linki zewnetrzne

Spis treści

Linki zewnętrzne ‒ jak zwiększą widoczność Twojej strony www?

Lista czynników rankingowych Google jest bardzo długa. Jedną z istotniejszych pozycji jest tytułowe linkowanie zewnętrzne, inaczej back linki. W jaki sposób odnośniki zewnętrzne wpływają na widoczność strony www? Na co zwrócić uwagę przy budowie profilu? O tym poniżej. Zapraszamy do lektury! 

Czym są linki zewnętrzne? 

Linki zewnętrzne to odnośniki kierujące na pozycjonowaną stronę www ze źródeł zewnętrznych. Takie linki możemy traktować, jak głosy, które inne witryny oddają na naszą stronę internetową. Linki budują wiarygodność, przyczyniają się do zwiększenia crawl budżetu, a w rezultacie, do wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.  

Linki zewnętrzne powinny prowadzić zarówno do strony głównej, jak i na poszczególne podstrony. Wyróżniamy linki z atrybutem nofollow i dofollow. Czym różnią się wspomniane atrybuty? 

  • Dofollow ‒ atrybut dofollow przekazuje robotom informacje, aby podążały za danym odnośnikiem. Linki dofollow mają duże znaczenie pod kątem pozycjonowania
  • Nofollow ‒ nofollow to atrybut mówiący, aby roboty nie podążały za danym linkiem. Takie odnośniki nie mają dużego znaczenia pod kątem pozycjonowania, aczkolwiek także powinniśmy je uwzględnić w procesie budowy profilu linków.

Jak pozyskać linki zewnętrzne? 

Linki zewnętrzne możemy pozyskiwać różnymi sposobami i z różnych źródeł. Są to: 

  • Katalogi firm ‒ czyli umieszczenie danych teleadresowych firmy w dostępnych w sieci katalogach. 
  • Zaplecze SEO ‒ budowa stron zapleczowych (własne zaplecze to bardzo komfortowy sposób na pozyskanie linków). 
  • Publikacja artykułów na portalach zewnętrznych ‒ ciekawy artykuł opublikowany na wartościowym portalu to jedna z najskuteczniejszych metod link buildingu. 
  • Działania w mediach społecznościowych ‒ regularna publikacja wpisów zawierających link do naszej strony www, to nie tylko zwiększanie rozpoznawalności firmy, ale sposób na budowę profilu linków. 
  • Linki na stronach partnerów, klientów ‒ kolejnym sposobem jest współpraca z partnerami i klientami, którzy być może zgodzą się na umieszczenie na swojej stronie www linku do naszej strony. 
  • Marketing szeptany ‒ czyli pozytywne recenzje zamieszczane na forach internetowych. 

jak linki zewnetrzne zwiekszaja widocznosc strony www

Platformy pośredniczące ‒ Linkhouse, Whitepress 

W jaki sposób znaleźć miejsce publikacji artykułów sponsorowanych i eksperckich? Oczywiście możemy samodzielnie szukać różnego typu portali, ale możemy także  skorzystać z platform pośredniczących. Mowa tutaj o Linkhouse i Whitepress

Zajmijmy się drugą z wymienionych, czyli platformą Whitepress. Whitepress zapewnia kompleksową obsługę, a w razie jakichkolwiek problemów profesjonalne wsparcie. 

Na platformie znajdują się witryny, które zostały dokładnie zweryfikowane pod kątem jakości, bezpieczeństwa, kwestii technicznych. Dzięki temu mamy pewność, że publikujemy treści w wartościowym miejscu. Whitepress współpracuje z portalami z wielu branż, do wyboru mamy popularne, duże jak i nieco mniej znane witryny. Przedział cenowy także jest bardzo szeroki. Bez problemu więc znajdziemy odpowiedni dla siebie portal. 

Wartościowy profil linków zewnętrznych, czyli jaki?  

Wartościowe linki zewnętrzne to jeden z najistotniejszych czynników rankingowych Google. Co jednak znaczy, że profil linków jest wartościowy? 

Przede wszystkim powinien zawierać linki pochodzące z różnych źródeł, zarówno z atrybutami dofollow, jak i nofollow. Ważne także, by był budowany w naturalny sposób, a więc, by liczba linków rosła systematycznie. 

Najlepiej, aby linki umieszczane były na portalach i witrynach mających autorytet, z dużym ruchem, zbliżonych tematycznie do naszego biznesu. Pamiętajmy, że ważna jest nie tylko liczba linków, ale przede wszystkim ich jakość. Spamerskie źródła mogą nam poważnie zaszkodzić. 

Linki zewnętrzne a pozycjonowanie i zyski 

Linkowanie zewnętrzne zwiększa szanse na uzyskanie wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Algorytm Panda premiuje domeny z wartościowym profilem linków, odsiewa natomiast witryny, do których prowadzą linki z kiepskiej jakości, spamerskich źródeł. 

Linkowanie zewnętrzne ma także wpływ na crawl budget. Crawl budget to częstotliwość odwiedzania strony przez roboty. Wartościowe linki sprawią, że roboty będą częściej zaglądać na naszą witrynę, a to zwiększy jakość indeksacji. Inne zalety linkowania zewnętrznego to: 

  • większa rozpoznawalność firmy, 
  • dodatkowe źródło ruchu. 

Jak widać, wartościowe linki zewnętrzne to wiele korzyści dla naszego biznesu. Warto więc zainwestować energię i środki w budowę mocnego profilu odnośników.

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza