jak pozycjonować stronę w google

Spis treści

Jak pozycjonować stronę w Google?

Pozycjonowanie strony internetowej w Google nie jest łatwym zadaniem, a odpowiedź na pytanie co to jest pozycjonowanie również może nie być tak prosta jak mogłoby się wydawać. Jest to jednak jedna z najbardziej skutecznych praktyk marketingu internetowego i może być bardzo lukratywna, jeśli zostanie wykonana poprawnie. Być może zastanawiasz się, czy możesz to zrobić samodzielnie? Odpowiedź brzmi tak – ale będzie to trudny proces (natomiast może dostarczyć bardzo wiele satysfakcji jeśli się powiedzie). Jak zacząć pozycjonowanie strony? W tym wpisie na blogu omówimy niektóre z technik, które możesz wykorzystać, aby skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową w wyszukiwarce Google. Przedstawimy również kilka wskazówek, dzięki którym proces ten będzie nieco łatwiejszy!

Jak pozycjonować stronę w Google samemu? – zadbaj o nowe i wartościowe treści!

jak pozycjonowac strone w google

Jedną z najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić, jeśli chcesz skutecznie pozycjonować swoją stronę w Google, jest tworzenie nowych i wartościowych treści. Oznacza to, że Twoja strona powinna być regularnie aktualizowana za pomocą świeżych, oryginalnych treści, które są istotne dla Twojej grupy docelowej.

Przed tworzeniem treści musisz jednak zwrócić uwagę na dobór odpowiednich słów kluczowych, które wykorzystasz. Nie chcesz przecież, żeby tworzonych przez Ciebie treści nikt nigdy nie odnalazł. Do doboru odpowiednich słów kluczowych możesz wykorzystać przeznaczone do tego celu specjalistyczne narzędzia. Mowa tu o takich narzędziach jak na przykład w zupełności darmowy Google Keyword Planner, który wskaże Ci następujące dane dotyczące poszczególnych słów kluczowych:

  • średnia miesięczna ilość wyszukiwań,
  • poziom konkurencyjności,
  • trend dotyczący popularności.

Google Keyword Planner jest bardzo wiarygodnym narzędziem, ponieważ pozyskuje on dane z samej wyszukiwarki Google, a to przecież właśnie w niej będziemy chcieli się pozycjonować.

Kolejnymi wartymi uwagi narzędziami będą z pewnością Answer The Public, Senuto, Semstorm, Ubersuggest czy Ahrefs. Niestety niektóre z nich są płatne, natomiast często umożliwiają korzystanie z okrojonych możliwości co może nam pomóc w doborze odpowiednich fraz kluczowych.

Kiedy już wybraliśmy odpowiednie słowa kluczowe powinniśmy rozpocząć tworzenie treści. Starajmy się je tworzyć przede wszystkim maksymalnie naturalnie, aby były wartościowe dla użytkowników. Jeśli „nasycimy” tekst w odpowiednim stopniu słowami kluczowymi, to będą one wartościowe również dla wyszukiwarki Google.

Wskazówka!

Nigdy w żadnym wypadku nie kopiuj treści z innych stron. Skup się na unikalności swoich tekstów. Do sprawdzenia unikalności tekstu możesz wykorzystać narzędzie Copyscape.

Przed rozpoczęciem tworzenia treści powinieneś przygotować jej plan, tak, aby była ona przydatna dla użytkowników oraz maksymalnie wartościowa merytorycznie. Dzięki wartości treści możemy potem uzyskać wspaniały efekt naturalnego link buildingu o którym wspomnimy w dalszej części tego wpisu.

Pamiętaj również o regularności dodawania treści, ponieważ wyszukiwarka Google bardzo to lubi. Dobrym pomysłem będzie tu przygotowanie kompleksowego planu publikacji treści na początku każdego miesiąca, aby ułatwić sobie zadanie.

Pozycjonuj i analizuj – niezbędne narzędzia

Aby w pełni kontrolować proces pozycjonowania w wyszukiwarce Google powinieneś zainstalować narzędzia, które będą przydatne w analizie własnej pracy. Mam tutaj na myśli przede wszystkim narzędzia, które oferuje nam samo Google – Google Search Console oraz Google Analytics.

Google Search Console to dawne Google Webmaster Tools. Narzędzie daje nam możliwość przesłania mapy witryny, wgląd w stan indeksowania, sprawdzenie danych strukturalnych strony, wyglądu ładowania na urządzeniach mobilnych oraz wiele więcej. Powinieneś regularnie zaglądać do tego narzędzia, aby mieć dokładny pogląd na to czy z Twoją stroną nie dzieje się nic złego.

Google Analytics to bardzo rozbudowane narzędzie, które umożliwia nam weryfikację jak wielu nowych użytkowników odwiedza nasza stronę www, ilu z nich powraca, jaki mamy średni współczynnik odrzuceń, jak długo trwa średnia sesja na stronie oraz wiele wiele więcej. Google Analytics to po prostu kopalnia wiedzy w kwestii użytkowników na naszej stronie. Należy regularnie sprawdzać czy użytkownicy znajdują na stronie to czego tak naprawdę szukają.

Optymalizacja Strony internetowej – SEO

jak pozycjonowac strone w google

Aby nasza strona była widoczna w wyszukiwarce Google, musimy zadbać o kilka podstawowych kwestii optymalizacyjnych. poniżej skupimy się na tych najbardziej istotnych, które będziesz mógł wykonać samodzielnie.

Stwórz mapę strony. W wyszukiwarce Google znajdziesz wiele generatorów map witryny (za darmo wygenerują plik sitemap.xml, który będzie zawierał do 500 adresów url). Mapę strony wysyłamy do Google za pomocą wyżej omawianego narzędzia Google Search Console. Mapa witryny pomaga robotom wyszukiwarki Google indeksowanie naszej strony co jest bardzo istotne w kwestii pozycjonowania.

Zadbaj o szybkość ładowania strony. Wybierz dobry i wydajny hosting, który nie będzie miał problemów z wydajnością. Sprawdź jak duże są zdjęcia w obrębie strony, jeśli „ważą” zbyt dużo, powinieneś je skompresować. Jeśli wykorzystujesz na swojej stronie szablon, to powinien on być lekki i responsywny.

Zoptymalizuj tagi meta. Tytuł strony (meta title) to wciąż jeden z najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarki Google. Zadbaj o to, aby znalazły się w nim najważniejsze słowa kluczowe. Oczywiście powinien być on naturalny, nigdy nie spamuj słowami kluczowymi. Opis strony (meta description) to fantastyczny element mogący zachęcić użytkowników do przejścia na Twoją stronę www. Zastosuj w nim elementy przyciągające uwagę np. encje HTML oraz sygnały Call To Action zachęcające użytkownika do przejścia na stronę. Opis strony nie jest czynnikiem rankingowym natomiast może wpływać na wskażnik CTR, (współczynnik wyświetleń do klikalności) który już jest czynnikiem rankingowym. W związku z powyższym zawsze dbajmy o wypełnianie meta danych na stronie.

Odpowiednio nazwij zdjęcia i grafiki. Bardzo często zdarza się, że nazwy zdjęć na stronach internetowych są generowane bezpośrednio z urządzenia którym zostały wykonane. Jest to oczywisty błąd i powinniśmy zadbać, aby nasze grafiki i zdjęcia zostały nazwane w sposób prawidłowy. Każda grafika powinna zawierać w nazwie ważne słowa kluczowe oraz nie powinna zawierać spacji, podkreślników, polskich znaków i znaków specjalnych. Każde wyrażenie powinno być oddzielone myślnikiem. Poprawna nazwa zdjęcia może wyglądać na przykład tak: pozycjonowanie-strony-w-google.jpg.

Zadbaj o odpowiednią strukturę treści. Wykorzystaj do tego nagłówki H1, H2 oraz H3. Dzięki nim będziesz w stanie pokazać robotom wyszukiwarki Google w jaki sposób powinien odczytywać istotność treści oraz nagłówków. Najważniejszym nagłówkiem jest nagłówek H1, który według zasad pozycjonowania oraz SEO powinien być wykorzystany maksymalnie jeden raz na stronie. Pamiętaj, że w nagłówkach powinieneś wykorzystać słowa kluczowe. Oczywiście zachowaj tutaj rozwagę i zrób to maksymalnie naturalnie.

Regularnie aktualizuj linkowanie wewnętrzne na stronie. Kiedy dodajesz nowe treści na stronę, nie zapomnij o dodawaniu linkowania wewnętrznego za pomocą kotwic tekstowych czyli anchor textów. Dzięki linkowaniu wewnętrznemu pomożesz w nawigacji użytkownikom oraz robotom wyszukiwarki Google. Za pomocą linkowania wewnętrznego wskazujesz tematykę linkowanych podstron, a także tzw. „moc”, która jest niezbędnym elementem w pozycjonowaniu.

Pozycjonowanie strony w Google, a budowanie linków

Jest to jeden z najważniejszych, ale także najtrudniejszych aspektów SEO. Bardzo często w przypadku samodzielnego pozycjonowania strony jest to czynnik nie do przejścia dla zwykłego zjadacza chleba. Żeby w pełni efektywnie i skutecznie prowadzić proces link buildingu potrzebujemy specjalistycznych narzędzi oraz całkiem sporego budżetu.

Agencje SEO są w tym przypadku bardzo uprzywilejowane, ponieważ przez wiele lat działalności zbudowały własne strony zapleczowe na których mogą umieszczać linki do pozycjonowanych stron. Dodatkowo strony zapleczowe przeważnie dzielą się na strony 1,2,3 oraz 4 poziomu. W procesie link buildingu tworzy się odpowiednią strukturę linkowania, która ma przynieść zamierzony efekt.

W przypadku pozycjonowania na własną rękę pozostaje nam kilka możliwości.

Przede wszystkim skupmy się na tworzeniu wartościowej dla użytkownika treści, dzięki czemu użytkownicy odwiedzający naszą stronę w przyszłości mogą sami podlinkować nasze treści na swoich stronach lub mediach społecznościowych.

Możemy korzystać z dodawania linków na forach tematycznych gdzie użytkownicy szukają treści, usług lub produktów, które mamy na naszej stronie.

Twórzmy profile na stronach z wysokim autorytetem na przykład YouTube, Behance, Twitter itp. Bardzo często tworząc profile w takich serwisach możemy do profilu dodać link do naszej strony. Niestety przeważnie są to linki nofollow, (nie przekazujące „mocy pozyconerskiej”) natomiast będą miały pozytywy wpływ na autorytet naszej domeny.

Wskazówka!

Miej na uwadze, że proces pozyskiwania linków wymaga odpowiedniego doświadczenia i powinien być prowadzony przez doświadczonego specjaliste SEO. Dodawanie linków bez uprzedniego sprawdzenia w narzedziach analitycznych może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Definicją dobrego i wartościowego linku jest powiązanie tematyczne, wysoki autorytet domeny z której pozyskujemy link, miejsce dodania linku, współczynnik użytych wcześniej anchor textów oraz wiele innych.

W agencji 1stplace.pl wychodzimy z założenia, że im trudniej zdobyć link tym jest on lepszy i bardziej wartościowy.

Mamy nadzieje, że powyższe informacje okażą się przydatne podczas pozycjonowania waszych stron internetowych.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?