Dlaczego warto pozycjonować stronę www

Spis treści

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

O pozycjonowaniu stron internetowych i sklepów e-commerce mówi się bardzo dużo. Wiele biznesów prowadzi aktywne działania i dąży do tego, by uzyskać jak najwyższe pozycje w wynikach organicznych. Nie brakuje jednak osób, które zastanawiają się, czy faktycznie warto pozycjonować witrynę internetową. Część firm ma wątpliwości, czy taki wydatek ma sens. Już na wstępie odpowiadamy, że tak. A dlaczego? O tym przeczytasz w naszym poradniku.  

Pozycjonowanie strony internetowej – dlaczego jest ważne? 

Pozycjonowanie strony internetowej to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. To droga do zwiększania popularności i sposób na docieranie do nowych klientów. Odbiorcy, którzy szukają specjalistów, usług czy informacji zwykle korzystają właśnie z Internetu i odwiedzają witryny, które zajmują topowe pozycje. Firmy, które wyświetlają się na drugiej lub trzeciej stronie wyników wyszukiwania, zwykle odnotowują zerowy ruch i niestety, przegrywają już na starcie. 

Czym jest pozycjonowanie stron?

Zanim przejdę do konkretnych zalet pozycjonowania, kilka słów o tym, czym jest ów proces. Pozycjonowanie obejmuje SEO, czyli optymalizację strony internetowej oraz działania off-site, czyli prace poza witryną.

W celu dostosowania witryny pod kątem wytycznych Google, konieczne jest przygotowanie prawidłowej struktury strony, wdrażanie wysokiej jakości treści, przeprowadzenie prac technicznych (responsywność, zwiększenie prędkości ładowania, przygotowanie przyjaznych adresów url). Kolejnym elementem jest link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych.

Takie działania to szansa na znaczną poprawę widoczności w rankingu witryny w Google. 

Pozycjonowanie strony – inwestycja, nie koszt  

Pozycjonowanie strony internetowej jest ważne z wielu powodów. Jednym z najważniejszych jest wzrost ruchu organicznego. Tutaj wszystko jest bardzo proste. Jeśli Twoja strona jest dobrze wypozycjonowana i pojawia się wyżej na stronach wyników wyszukiwania (SERP), więcej osób prawdopodobnie ją zobaczy i kliknie link. Ale co istotne, pozycjonowanie nie tylko generuje ruch, ale także zwiększa jego jakość. Widoczność w topie na kaloryczne, związane z Twoim biznesem frazy, to sposób, by przyciągnąć odwiedzających, którzy są zainteresowani tym, co masz do zaoferowania. Cały proces jest więc inwestycją a nie kosztem. 

Jakie jeszcze czynniki przemawiają za tym, że warto pozycjonować stronę www? 

Większe zaufanie klientów

Witryny, które zajmują wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, uznawane są za najbardziej wiarygodne i są chętniej odwiedzane przez użytkowników. Część odbiorców doskonale wie, że witryny, zanim zostaną wyświetlone na konkretnej pozycji, są oceniane pod kątem wielu parametrów, np. takich, jak:

  • autorytet domeny
  • liczba i jakość linków zwrotnych
  • czas ładowania strony
  • trafność i jakość treści
  • bezpieczeństwo. 

Właśnie dlatego, odbiorcy z góry zakładają, że strony, które znajdują się na topowych pozycjach, oferują  lepszą jakość informacji i są bardziej wiarygodne.

Warto też dodać, że wyniki organiczne cieszą się większym zainteresowaniem niż wyniki nieorganiczne. Badania pokazują, że większość osób świadomie pomija widoczne w wynikach wyszukiwania reklamy i klika linki bezpłatne. Wyniki organiczne uznawane są za bardziej wiarygodne i lepiej dopasowane do potrzeb odbiorców niż płatne treści​.

Widoczność w wyszukiwarce Google a wizerunek eksperta

Firmy, które zajmują wysokie pozycje na kaloryczne słowa kluczowe, uznawane są za liderów w branży. To właśnie na takich stronach wzorują się inne biznesy. Wniosek jest więc prosty – im więcej podstron Twojej strony www lub sklepu e-commerce zajmuje topowe pozycje w wyszukiwarce, tym większa szansa na zyskanie miana eksperta.

Możliwość dotarcia do potencjalnych klientów

W Polsce większość użytkowników korzysta z Internetu i szuka w sieci usług, produktów, inspiracji. I tutaj kwestia, która była już wielokrotnie poruszana – około 90% użytkowników przegląda oferty wyłącznie z topowych pozycji.

  • TOP1 – Strony zajmujące pierwsze miejsce w organicznych wynikach Google uzyskują współczynnik klikalności (CTR) na poziomie około 39,8%.
  • TOP 3: Witryny zajmujące na dane słowo kluczowe drugie miejsce, uzyskują CTR wynoszący około 18,7%. W przypadku trzeciej pozycji, współczynnik kliknięć wynosi 10,2.
  • TOP 4-10: Im niższa pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, tym CTR także jest niższy. Na przykład, strony na dziesiątej pozycji mają CTR na poziomie około 1,6%. Chociaż strony te nadal generują ruch, to współczynniki konwersji jest zauważalnie mniejszy w porównaniu do witryn z top 3.

Większa świadomość marki

Użytkownicy wpisują w okno wyszukiwania zróżnicowane zapytania. Im większa widoczność witryny na intencyjne frazy kluczowe, tym zwiększa szansa na to, że odbiorca zapamięta nazwę biznesu i dokona konwersji. Posłużę się przykładem. Przyjmijmy, że planuję zmianę fryzury i robię research w sieci. W okno wyszukiwania wpisuję takie frazy, jak:

  • modne fryzury 2024
  • jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy
  • czy ombre jeszcze jest modne
  • jaki kolor włosów przy zielonych oczach
  • jak dbać o farbowane włosy.

Jeśli po wpisaniu różnych fraz, kilka razy trafię na stronę tego samego salonu fryzjerskiego, w końcu zapamiętam jego nazwę, zainteresuję się nim. Każdy punkt styku z marką to zwiększanie rozpoznawalności firmy. Wzrost widoczności na ważne dla klientów frazy jest kluczowy w strategii e-marketingowej. 

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?
Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową? Docieranie do nowych użytkowników, opłacalna forma reklamy, długotrwałe efekty pozycjonowania

Większa skuteczność płatnych reklam

Działania SEO obejmują optymalizację strony www, tworzenie podstron ofertowych, wdrażanie wartościowego contentu. Wszystkie te prace zwiększają jakość witryny i mogą wpłynąć na ranking płatnych reklam.

W przypadku Google Ads na ranking reklam wpływają takie czynniki, jak przewidywalny CTR, trafność reklamy i wspomniana przed chwilą jakość strony docelowej. Prawidłowo zoptymalizowana podstrona to szansa na to, że reklama zyska lepszą widoczność. 

Trwałe efekty 

W przeciwieństwie do kampanii płatnych, które wraz z wyczerpaniem budżetu przestają być emitowane, efekty dobrze przeprowadzonego pozycjonowania są długotrwałe. Uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania może generować ruch organiczny przez wiele miesięcy – nawet po całkowitym zaprzestaniu działań. Ponadto, prace wykonane w ramach pozycjonowania, trwale zwiększają jakość strony. Optymalizacja nagłówków, implementacja merytorycznego contentu, wdrożenie linkowania wewnętrznego będą procentować przez cały czas. 

Proces pozycjonowania a koszty

Pozycjonowanie stron internetowych to jedno z najbardziej ekonomicznych rozwiązań w obszarze e-marketingu. Koszt pozyskania klienta jest niższy niż przy płatnych kampaniach reklamowych. W przypadku reklam, np. Google Ads, pobierana jest opłata za każde kliknięcie – kwoty są bardzo zróżnicowane i, w zależności od branży i frazy kluczowej wynoszą od kilku groszy do kilkuset złotych. W dłuższej perspektywie pozycjonowanie jest bardziej opłacalne.

Koniecznie muszę też wspomnieć o tym, że oferty z zakresu pozycjonowania stron internetowych w dużej mierze są elastyczne. Oznacza to możliwość dopasowania wysokości kosztów do budżetu firmy.

SEO lokalne – szansa dla lokalnych firm

Zwiększenie widoczności w wynikach organicznych to szansa dla małych, lokalnych biznesów. Dzięki przemyślanej strategii pozycjonowania lokalnego firmy mogą zyskać widoczność na frazy lokalne, np. Pizzeria Poznań Naramowice czy salon kosmetyczny centrum Poznań i zwiększyć rozpoznawalność na lokalnym rynku, który jest mniej konkurencyjny niż rynek ogólnopolski. Wszystko to umożliwia dotarcie do klientów, którzy mogą być zainteresowani usługą i skorzystać z niej.

Uzyskanie wysokich pozycji w różnych sekcjach wyszukiwarki Google

Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google może zwiększyć widoczność twojej marki nie tylko w wynikach tekstowych, ale także w Google Grafika, na Mapach Google czy w zakładce z wiadomościami.

  • Optymalizacja strony, która obejmuje umieszczenie słów kluczowych w atrybutach alt czy nazwach plików graficznych może sprawić, że zyskasz widoczność w wynikach graficznych. Jest to szczególnie ważne dla sklepów internetowych oraz stron www, w przypadku których content wizualny ma duże znaczenie.
  • Dodatkowo, dobrze zaplanowane pozycjonowanie, optymalizacja pod kątem lokalnych fraz kluczowych i działania na Profilu Firmy w Google ułatwiają dotarcie do użytkowników przez Google Maps. Mapy Google to opcja, z której korzystają potencjalni klienci szukający usług i miejsc w konkretnej lokalizacji.
  • Pozycjonowanie strony obejmuje także pozyskiwanie linków zewnętrznych, które nie tylko zwiększają wiarygodność witryny, ale też stanowią dodatkowe źródło ruchu.

Profesjonalne wsparcie

Kolejna kwestia. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z profesjonalną agencją e-marketingową, specjaliści nie tylko przygotują strategię SEO, ale też zadbają o inne kwestie. Jedną z nich jest identyfikacja obszarów witryny, które wymagają naprawy i wdrożenie odpowiednich działań. Uzyskasz także wsparcie wielu specjalistów – od osoby zajmującej się link buildingiem, po copywriterów czy web developerów. Pozwoli to zwiększyć widoczność strony, ale też sprawi, że stanie się ona wartościowym źródłem informacji.

Inne działania z zakresu e-marketingu 

Widoczność w wyszukiwarkach internetowych to ważny krok do sukcesu, ale warto korzystać także z  innych opcji dostępnych w marketingu internetowym. Wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych, budowa marki offline to kolejne zalecane działania.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Koszt SEO zależy od wielu czynników, takich jak konkurencyjność Twojej branży, wielkość Twojej strony internetowej i Twój budżet. Ważne jest jednak, byś pamiętał, że SEO to inwestycja, a nie koszt. Poprawnie wykonane działania, zwiększają szanse na znaczny zwrot z inwestycji, pomagają przyciągnąć odwiedzających i przekształcić ich w klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, ile kosztuje SEO dla strony internetowej, zachęcamy do skontaktowania się z nami – proponujemy bezpłatne konsultacje. Z przyjemnością omówimy konkretne potrzeby Twojej firmy i podamy szacunkowy koszt usług.

Jakie są korzyści z pozycjonowania strony internetowej?

Pozycjonowanie stron jest bardzo ważnym narzędziem dla każdego biznesu lub sklepu internetowego, który chce odnieść sukces. Korzyści z pozycjonowania strony internetowej jest wiele, ale do najważniejszych należy zwiększenie ruchu na stronie i poprawa jej widoczności w Google. Dodatkowo, pozycjonowanie może wpłynąć na sprzedaż i przychody Twojej firmy lub sklepu internetowego. 

Podsumowanie

Optymalizacja strony internetowej lub sklepu e-commerce pod kątem wyszukiwarek internetowych to ważny element promocji biznesu. Jeśli zależy Ci na tym, by dotrzeć  do większej liczby potencjalnych klientów i odnotować wzrost sprzedaży, musisz zacząć inwestować w pozycjonowanie. Dlaczego to takie ważne? Potencjalni klienci największym zaufaniem darzą witryny znajdujące się na szczycie wyników wyszukiwania. Ponadto, w przypadku seo, koszty pozyskiwania klientów są niższe niż w przy innych formach promocji. Ów proces, choć jest to długotrwały to daje długotrwałe efekty i w dłuższej perspektywie przynosi zwrot inwestycji. 

Wszystko to sprawia, że warto zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej. 

Ocena strony: 5/5 - (2 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza