jak rozpocząć współpracę z agencją seo

Spis treści

Jak rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Rozpoczęcie współpracy z agencją SEO, następuje podczas ustalenia strategii marketingowej i biznesowej przedsiębiorstwa. Jak rozpocząć współpracę z agencją SEO? Jak się przygotować do takiego przedsięwzięcia? O tym poniżej.

Wytypowanie potencjalnych agencji SEO

Zanim rozpoczniemy współpracę z agencją SEO musimy ją najpierw wybrać. Wybór agencji SEO powinien odbywać się na podstawie określonych kryteriów lub rekomendacji od zaufanych osób.

Kryteriami wyboru agencji SEO mogą być:

  • ilość lat aktywności w branży,
  • historia agencji,
  • czy agencja posiada własny model i autorskie rozwiązania z zakresu pozycjonowania stron np. Formuła SEO 1stplace,
  • elastyczność umów pod względem czasu ich trwania,
  • kary umowne,
  • możliwość określenia kpi.

Powyższe kryteria są tylko i wyłącznie poglądowe. Szczegółowo omówiliśmy temat wyboru agencji SEO w osobnym wpisie do lektury którego serdecznie zapraszamy.

Rekomendacje rodziny, znajomych czy innych przedsiębiorców również mogą być bardzo cennym elementem podczas wyboru agencji SEO. Takie sugestie zawsze warto wziąć pod uwagę.

Pierwszy kontakt z agencją SEO

W pierwszym kontakcie z agencją SEO powinniśmy się skupić na przedstawieniu naszych potrzeb i oczekiwań. Przygotujmy najważniejsze informacje które chcielibyśmy przekazać agencji:

  • opis oferty,
  • produkty i usługi na których chcemy się najmocniej skupić,
  • na jakim obszarze chcemy budować widoczność,
  • jaki poziom wejść na stronę chcielibyśmy osiągnąć,
  • sugestie dotyczące słów kluczowych (np. w jaki sposób nasze produkty lub usługi nazywaja obecni klienci),
  • czas w jakim chcielibyśmy osiągnąć pożądane efekty.

Jeśli szczegółowo przygotujemy powyższe kwestie i prześlemy je do analityka z agencji SEO to możemy być pewni, że otrzymamy w pełni dostosowaną i indywidualną ofertę działań (przynajmniej w przypadku agencji 1stplace.pl :)).

Ustalenia dotyczące współpracy z agencją SEO

Po przekazaniu najważniejszych informacji do agencji SEO, powinnismy zapoznać się z najciekawszymi i najbardziej atrakcyjnymi ofertami. W tym miejscu powinniśmy przejść do precyzowania ewentualnych ustaleń dotyczących współpracy. Poprośmy o draft umowy, przekażmy go do działu prawnego i nanieśmy interesujące nas poprawki. Agencja SEO powinna być elastyczna i w niektórych elementach pójść nam na rękę. Warto również delikatnie negocjować cenę, o ile jest to możliwe.

Początek współpracy

Po podpisaniu umowy, przechodzimy w końcu do upragnionego rozpoczęcia działań. W pierwszej kolejności agencja SEO powinna przygotować szczegółowy dokument jakim jest audyt SEO. W tym dokumencie agencja powinna wskazać wszystkie występujące na stronie błędy optymalizacyjne. Dodatkowo dobry audyt SEO może zawierać również rekomendacje dotyczące rozwoju strony internetowej.

Pamiętaj, aby zadawać pytania i przekazywać wszelkie informacje dotyczące zmian w ofercie Twojej firmy. Pomoże to skutecznie działać specjalistom nadzorującym proces pozycjonowania Twojej strony internetowej.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza