Zwiększenie widoczności strony internetowej w bezpłatnych wynikach Google to wiele korzyści, możliwość dotarcia do klientów i zwiększenie zysków. Skuteczne pozycjonowanie generuje jednak koszty. Z jakim wydatkiem musimy liczyć się, chcąc zwiększyć widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google? Jakie są koszty pozycjonowania stron internetowych?
Koszty pozycjonowania stron www i sklepów internetowych uzależnione są od wielu czynników. Właśnie dlatego sztywne cenniki raczej nie zdają egzaminu. Wyceny często sporządzane są indywidualnie – po weryfikacji kondycji strony i poznaniu oczekiwań właściciela.
Poniżej omawiamy najważniejsze czynniki wpływające na koszt usługi jaką jest pozycjonowanie strony www.
Historia domeny to jedna z istotniejszych kwestii. Jeśli witryna była pozycjonowana z użyciem niedozwolonych praktyk, czyli metod Black Hat SEO, uzyskanie autorytetu i zwiększenie widoczności będzie trudniejsze i droższe.
W przypadku wyłączenia strony z indeksowania (kara od Google za stosowanie niedozwolonych metod), jedynym wyjściem jest budowa nowej strony. Budowa nowej witryny to koszt kilku tysięcy złotych. Co więcej, nowa domena to także utrata dotychczasowej pracy i konieczność rozpoczęcia pozycjonowania od zera.
Nowe strony muszą w pierwszej kolejności uzyskać autorytet. Potrzebny jest czas na wdrożenie działań z zakresu content marketingu, budowę profilu linków i inne działania. Dobry start wymaga większych nakładów finansowych i sprawia, że usługi pozycjonowania są droższe.
Starsze strony www i sklepy internetowe, które mają dobrą historię, są bardziej cenione przez roboty Google. Co więcej, na takich stronach zazwyczaj znajduje się wartościowa treść, podstrony są zaindeksowane, a profil linków zbudowany. To natomiast pozwala zmniejszyć koszty.
Na to, ile zapłacimy za pozycjonowanie strony internetowej, mają wpływ wcześniejsze działania on-site i off-site.
Jeśli do tej pory strona nie była pozycjonowania i prace muszą ruszyć od zera, koszty pozycjonowania będą większe.
W sytuacji, w której pozycjonowanie stron i sklepów internetowych prowadzone było w nieprawidłowy sposób, pojawiły się błędy i inne usterki, w pierwszej kolejności trzeba będzie wszystko naprawić, a to także wygeneruje koszty.
Pozycjonowanie strony www lub sklepu internetowego na wysoce konkurencyjne frazy lub słowa kluczowe bez zawężeń tematycznych i lokalizacyjnych, przekłada się na wysokość ceny pozycjonowania. Uzyskanie widoczności na takie zapytania trwa dłużej, jest trudniejsze i generuje większe koszty.
Podczas sporządzania wyceny, zawsze przeprowadza się analizę konkurencji. Należy zweryfikować, jak wiele stron chce uzyskać wysokie pozycje na podobne do nas frazy kluczowe. Jeśli konkurencja przeznacza na działania z zakresu pozycjonowania wysoki budżet, a my ograniczamy go do minimum, uzyskanie przewagi będzie bardzo trudne i czasochłonne ( nie mamy gwarancji, że się powiedzie). W takiej sytuacji dobrym i uzasadnionym rozwiązaniem będzie zwiększenie budżetu na działania z zakresu pozycjonowania i e-marketingu.
Jeśli w Twojej branży działają giganci, którzy inwestują ogromne środki w pozycjonowanie i zajmują wysokie pozycje w TOP10, wyprzedzenie ich jest praktycznie niemożliwe. Taka sytuacja ma miejsce na przykład w branży budowlanej, odzieżowej, meblowej.
Pozycjonowanie stron internetowych wymaga przeprowadzenia wielu działań. Są to wdrażanie treści, przygotowanie nowych podstron, budowa intuicyjnej ścieżki zakupowej. W sytuacji, gdy pozycjonowana strona zbudowana jest w oparciu o nieintuicyjny CMS, wdrożenie ważnych działań jest utrudnione, a koszty wzrastają. W takim przypadku konieczne są bardziej zaawansowane rozwiązania i pomoc web developera. Wszystko to związane jest z dodatkową płatnością.
Zdarzają się też systemy CMS, które nie są przystosowane do aktualnego środowiska internetowego, mające przestarzały design, zbudowane z pominięciem standardów UX. Wtedy najlepszym rozwiązaniem jest budowa nowej strony. Warto jednak zdecydować się na taki krok- nowoczesna, intuicyjna, dostosowana do aktualnych wytycznych Google strona to inwestycja, która się zwróci.
Pozycjonowana strona www często wymaga zmian w strukturze oraz przygotowania nowych podstron. O takiej samej sytuacji mówimy przy sklepie internetowym. Liczba i stopień trudności zmian także wpływają na cenę pozycjonowania.
Zasięg pozycjonowania to kolejny z czynników, który ma wpływ na cenę. O innych kosztach mówimy przy pozycjonowaniu lokalnym, o innych przy pozycjonowaniu ogólnopolskim, jeszcze o innych przy pozycjonowaniu na rynki zagraniczne.
Treści to kolejny czynnik wpływający na to, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych. Jeśli strona jest rozbudowana, ma wiele zakładek, a nie zostały wdrożone praktycznie żadne teksty, konieczne będzie przygotowanie contentu. Opis oferty, treść na stronie głównej, opisy produktów i usług są istotnym czynnikiem rankingowym. Teksty powinny być ciekawe, zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych, unikalne. Niestety, przygotowanie dużej ilości treści generuje koszty.
Oprócz opisów, warto także zdecydować się na prowadzenie bloga – regularne wdrażanie artykułów pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie wielu fraz, w szczególności tak zwanych fraz long tail, czyli fraz długiego ogona. Warto też przygotować sekcję FAQ (najczęściej zadawane pytania).
Im strona ma więcej zakładek i jest bardziej rozbudowana, tym wymaga więcej pracy. Oczywiście ma to wpływ na cenę. Pozycjonowanie rozbudowanych stron i sklepów internetowych generuje wyższe koszty niż pozycjonowanie prostych witryn, mających na przykład trzy zakładki.
Jak widać, konkretna odpowiedź na pytanie: ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, byłaby trudna. Na cenę wpływa wiele czynników.
Każdy właściciel strony www powinien pamiętać o tym, że w zależności od agencji marketingowej cennik pozycjonowania obejmować może różne usługi. Zanim więc zdecydujemy się na konkretną ofertę, dokładnie przeanalizujmy, jakie działania obejmuje optymalizacja strony, jakie prace przeprowadzane są w ramach off-site. Unikniemy dzięki temu przykrych niespodzianek w postaci dodatkowej płatności za usługi mające duży wpływ na zwiększanie widoczności strony w wyszukiwarce.
W cenie pozycjonowania strony www bądź sklepu internetowego powinny znaleźć się następujące działania.
Jak już wspominaliśmy powyżej, cena pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego ustalana jest indywidualnie. W jaki sposób przeprowadzana jest wycena? W zależności od agencji marketingowej ów proces może przebiegać w inny sposób. Jak wygląda w 1stplace.pl?
Chcesz rozpocząć optymalizację strony? Interesuje cię usługa pozycjonowania, ale nie wiesz, co i jak? Zapraszamy na bezpłatną konsultację ekspercką. Konsultacja odbywa się on-line. Podczas spotkania nasz specjalista udostępni Ci ekran komputera i przeprowadzi ogólną weryfikację pod kątem SEO. Sprawdzi widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, zweryfikuje ilość treści i adresy URL. Na koniec otrzymasz od nas konkretne wskazówki optymalizacyjne.
Po konsultacji zazwyczaj odbywa się krótka rozmowa. To czas, w którym możesz dopytać o szczegóły, opowiedzieć o swoich oczekiwaniach dotyczących pozycjonowania i preferencjach budżetowych.
Jeśli stwierdzisz, że nasza agencja SEO Ci nie odpowiada, rozstaniemy się. Jeśli jednak będziesz zainteresowany współpracą, przygotujemy wstępną propozycję, wraz z wyceną. Nasz specjalista skontaktuje się z tobą w celu przedstawienia oferty.
Po ustaleniu szczegółów i omówieniu wszystkich kwestii przejdziemy do podpisania umowy.
Nasi specjaliści SEO wykonają szczegółowy audyt SEO i rozpoczną pozycjonowanie sklepu internetowego lub strony www. W 1stplace.pl działamy kompleksowo. Opracujemy strategię linkowania wewnętrznego, zajmiemy się budową profilu linków przychodzących, content marketingiem, wprowadzaniem zmian w strukturze strony. Na bieżąco będziemy analizować efekty naszej pracy i optymalizować je.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z jednej, bardzo ważnej rzeczy, a mianowicie, że do rozmowy na temat wyceny pozycjonowania warto się przygotować. Przed taką rozmową dobrze odpowiedzieć sobie na kilka pytań.
Szukając agencji marketingowej, która wypozycjonuje Twoją stronę internetową lub sklep e-commerce, możesz spotkać się z różnymi modelami rozliczeń. Mogą to być comiesięczny abonament – jest to najpopularniejsze rozwiązanie, rozliczenie za efekt czy model hybrydowy. Czym różnią się wspomniane sposoby rozliczania, jakie się wady i zalety poszczególnych opcji?
Jak wygląda model rozliczenia usług pozycjonowania? Najczęściej jest to miesięczny abonament. Po podpisaniu umowy i rozpoczęciu działań, agencja SEO co miesiąc wystawia fakturę na umówioną kwotę. Umowy zazwyczaj podpisywane są na 12 lub 24 miesiące bądź na czas nieokreślony z miesięcznym lub trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia.
Faktura obejmuje ustalony zakres usług. Jeśli z jakiś względów wdrażane są dodatkowe działania, na przykład właściciel witryny zdecyduje się na dodatkową publikację artykułów na portalu zewnętrznym, wystawiana jest dodatkowa faktura.
W branży SEO jest to popularny i uczciwy model płatności. Wśród najistotniejszych zalet takiej opcji wymienić możemy:
Model rozliczania na efekt to rozwiązanie, z którym możemy spotkać się w niektórych agencjach SEO. Na czym polega?
Załóżmy, że chcesz zwiększyć widoczność strony www w wyszukiwarce Google. Dostajesz od agencji SEO następującą propozycję.
Rozpoczynamy usługę pozycjonowania i obiecujemy, że na ustalone frazy strona www uzyska miejsce w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Dopóki pozycje pozycjonowanej strony www nie będą zadowalające, nie będziemy wystawiać faktur. Brzmi dobrze, prawda? Płacimy dopiero po uzyskaniu efektów. W rzeczywistości niestety nie jest tak kolorowo.
W przypadku rozliczania za efekt agencja SEO musi działać bardzo szybko – dopóki nie ma efektów, nie zarabia. Zazwyczaj więc wybierane są łatwe w pozycjonowaniu frazy, mające niską konkurencyjność, takie, które nie pomnożą Twoich zarobków.
To oczywiście nie koniec. Pozycjonowanie stron jest procesem długotrwałym. Chcąc w maksymalnym stopniu przyspieszyć efekty, trzeba sięgnąć po agresywne, zabronione przez Google metody. A to może poskutkować wyłączeniem strony z wyników wyszukiwania i koniecznością rozpoczęcia prac od zera.
Co więcej, nawet jeśli strona zajmie wysokie pozycje w rankingu Google, bardzo szybko je straci. Na witrynę mogą też zostać nałożone kary od Google. My natomiast będziemy musieli zapłacić za wszystkie działania, a nie będziemy mieli praktycznie żadnych korzyści.
Warto też pamiętać, że kary od Google wyglądają bardzo źle w historii domeny, pozycjonowanie jest utrudnione, a czasem niemożliwe – trzeba zbudować nową stronę, z czystą historią.
Kolejnym sposobem rozliczania za pozycjonowanie strony internetowej jest model hybrydowy. W takim przypadku płacimy stały abonament oraz dodatkową kwotę za uzyskanie określonych rezultatów. To połączenie dwóch powyżej opisanych modeli.
Czy tanie pozycjonowanie jest możliwe? Czy aby wypozycjonować stronę internetową trzeba dużo inwestować? Czy skuteczne pozycjonowanie stron internetowych musi generować koszty? To bardzo często zadawane pytania. Jak brzmi odpowiedź?
Skuteczne pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i generującym koszty. Ograniczając budżet do minimum, musimy liczyć się z tym, że efekty będą słabsze i będzie trzeba dłużej na nie poczekać.
Niski budżet zazwyczaj utrudnia, a czasem nawet uniemożliwia przeprowadzenie wielu działań. Może okazać się, że brakuje środków na przygotowanie optymalnej ilości treści lub publikację artykułów sponsorowanych na branżowych, cieszących się wysokim autorytetem portalach zewnętrznych. Przełoży się to na słabsze wyniki, zwiększy prawdopodobieństwo, że konkurencja nas wyprzedzi, a potencjalni klienci nie znajdą naszej witryny.
Tanie pozycjonowanie może być po prostu nieskuteczne. Często okazuje się, że bardziej ekonomicznym rozwiązaniem byłoby wykupienie wyższego abonamentu, obejmującego wszystkie ważne działania. Takie prace umożliwią szybsze zwiększenie widoczności, pomnożenie konwersji i zysków.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, co dokładnie obejmuje abonament na pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego. Wielu właścicieli witryn mylnie uznaje, że zapłacona kwota to wyłącznie zysk dla agencji SEO. Jak jest w rzeczywistości? O jakich koniecznych wydatkach w branży SEO powinniśmy wiedzieć?
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych wymaga narzędzi, które umożliwią monitoring pozycji, analizę fraz kluczowych, analizę konkurencji. Dostęp do większości narzędzi jest płatny. O jakich cenach mówimy?
Często jednak przy bezpłatnych narzędziach wiele funkcji nie działa lub liczba zapytań jest ograniczona. Aby w pełni korzystać ze wszystkich funkcji trzeba wykupić dostęp.
Zmiany, aktualizacje, nowe algorytmy, trendy – aby pozycjonowanie strony lub sklepu było skuteczne, na bieżąco trzeba śledzić wszystkie zmiany. Konieczny jest też udział w szkoleniach i konferencjach, a to także generuje koszty.
Cennik pozycjonowania obejmuje także wynagrodzenie dla specjalistów z różnych dziedzin. Są to koszty pracy copywriterów, którzy zadbają o treści przeznaczone do publikacji na stronie www i poza nią, optymalizację tekstów itp. To również wynagrodzenie dla web developera, który zadba o zmiany w strukturze strony. Nie możemy zapomnieć o samych pozycjonerach, którzy wykonają właściwe prace, zajmą się monitoringiem efektów i ich optymalizacją.
Zanim rozpoczną się jakiekolwiek prace, konieczne jest wykonanie audytu seo. Podczas audytu SEO przeprowadzana jest szczegółowa analiza strony www. Weryfikacji poddane są treści, profil linków, struktura i widoczność strony. Taki audyt to kilkadziesiąt stron danych, wykresów, informacji, klika godzin pracy specjalisty SEO. Audyt SEO, którego koszt wynosi około 2000-5000 zł wliczony jest w comiesięczny abonament.
Jak już wspominaliśmy, cena pozycjonowania zależy od wielu czynników, między innymi od konkurencyjności słów kluczowych oraz od historii domeny. Aby jednak dostarczyć nieco bardziej szczegółowych informacji, przedstawiamy orientacyjny cennik.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne? Jaka jest różnica pomiędzy działaniami skoncentrowanymi na jednym mieście i w całej Polsce? Pozycjonowanie lokalne, ze względu na najmniejszą konkurencję, generuje mniejsze koszty niż pozycjonowanie ogólnopolskie czy na rynki zagraniczne. Lokalne pozycjonowanie stron to koszt około 700 – 1600 zł.
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Tutaj tak samo, jak w przypadku stron www, sporządzana jest indywidualna wycena. Orientacyjny koszt to około 1000-5000 zł.
Sklep internetowy to duża liczba zakładek, konieczność wdrożenia różnego typu funkcjonalności (na przykład internetowych płatności, sposobów wyboru dostawy, integracji z firmami kurierskimi). Nie możemy zapomnieć o treściach – opisach produktów i kategorii. Oczywiście wszystko to ma wpływ na cenę.
Jakie są różnice między pakietami i cenami pozycjonowania? Porównamy 3 opcje, w przedziale cenowym od 600 do 6000zł.
Proces pozycjonowania stron generuje koszty. Właściciele witryn bardzo często nie mogą doczekać się pierwszych efektów pracy seowców, copywriterów i innych specjalistów. Jaki jest czas oczekiwania na rezultaty? Oczywiście czas oczekiwania, tak samo jak wycena, uzależnione są od kilku czynników. Orientacyjnie jednak możemy przyjąć, że pierwsze efekty będą widoczne po kilku miesiącach – około 4, 5, efekty bardziej zauważalne po około 12-14 miesiącach.
Pozycjonowanie strony www bądź sklepów internetowych generuje koszty. Czy warto zdecydować się na taką inwestycję? Tak, zwiększanie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google to wiele zalet. Są to:
Podsumowując, cena pozycjonowania uzależniona jest od takich czynników, jak:
Pozycjonowanie stron generuje koszty rzędu od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Cennik pozycjonowania zaczyna się już od 600 zł, a kończy nawet na 8 000 czy 10 000zł. Wyceny najczęściej sporządzane są indywidualnie.
Czy optymalizacja strony internetowej to dobra inwestycja? Oczywiście. Zwiększając pozycję strony docieramy do klientów, którzy mogą być zainteresowani naszymi usługami, zyskujemy rozpoznawalność na rynku oraz miano ekspertów.
Koszt szczegółowego audytu SEO to około 2000-4000zł. Audyt SEO bardzo często wliczony jest w cenę pozycjonowania strony internetowej. Przeprowadzenie szczegółowej weryfikacji stanowi pierwszy krok pozycjonowania.
Czy cena pozycjonowania musi być wysoka? Oczywiście możemy ograniczyć budżet, musimy jednak liczyć się z tym, że mniejszy budżet to także mniejsze możliwości, a co za tym idzie słabsze wyniki. Warto więc zainwestować nieco większe środki i cieszyć się z widoczności w Internecie i większych zysków.
Pozycjonowanie stron www i sklepów internetowych obejmuje wiele działań. W pierwszym etapie są to: szczegółowy audyt strony, analiza konkurencji, strategia pozycjonowania.
Następne działania to optymalizacja strony internetowej (wdrażamy treści, opracowujemy strategię linkowania wewnętrznego, optymalizujemy nagłówki), a także działania poza witryną, czyli off-site. Ważnym obszarem jest też content marketing
Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?
Dane firmowe
1stplace.pl sp. z o.o. sp.k.
Karola Libelta 1a/14
61-706 Poznań
NIP 7831766949