ile tresci powinienes tworzyc aby skutecznie sie pozycjonowac

Spis treści

Ile treści powinieneś tworzyć, aby skutecznie się pozycjonować?

Ważnym elementem pozycjonowania są treści. Bez wartościowych, unikalnych opisów i artykułów nie zyskamy widoczności w wynikach organicznych. Co powinniśmy uwzględnić w procesie redakcyjnym i ile treści publikować, by pozycjonowanie zakończyło się sukcesem? 

Pozycjonowanie – ile treści publikować? 

O tym, ile treści powinniśmy publikować tygodniowo, krąży wiele opinii. Niestety nie mamy tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Wiele zależy od specyfiki i konkurencyjności branży. Przyjmuje się jednak, że wystarczające są dwie publikacje w tygodniu, za optymalne uznaje się 5 publikacji tygodniowo. 

A jak długie powinny być treści pod względem SEO? Tutaj także nie ma konkretnej odpowiedzi. Istotne jest, aby treść zawierała ważne informacje, aby nie była laniem wody. W zależności od konkretnego tematu, branży, konkurencyjności zalecana liczba znaków ze spacjami będzie inna. 

Pozycjonowanie – liczba znaków ze spacjami a regularność wdrażania treści? 

Dla robotów Google ważne jest regularne prowadzenie zmian na stronie www, dotyczy to także treści. Content należy więc wdrażać regularnie – to klucz do sukcesu. Chodzi tutaj zarówno o nowe treści, jak i aktualizację i rozbudowę tekstów, które już znajdują się na stronie. Warto więc na bieżąco analizować zachowanie użytkowników, weryfikować, jakich informacji szukają, śledzić trendy i uzupełniać treści o istotne informacje. 

Systematyczne prace to sygnałem dla Google, że na naszej stronie wciąż coś się dzieje. Zwiększy to crawl budget, wpłynie na jakość indeksacji i widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. 

pozycjonowanie ilosc a jakosc tresci

Pozycjonowanie – ilość a jakość treści

W procesie pozycjonowania nie możemy zapomnieć o jakości treści. Publikując nawet dużą ilość tekstów, ale kiepskiej jakości, niczego nie zyskamy. Co dokładnie oznacza treść wysokiej jakości? To przede wszystkim treść, która spełnia oczekiwania użytkownika, odpowiadająca na pytanie szukającego, ale omawiająca też kwestie związane z tematami, które mogą być interesujące dla użytkownika. Doskonale sprawdzają się tutaj klastry treści.

Na klaster składają się strona filarowa, która omawia zagadnienie w ogólny sposób oraz klastry – podstrony, omawiające w szczegółowy sposób opisane na stronie filarowej zagadnienia. Całość połączona jest siecią linków wewnętrznych. 

Co jeszcze jest istotne? 

  • Przede wszystkim to, by treści były unikalne, kopiowanie kontentu od konkurencji jest wysoce odradzanym działaniem i z pewnością nie wpłynie pozytywnie na widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. 

  • Same treści (nawet te wysokiej jakości i wdrażane regularnie), to nie wszystko. Istotne są także linki zewnętrzne, czyli linki ze źródeł zewnętrznych polecające Twoją witrynę. 

Jak stworzyć plan rozbudowy treści? 

Jak poradzić sobie z rozbudową treści i uzyskać doskonałe rezultaty pozycjonowania strony www? 

  1. Przygotuj listę ważnych dla Twojej firmy tematów, najistotniejszych fraz kluczowych. Sprawdź liczbę wyszukiwań i wskaźnik trudności (KD), danej frazy. 
  2. Posegreguj frazy na sprzedażowe, intencyjne, produktowe, brandowe.
  3. Zastanów się, jaki rodzaj treści będzie odpowiedni do poszczególnych fraz. W przypadku fraz sprzedażowych, przygotuj podstrony sprzedażowe, landingi. Przy frazach informacyjnych i produktowych artykuły blogowe. Frazy brandowe to przede wszystkim zakładka O nas.   
  4. Przygotuj plan rozbudowy podstron i artykułów blogowych oraz nowych treści. 
  5. Prowadź regularne działania. 
  6. Analizuj efekty działań. 

Już sam dobór fraz kluczowych jest trudnym zadaniem. A do tego dochodzą opracowanie planu treści, ich przygotowanie i regularne wdrażanie. Pamiętać również musimy o analizie efektów i optymalizacji działań. Wszystko to, w szczególności, jeśli nie masz doświadczenia, może okazać się trudne i czasochłonne. Agencja SEO 1stplace.pl od ponad 10 lat zajmuje się tworzeniem wysokiej jakości contentu. Tworzymy treści mające różne celesprzedaż, zwiększenie rozpoznawalności, wysłanie zapytania ofertowego, dla różnych branż. W naszej flagowej usłudze Formuła SEO 1stplace stawiamy na frazy intencyjne oraz budowę autorytetu tematycznego, co pozwala nam uzyskiwać najlepsze efekty.

Zapraszamy do współpracy! 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza