trendy seo 2022

Spis treści

Trendy SEO. Jak zmieniło się pozycjonowanie w 2022 roku?

Jakie trendy SEO warto mieć na uwadze? Jak zmieniło się pozycjonowanie w 2022 roku? Aktualizacje algorytmów, rozwój technologii, zmienne potrzeby użytkowników  sprawiają, że nie możemy spocząć na laurach. Przez cały czas musimy śledzić zmiany i optymalizować strategię działań. Na czym należy się skupić? O tym poniżej. Zachęcamy do lektury! 

SEO ‒ trendy 2022

Nowoczesne pozycjonowanie to skupienie uwagi nie tylko na robotach Google, ale także na użytkownikach, czyli potencjalnych klientach. Potrzeby użytkowników, dostarczanie im wartościowych treści, przemyślana architektura strony to dopiero część działań, które należy przeprowadzić. Jakie jeszcze prace z zakresu pozycjonowania są istotne w 2022 roku? 

Wartościowe treści 

Publikowane na stronie www treści mają jeszcze większe znaczenie niż w latach poprzednich. Chcąc zdobyć wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, musimy zadbać o wysokiej jakości content. Czym powinny wyróżniać się takie teksty? 

  • Unikalność ‒ treści powinny być w 100% unikalne. Nie kopiujmy tekstów zarówno ze stron konkurencji, jak i w obrębie własnej strony www. 
  • Optymalizacja pod kątem słów kluczowych ‒ teksty powinny być zoptymalizowane pod względem słów kluczowych. Należy uwzględnić frazę główną, jak i semantyczne słowa kluczowe. Liczy się również prawidłowe zagęszczenie. Zbyt duża liczba słów kluczowych zaburzy lekturę i poskutkuje spadkiem pozycji w wyszukiwarce.  
  • Hierarchia nagłówków ‒ w każdym tekście powinny znaleźć się poprawnie skonstruowane nagłówki: H1, H2, H3.  

Witryny, na których znajduje się kiepskiej jakości treść, wyświetlane są na niższych pozycjach. Co więcej, użytkownicy, którzy odwiedzają strony i sklepy internetowe, lecz nie znajdują potrzebnych informacji, szybko przeklikują się do konkurencji. 

Optymalizacja treści pod wyszukiwania głosowe 

Coraz więcej użytkowników korzysta z wyszukiwania głosowego. Wszystko wskazuje na to, że ów trend będzie się rozwijał. W 2022 roku obowiązkowo powinniśmy o tym pamiętać.

Ważna jest tutaj optymalizacja treści pod wyszukiwanie głosowe. Przede wszystkim stosowanie fraz long tailowych, zapytań zaczynających się od kiedy, jak, co, gdzie itp., korzystanie z języka mówionego, z wyrażeń, którymi na co dzień posługują się użytkownicy. 

Featured snippet, czyli pozycje zero-click, odgrywają coraz większą rolę. Featured snippet to wyświetlane na pozycji 0, widoczne z poziomu wyszukiwarki odpowiedzi na pytania użytkowników. Dzięki temu szukający otrzymuje odpowiedź w błyskawicznym tempie, nie musi nawet klikać w link.

Jeśli na dane zapytanie w wynikach wyszukiwania pojawia się pozycja 0, użytkownicy skupiają się właśnie na niej. Istnieje więc większa szansa, że klient odwiedzi naszą stronę www, a nie witrynę znajdującą się niżej. 

Co zrobić, aby zyskać miejsce na pozycji 0? Przede wszystkim zalecane jest tworzenie treści z wykorzystaniem fraz w formie pytań, czyli zaczynających się od: kiedy? jak? dlaczego? ile? co? itp. Należy też udzielać konkretnych, zwięzłych odpowiedzi, stosować listy punktowe, tworzyć paragrafy nie dłuższe niż 50 słów.  

UX i UI,  czyli User Experience i User Interface 

Strona www lub sklep internetowy powinny być zbudowane zgodnie ze standardami UX i UI. Mówiąc najprościej, powinny być w 100% przyjazne dla użytkownika, umożliwiać mu bezproblemowe i szybkie znalezienie potrzebnych informacji. 

Zgodnie z zasadami UX, witryna ma dostarczać użytkownikowi jak najlepszych wrażeń. Tutaj dużą rolę odgrywa projektowanie makiet, rozmieszczenie przycisków CTA, przemyślana architektura informacji.  UI, czyli user interface, to natomiast część graficzna strony, design, kolorystyka, fonty. 

trendy seo 2022

Core Web Vitals 

Core Web Vitals to czynniki rankingowe, które weszły w życie w 2021 roku. Mówimy tutaj o trzech elementach, są to: LCP, FID CLS.

LCP mierzy czas, jaki jest konieczny na załadowanie największego elementu, który znajduje się na stronie. FID to czas, jaki jest potrzebny, aby strona była w pełni interaktywna. CLS mierzy stabilność wizualną strony. 

Grafiki z atrybutami ALT 

Wysokiej jakości grafiki z pewnością zachęcą użytkowników do pobytu na naszej stronie. Jakość grafik to jednak dopiero połowa sukcesu. Grafiki powinny też zawierać atrybuty ALT, czyli alternatywne opisy. W opisach należy zamieścić słowa kluczowe opisujące zawartość danej grafiki. Dlaczego to takie ważne?

Roboty Google nie potrafią odczytywać zawartości grafiki, dzięki atrybutom ALT wiedzą, co znajduje się na obrazku. Opisy widoczne są także wtedy, gdy pojawiają się problemy z wyświetleniem grafiki. 

Responsywność strony 

Responsywność strony to czynnik, którego znaczenie wciąż wzrasta. Strona www bądź sklep internetowy powinny bez problemów wyświetlać się na urządzeniach mobilnych ‒ tabletach, smartfonach itp. Problemy z wyświetleniem bądź działaniem witryny na urządzeniach mobilnych to strata klientów i niższa pozycja w wynikach Google. 

Linkowanie zewnętrzne 

Cały czas istotnym czynnikiem rankingowym są linki zewnętrzne. Najlepiej, aby skoncentrować się na linkach wartościowych, pochodzących z portali o wysokim autorytecie, z wysokim ruchem organicznym, z dużą liczbą domen referencyjnych.  

Algorytmy Google stawiają przed pozycjonerami coraz większe wyzwania. Co więcej, pozycjonowanie w 2022 roku jest jeszcze bardziej skoncentrowane na użytkownikach i odpowiedzi na ich zapytania. Istotne są wysokiej jakości treści, przemyślana architektura informacji, linki zewnętrzne

Warto jednak śledzić wszelkie zmiany, zadbać o to, by proces pozycjonowania przebiegał bez zarzutu, a strona www zajmowała coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce. Poskutkuje to wyższą pozycją w Google i większymi zyskami. 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza