SERP to skrót od angielskiego Search Engine Results Page. Pojęcie to oznacza stronę internetową, na której wyświetlane są wyniki wyszukiwania danego zapytania, czyli wpisania w wyszukiwarce określonej frazy kluczowej. W przypadku wyszukiwarki Google wyniki dzielą się na organiczne (naturalne, bezpłatne) i nieorganiczne (płatne), czyli reklamy PPC (Pay Per Click). Kolejność wyświetlania stron w wynikach SERP nie jest przypadkowa. W przypadku wyników organicznych zostają one wybrane przez algorytm wyszukiwarki na podstawie wielu czynników. Co ważne, można nie nie wpływać poprzez działania SEO (pozycjonowanie stron internetowych). Natomiast w przypadku wyników płatnych pozycje zależą zazwyczaj od mechanizmu aukcyjnego danej platformy reklamowej (Google Ads w przypadku wyszukiwarki Google). Każdy z wyników pojawiających się na stronie SERP składa się z kilku podstawowych elementów, takich jak adres URL strony, meta title (tytuł strony) oraz meta description (krótki opis, streszczenie zawartości strony). Wyniki mogą posiadać dodatkowe elementy, na przykład zdjęcia, mapki, wizytówki Google Moja Firma, filmiki z YouTube.
August core update Google – proces zakończony. Jak przebiegał i jakie przyniósł skutki?
Niedawno pisałam o starcie August 2024 core update – minął miesiąc i wracam z informacją o zakończeniu aktualizacji. Co działo się w sieci przez 19