Blog

Specjalista SEO – Jak Wybrać?

Specjalista SEO – Jak Wybrać?

Kim tak naprawdę jest „Specjalista SEO”?

Specjalista SEO (Search Engine Optimization) to osoba, która znakomicie zna wszystkie zagadnienia dotyczące poprawnej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. W Polsce specjalista SEO w głównej mierze musi skupić się na wyszukiwarce Google z której korzysta ponad 97% internautów. Specjalistą SEO może zostać praktycznie każdy, wystarczy zaangażowanie oraz chęć do nauki nowych rzeczy – zresztą tak jak w każdej innej branży.

Czym zajmuje się „Specjalista SEO”?

Wbrew pozorom dobry specjalista SEO musi posiadać rozległą wiedzę z wielu dziedzin informatycznych. Na dzień dzisiejszy (przynajmniej w Polsce) nie wystarczy jedynie znajomość dobrych praktyk w zakresie SEO. Specjalista SEO na dzień dzisiejszy powinien mieć opanowane w dobrym stopniu:

  • optymalizacje stron pod kątem wyszukiwarek internetowych (Google, Bing itd)
  • znajomość HTML, PHP, CSS, JavaScript
  • znajomość baz danych
  • poprawną analizę ruchu na stronie internetowej
  • analizę linków przychodzących oraz wychodzących
  • umiejętność poprawnego linkowania
  • poprawianie parametrów wpływających na wydajność oraz szybkość działania strony
  • marketing internetowy – UX/UI

Najważniejsze cechy jakie powinien mieć dobry specjalista SEO:

  • przewidywanie
  • cierpliwość
  • opanowanie
  • systematyczność
  • regularność
  • umiejętność analitycznego myślenia

Jak wybrać najlepszego specjalistę SEO?

Podczas wyboru specjalisty SEO lub firmy pozycjonującej, warto umówić się na rozmowę chociażby telefoniczną i sprawdzić jak taka rozmowa będzie przebiegać. Dobry specjalista SEO posiadający odpowiednie kompetencje oraz wiedzę bez problemu odpowie nam na każde pytanie związane z pozycjonowaniem oraz optymalizacją witryny. Dobry specjalista SEO nie będzie też nas „bajerował” osiągnięciem pozycji w przeciągu 2 tygodniu lub miesiąca czasu. Każdy seowiec zdaje sobie sprawę jak wiele pracy czeka go podczas rozpoczęcia pracy nad nowym klientem. W skrócie wygląda to tak:

  • analiza pozycjonowanej strony
  • przygotowanie audytu strony
  • przejrzenie oraz przygotowanie audytu linków przychodzących oraz wychodzących
  • wdrożenie niezbędnych zmian na stronie
  • instalacja „obowiązkowych” narzędzi Google na stronie
  • systematyczne i dobre jakościowo linkowanie witryny
Ocena strony: 5/5 - (12 głosów)

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?