też jesteśmy gotowi, aby “wybić” Państwa firmę ponad konkurencyjne firmy działające na tym samym obszarze.

W naszym zespole posiadamy doskonałych specjalistów w zakresie marketingu i pozycjonowania lokalnego, którzy mogą się pochwalić zdobyciem wielu pierwszych miejsc w wyszukiwarce Google na najbardziej konkurencyjne lokalne słowa kluczowe.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Google od wielu lat dąży do tego, aby maksymalnie dokładnie ustalać aktualną pozycję użytkowników, tak, aby móc mu prezentować najbardziej spersonalizowane wyniki wyszukiwania. Poprzez takie działanie, wyszukiwarka Google może prezentować w tej samej chwili 2 różnym użytkownikom znajdującym się w tym samym mieście inne wyniki wyszukiwania dla przykładowej frazy „pizzeria”. Wynik będzie oczywiście uzależniony od tzw. geolokalizacji.

Jak wyszukiwarka Google rozpoznaje moją lokalizację?

Według informacji które możemy znaleźć na stronie supportu Google Ads wyszukiwarka Google rozróżnia 2 formy lokalizacji:

– lokalizację według zainteresowań (na podstawie miejsc którymi dana osoba była zainteresowana),
– lokalizację fizyczną (aktualne miejsce pobytu użytkownika),

Jakie są istotne czynniki pozycjonowania lokalnego?

Google nie podaje precyzyjnych danych dotyczących algorytmu odpowiedzialnego za lokalne wyniki wyszukiwania, jednakże poprzez wiele lat doświadczenia jesteśmy w stanie wyróżnić kilka najważniejszych czynników mających wpływ na miejsce w rankingu:

  1. Wizytówka w usłudze Google Moja Firma – założenie tej wizytówki, to z pewnością jedna z najważniejszych czynności podczas rozpoczęcia procesu pozycjonowania lokalnego. Owa wizytówka pozwala nam na zdobycie widoczności w mapach Google. Z poziomu samej wizytówki użytkownicy będą w stanie sprawdzić takie rzeczy jak: lokalizacja, wskazówki dotyczące dojazdu, numer telefonu czy opinie innych użytkowników o tym miejscu.
  2. NAP – „Name, Adress Phone”, to oczywiście dane teleadresowe pozycjonowanej firmy. Należy zadbać o to, aby we wszystkich możliwych źródłach dane teleadresowe były dokładnie takie same.
  3. Dane w kodzie źródłowym strony – dla robotów wyszukiwarek, dane teleadresowe odpowiednio oznaczone w kodzie źródłowym, są znacznie lepiej czytelne niż dla zwykłych użytkowników.
  4. Linki lokalne – zdobywanie linków przychodzących do strony to ciągle najważniejszy czynnik rankingowy zarówno w tradycyjnym SEO jak i pozycjonowaniu lokalnym. Należy zadbać, aby linki które będziemy pozyskiwać, były powiązane z lokalizacją naszej firmy.

Warto wiedzieć

01 / Pozycjonowanie lokalne stanowi ponad 20% wszystkich wyszukiwań w internecie.

02 / 95% użytkowników internetu szuka lokalnych usług w swoim obszarze zamieszkania.

03 / Pozycjonowanie lokalne to ponad 50% wszystkich wyników wyszukiwań na urządzeniach mobilnych.

04 / 30% wszystkich wyników wyszukiwan w Google zawiera informacje lokalne.

05 / 66% użytkowników wraca do miejsc które odwiedzili dzięki wynikom lokalnym.

06 / 90% firm lokalnych nie posiada stron przyjaznych dla urządzeń mobilnych, warto zadbać o to aby znaleźć się w pozostałych 10% i mieć przewagę nad konkurencją.