Coraz więcej użytkowników korzysta z grup na Facebooku. W większości są to osoby szukające opinii lub porady. Według przeprowadzonych badań ponad 70% użytkowników ufa opiniom znalezionym w Internecie.Na Facebooku możemy znaleźć mnóstwo grup o przeróżnej tematyce. Grupy mają na celu zbierać osoby o wspólnych zainteresowaniach w jednym miejscu. Cieszą się one coraz większą popularnością, dzięki nim możemy zasięgnąć opinii na temat lekarza np. grupy zrzeszające mieszkańców z jednego miasta, a także coś sprzedać lub kupić.
Właściciele firm, a moc grup na Facebook
A co z przedsiębiorcami? Najczęściej, odpowiadają jednogłośnie – Skoro mam Fanpage, to po co mi grupa?
No właśnie, czy jest sens tworzyć grupę podczas prowadzenia swojego profilu? Jest. W innym przypadku nie powstałby ten artykuł.
Przejdźmy zatem do połączenia grupy wraz z naszą firmą.
Można śmiało stwierdzić, że grupy mają większą moc zasięgu niż Fanpage. Dlaczego? Ponieważ w grupach znajdują się osoby, które dany temat naprawdę interesuje, tacy którzy utożsamiają się z tematyką grupy.
Jeśli ktoś lubi podróżować – doda się do wybranej grupy i dowie się wszystko na temat hoteli, okolicy, pogody w danym rejonie. Jeśli ktoś jest Specjalistą SEO z pewnością znajdzie się na grupie o tematyce pozycjonowania.
Kolejną korzyścią jest fakt, że użytkownik może należeć do kilku grup jednocześnie o różnorodnej tematyce, dzięki temu zwiększą się szanse, że poleci albo grupę, albo Twój produkt w komentarzu.
Dlaczego warto założyć grupę na Facebooku?
1. Budujesz wizerunek marki
W prowadzeniu własnego biznesu ważna jest przede wszystkim relacja z klientem. Dzięki stworzeniu własnej grupy możesz zobaczyć jak twoje produkty postrzegają konsumenci, którzy będą wymieniali się opiniami oraz jak postrzegają firmę jako markę.
2.Nawiązujesz bliskie relacji ze swoimi klientami
Grupę możesz wykorzystać do dzielenia się poradami. Przykładowo prowadzisz sklep rowerowy, na grupie dzielisz się wskazówkami jak dbać o rower, jak wybrać dobry rower – dzięki temu wzbudzasz zaufanie konsumentów, którzy będą uważać Cię specjalistę w swoim zawodzie. Nie usuwaj negatywnych opinii na temat Twoich produktów – podziękuj za przekazanie uwag oraz zaproponuj rozwiązanie korzystne dla obu stron. Dzięki takim małym działaniom wzbudzisz zaufanie do swojej firmy.
3. Okazja do stworzenia PERSONY
Mając pod kontrolą zachowania swoich klientów, jesteś w stanie oferować im coraz to lepsze produkty dopasowane do ich potrzeb. Personę wykorzystasz to stworzenia reklam, aby jeszcze skuteczniej oddziaływały na odbiorców.
4. Bierz udział w życiu grupy
Ważne, abyś trzymał pieczę nad własną grupą. Użytkownicy są tam, bo chcą się czegoś dowiedzieć. Odpowiadaj na komentarze, rozpocznij dyskusję – niech grupa żyje. Masz pomysł na wprowadzenie nowego produktu? Zapytaj o opinię swoich obserwatorów – z chęcią dołączą do rozmowy i przekażą swoją opinię.
5. Wynagradzaj
Od czasu do czasu, warto przeprowadzić mały konkurs w który z pewnością zaangażują się członkowie grup, a nawet przyciągną swoich znajomych. Dzięki czemu stopniowo zaczniesz rozszerzać swoją grupę.
Chcę założyć grupę! Co dalej?
Jeszcze tylko kilka kroków..
1. Wybierz tematykę wokół, której grupa będzie funkcjonowała
2. Wykonaj dokładny target – dla kogo ma być ta grupa, kim mają być Twoi odbiorcy?
3. Zastanów się, czy chcesz sam kontrolować posty czy tworzysz grupę otwartą – to ważne
4. Stwórz jasny i zrozumiały regulamin
5. Poinformuj swoich fanów na FanPage, że ta grupa powstała
6. Powodzenia! 🙂
Jak połączyć firmowego Fanpage z grupą dyskusyjną?
1. Przechodzimy do ustawień strony głównej – w prawym górnym rogu wchodzimy w „ustawienia”

2. Następnie wybieramy sekcję „szablony i karty” i dodajemy „grupy”
3. Kolejny krok „utwórz grupę”
Po jego kliknięciu pojawi się intuicyjny nawigator, który podpowie co dalej
Jednak jeśli masz już grupę i chcesz, aby Twoja strona była jej administratorem – wybierz „połącz grupy„
Udogodnienia dla wszystkich administratorów grup
Dzięki sile jaką mają grupy dyskusyjne na Facebooku, twórca tego portalu postanowił jeszcze bardziej je uatrakcyjnić. Grupy dostały kilka nowych funkcji, aby być jeszcze bliżej być odbiorców.
1. Planowanie postów
Dzięki tej funkcji możesz zaplanować swój post na dowolną porę dnia i datę
2. Statystyki
Po aktualizacji – administratorzy mają wgląd na statystki, które zbierają najważniejsze informacje o grupie, użytkowniach i postach. Dzięki nim można wywnioskować, które posty przynoszą największy ruch
3.Członkowie
Już od początku jako administrator możesz decydować kto dołączy do Twojej grupy. Dzięki nowym funkcjom już od początku istnieje możliwość wykluczenia niechcianych użytkowników, którzy zaśmiecają grupy.
Grupy na Facebooku – Podsumowanie
Prowadzenia firmowego Fanpage w połączeniu z grupą dyskusyjną może przynieść naprawdę sporo korzyści. Stosując się do powyższych wskazówek jesteś w stanie w naturalny sposób rozreklamować swoją firmę oraz przyciągnąć potencjalnych klientów
Pamiętaj! Nie ilość, tylko jakość
Nie musisz mieć tysięcy członków, aby Twoja grupa była pomocna. Najważniejsi są aktywni użytkownicy, którzy naprawdę są zainteresowani tą tematyką.