Pozycjonowanie – jak długo trzeba czekać na efekty?

Spis treści

Pozycjonowanie – jak długo trzeba czekać na efekty?

To podstawowe pytanie, które pojawia się praktycznie zawsze podczas rozpoczynania współpracy z Agencją SEO. Niestety nie ma możliwości żeby jednoznacznie na nie odpowiedzieć, jednakże każda profesjonalna agencja SEO będzie w stanie udzielić informacji o szacowanym okresie czasu, który będzie wymagany do osiągnięcia spodziewanych efektów.

Wymagajmy, ale z rozsądkiem

Warto na samym początku uświadomić sobie, że pozycjonowanie jest bardzo złożonym procesem na który wpływa wiele korelujących ze sobą czynników. Niestety właśnie poprzez tą złożoność nikt nie jest w stanie w 100% precyzyjnie odpowiedzieć na pytanie, w jakim czasie osiągniemy wysokie pozycje w wyszukiwarce?

Często zdarza się, że klienci potrafią przytoczyć przypadek znajomego który już po 2 miesiącach współpracy z naszą agencją miał bardzo wysokie pozycje i mnóstwo zamówień od klientów. Trzeba mieć jednak na uwadze, że żadna strona internetowa nie jest równa jakiejkolwiek innej. Strona znajomego pomimo tego, że istnieje krócej w sieci może posiadać szereg elementów determinujących ją do znacznie szybszego osiągania wysokich pozycji.

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Oczywiście istnieje szereg czynników, które mają wpływ na pozycje w wyszukiwarkach internetowych, jednak można przyjąć, że dla większości stron i sklepów będzie to:

3 miesiące współpracy – pierwsze efekty w postaci pojawiających się fraz kluczowych w wyszukiwarce (np. na 80 pozycjach). W przypadku małych stron mogą to być już pierwsze pozycje w TOP 10 i TOP 50.

6 miesięcy współpracy – frazy oprócz indeksacji na danych pozycjach pojawiają się w większej ilości oraz bliżej TOP 30, oczywiście część fraz wchodzi w TOP 10 tych mniej konkurencyjnych.

12 miesięcy współpracy – kolejne frazy wchodzą na wyższe pozycje oraz widać korelacji wzrostów między TOP 3 i TOP 10, można spodziewać się już zysków z inwestycji.

24 miesięcy współpracy – najważniejsze słowa kluczowe zazwyczaj są w TOP 10, trwają pracę nad poszerzaniem oferty, sprzedaż zazwyczaj na wysokim lub zadowalającym klienta poziomie

Od czego są zależne szybkie efekty pozycjonowania?

Czynników, które mają wpływ na pozycję w wyszukiwarce Google jest ponad 200, a ich liczba stale rośnie. Skupimy się jednak na tych najbardziej podstawowych na które przeważnie mamy bardzo duży wpływ. Poniżej kilka przykładowych i poglądowych czynników:

pozycjonowanie i czynniki rankingowe google

Optymalizacja strony internetowej

Nasza strona internetowa w pierwszej kolejności musi zostać poprawnie zoptymalizowana. W prostych słowach, proces optymalizacji strony polega na dostosowaniu jej do wytycznych dla webmasterów, które ustala wyszukiwarka Google. Naturalnie pozycjonerzy oraz agencje SEO poprzez wykorzystanie własnych, sprawdzonych tricków, potrafią znacznie wpłynąć na zmaksymalizowanie efektów w postaci wyższych pozycji strony internetowej.

Platforma na której znajduje się strona internetowa

Bardzo ważną rolę podczas pozycjonowania strony internetowej odgrywa platforma na której znajduje się strona internetowa. Należy sobie zdawać sprawę, że niektóre systemy CMS nie są zbyt przyjazne jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych, co w efekcie może się przełożyć na wydłużony czas w którym uda się osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce. W chwili obecnej zdecydowanie polecamy „stawianie” stron na ogólnodostępnej platformie WordPress.

Historia domeny

W procesie pozycjonowania istotna jest także historia domeny, która może w dużym stopniu przyczynić się do okresu czasu w którym będziemy w stanie osiągnąć satysfakcjonujące efekty. Niestety czasami zdarza się tak, że strona ma bogatą przeszłość z karami nakładanymi ze strony Google, za stosowanie nieuczciwych praktyk mających na celu manipulowanie rankingiem wyszukiwarki.

Taka sytuacja z pewnością będzie wymagała olbrzymiej staranności oraz ostrożności podczas wszystkich wykonywanych działań, co znajdzie również swoje odzwierciedlenie w czasie którego będzie wymagała strona na osiągnięcie odpowiednich efektów.

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja kiedy nasza domena ma nieskazitelną przeszłość i od wielu lat funkcjonuje w sieci. Dodatkowym atutem będą wysokie współczynniki dotyczące autorytetu domeny, które sprawią, że proces pozycjonowania będzie przebiegał szybciej i napotkanie jakichkolwiek problemów będzie zminimalizowane w bardzo dużym stopniu.

Obecne pozycje oraz widoczność strony internetowej

Na czas w którym osiągniemy efekty w postaci wysokich pozycji, będą miały również wpływ te obecne oraz kompleksowa widoczność naszej strony internetowej. Jeśli nasza strona zajmuje średnio 80 miejsce dla interesującego nas słowa kluczowego, to z pewnością ułatwi to proces jej wspinania się w rankingu wyszukiwarki.

Należy mieć na uwadze, że posiadanie już jakichkolwiek pozycji w wyszukiwarce mówi nam o tym, że indeks wyszukiwarki kojarzy nas z konkretną interesującą nas tematyką. W takiej sytuacji naszym zadaniem będzie jedynie odpowiednie dobranie działań uzupełniających tak, aby wyszukiwarka wskazywała nas jako bardziej wartościowe źródło informacji dla jej użytkowników 🙂

Zasięg pozycjonowania

Tutaj sprawa jest bardzo logiczna i prosta, jeśli zdecydujemy się na pozycjonowanie lokalne na terenie konkretnego miasta lub obszaru kilku miast, to z pewnością możemy spodziewać się znacznie szybszych efektów w procesie pozycjonowania niż w przypadku pozycjonowania ogólnopolskiego.

pozycjonowanie loklane czy globalne

Współpraca na linii Klient – Agencja SEO

Wbrew pozorom współpraca między Klientem, a agencją SEO to jeden z najważniejszych czynników udanego i szybkiego osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarce. W wielu przypadkach, to właśnie od klienta będzie zależał czas wdrożenia zmian optymalizacyjnych na stronie czy dostarczenie niezbędnych treści na podstrony ofertowe/usługowe.

Starajmy się maksymalnie sprawnie współpracować z agencją SEO (przynajmniej na początku współpracy), a z pewnością to poświęcenie zaprocentuje w postaci satysfakcjonujących i szybkich efektów pozycjonowania.

Konkurencyjność w branży

Element bardzo oczywisty, który ma bardzo duży wpływ na szybkość osiągania wysokich pozycji. Przed rozpoczęciem pozycjonowania musimy sobie uświadomić, że nasza konkurencja już od kilku lat może inwestować w takie działania i ma nad nami bardzo dużą przewagę.

W takim przypadku należy w maksymalnym stopniu skupić się na współpracy z agencją SEO i poprosić o rekomendacje oraz stosowny plan działania, aby w konkretnym czasie zbliżyć się, a nawet wyprzedzić konkurencję. Oczywiście trzeba tutaj pamiętać o tym, że inwestowany budżet nie może być zbyt niski, ponieważ wtedy nigdy możemy nie osiągnąć interesującego nas pułapu pozycji w wyszukiwarce.

Jeśli nie lubisz czekać zbyt długo na efekty pozycjonowania skontaktuj się z nami. Pomożemy rozwinąć Twój biznes online w krótkim czasie.

Ocena strony: 4.8/5 - (21 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?