Blog

Dlaczego warto mieć firmę w internecie? Na przykładzie COVID19

Dlaczego warto mieć firmę w internecie? Na przykładzie COVID19

Wstęp

Epidemia koronawirusa, który wywołuje chorobę COVID19 pokazała, jak ważna jest obecność działalności w internecie. Mniejsze lub większe ograniczenia, gorsze nastawianie konsumentów, liczne obostrzenia sprawiają, że wiele firm znajduje się w trudnej sytuacji. Większość branż oberwała w większym lub mniejszym stopniu, jednak i tu są wyjątki, ponieważ znajdziemy też firmy, które zdecydowanie zyskały na pandemii koronawirusa.

Do tego grona przede wszystkim należeć będą firmy medyczne oraz sklepy e-commerce. Części firm, dzięki dobrej widoczności w internecie i budowie pozytywnego wizerunku udało się „zredukować” starty, jakie mogły wystąpić przy prowadzeniu działalności tylko w trybie „offline”.

Dobrym przykładem wykorzystania pozycji w internecie w dobie ograniczeń związanych z COVID19, może być znany wszystkim portal allegro.pl. Jak podaje spółka Allegro.eu SA, zysk netto tylko w 1 półroczu roku 2020 wzrósł do 289,7 mln zł z 195,7 mln zł. Może to dobrze odwzorować opłacalność obecności i prowadzenia działalności w internecie dla wielu firm.

Oczywiście powyższy przykład jest dla dużych firm, które typowo zajmują się e-commerce. Jednak firmy, które od jakiegoś czasu działają równolegle na wielu kanałach sprzedaży, też zyskały. Takim przykładem może być fraza sklep spożywczy online, która przekonuje do siebie coraz więcej użytkowników, a w trakcie pandemii potrafiła wygenerować niespotykaną wcześniej liczbę zamówień.

Google Trends COVID Marketing

Przykładowe działania marketingowe w internecie

Rozpoczęcie działań marketingowych w internecie wcale nie musi generować kosztów. Początkowo dobrze skupić się na takich czynnościach jak założenie profilu FB czy wizytówki Google Moja Firma lub stworzeniu darmowej strony internetowej.

Jak warto działać marketingowo online w dobie pandemii koronawirusa i nie tylko?

  • Pozycjonowanie organiczne w GOOGLE,
  • Kampanie Google Ads,
  • Kampanie Facebook Ads,
  • Obsługa profili społecznościowych,
  • Marketing szeptany,
  • Stworzenie sklepu internetowego uzupełniającego działalność.

 

Postaw na Omnichannel marketing

Coraz więcej firm stacjonarnych decyduje się na poszerzenie swojej oferty za pomocą działań w internecie. Może to być uzupełnienie podstawowej działalności, np. mechanik sprzedaje również płyny i chemię motoryzacyjną wysyłkowo. Aby zwiększyć wyniki swojej firmy, często przedsiębiorstwa decydują się na tworzenie nowych dziedzin działalności, które można wykorzystać online. Taki przykład stanowi dobrze wszystkim znana sieć sklepów CCC, która rozwija swoją drugą markę online Eobuwie na wielu rynkach zagranicznych ze znacznie większą ofertą niż w stacjonarnych sklepach.

Tak naprawdę nawet mała firma prowadząca dotychczas biznes tylko „offline” może z sukcesem rozszerzyć swoją działalność o działania internetowe „online”. Praktycznie większość firm może realnie zyskać w każdych warunkach poprzez swoją obecność w internecie.

Przykładowo

1. Lokalna kwiaciarnia może założyć mały sklep internetowy z zamówieniami online. 2. Warsztat mechaniczny może sprzedawać na stronie firmowej środki chemiczne do samochodów, części zamienne. 3. Fryzjer może oferować zniżki za wcześniejszą płatność oraz atrakcyjne vouchery na przyszłość. 4. Dietetyk działający na terenie Warszawy może za pomocą strony sprzedawać diety oraz konsultacje online. 5. Dom opieki może sukcesywnie zbierać bazę kontaktów do monetyzacji w przyszłości.

Tak naprawdę do większości branż można bez problemu znaleźć ciekawe rozwiązania online, które uzupełnią podstawową działalność lub będą jej „multikanałem”. Omnichannel marketing się po prostu opłaca i „uodparnia” biznes na zawirowania takie jak np. COVID19.

Jak radziły sobie lokalne firmy podczas COVID z usługą online?

Zgodnie z naszą analizą 30 losowych domen, według Google Analytics szczególne wzrosty zanotowały typowe sklepy e-commerce, mowa tutaj o wzrostach w przedziale 20 – 60%. Natomiast mniejsze firmy, traktujące obecność w internecie jako uzupełnienie działalności, traciły ok. 20 – 30% przychodów. Należy jednak mieć na uwadze, że bez obecności w internecie straty samej firmy stacjonarnej w dobie pandemii COVID19 mogą wynosić nawet – 90 – 100%. Działalność online zdecydowanie pomaga poradzić sobie w trudnych czasach, w jakich obecnie żyjemy, natomiast w lepszej rzeczywistości umożliwi wygenerowanie większych zysków.

Korzyści z obecności w internecie dla firm lokalnych

Dlaczego warto działać w internecie?

  • Dywersyfikacja przychodów
  • Dostęp do szerokiego grona odbiorców
  • Możliwość rozbudowania działalności w nowej branży
  • Atrakcyjne stopy zwrotu
  • Niższe progi wejścia niż stacjonarna reklama

 

Podsumowanie

marketingowa tarcza antycovidowa

Internet to przyszłość, pandemia COVID19 pokazała „bolączki” dużej liczby firm. Biznesy, których nie ma w internecie, dużo straciły, przewaga firm widocznych w sieci będzie rosła z roku na rok. Ze względu na trudną sytuację wielu firm przygotowaliśmy specjalny pakiet TUTAJ

Ocena strony: 4.9/5 - (18 głosów)

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?