Liczba aktywnych użytkowników Facebooka przekracza 2 miliardy. Każdego dnia z platformy korzystają osoby w różnym wieku, z różnych zakątków świata. Są to zarówno osoby prywatne, jak i różnego rodzaju firmy i instytucje. Więcej na ten temat przeczytacie w naszym artykule.
Facebook – co to?
Facebook to platforma, która powstała w 2004 roku. Początkowo, zgodnie z założeniami twórców, miała służyć amerykańskim studentom Uniwersytetu Harvarda do komunikowania się. Szybko jednak zyskała popularność na innych uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych. W 2006 roku Facebook stał się serwisem społecznościowym.
Funkcje Facebooka
Facebook umożliwia komunikację za pomocą wiadomości tekstowych, zdjęć, grafiki, filmików.
Ważną funkcją jest też publikowanie postów. Możemy publikować zdjęcia, filmy, artykuły czy krótkie wiadomości tekstowe. Kolejna z opcji to udostępnienia treści innych użytkowników – dzięki temu dzielimy się wartościowymi materiałami i budujemy relacje z innymi użytkownikami.
Grupy i wydarzenia to kolejne możliwości na Facebooku. Można dołączyć do grup dyskusyjnych, w których omawiane są różne tematy, a także uczestniczyć w wydarzeniach zorganizowanych przez naszych znajomych lub interesujące nas organizacje.
Platforma pozwala także na prowadzenie transmisji live w formie relacji wideo, tworzenie grup, wydarzeń. Nie możemy też zapomnieć o podstawowych funkcjach platformy – tworzeniu listy znajomych, komentarzach, lajkach.
Z omawianej platformy korzystają także firmy. Za pośrednictwem Facebooka budują społeczność wokół marki, docierają do użytkowników, prezentują swoje produkty i usługi, komunikują się z odbiorcami.

Facebook Ads
Pisząc na temat Facebooka, nie możemy pominąć systemu Facebook Ads. Jest to system reklamowy, który umożliwia emisję płatnych reklam. Reklamy wyświetlają się na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz Audience Network. Co ważne, mamy możliwość kierowania reklam do konkretnych grup odbiorców – osób, które mogą być zainteresowane naszą ofertą.
System Facebook Ads jest więc sposobem na szybkie dotarcie do grupy docelowej, a co za tym idzie, szansą na pomnożenie konwersji.
Jak założyć konto na Facebooku?
Jak założyć konto na Facebooku? Aby utworzyć konto na omawianej platformie trzeba mieć ukończone przynajmniej 13 lat. W niektórych jurysdykcjach ów limit może być wyższy.
Utworzenie konta nie jest trudne. Wystarczy wejść na stronę https://www.facebook.com/ i kliknąć Utwórz konto. Kolejny krok to uzupełnienie danych, na przykład takich, jak imię, nazwisko, data urodzenia. Po uzupełnieniu danych klikamy: Zarejestruj się, Kontynuuj, potwierdzamy, że nie jesteśmy robotem.
Po utworzeniu konta możemy rozpocząć dodawanie znajomych. Znajomych możemy szukać na podstawie adresów e-mail lub imion i nazwisk. Możemy też zaimportować kontakty z innych serwisów, takich jak Gmail czy LinkedIn.
Jak usunąć konto Facebook Ads?
Popularność Facebooka jest kwestią niezaprzeczalną. Niektórzy użytkownicy, z różnych powodów (na przykład zbyt dużej ilości czasu, który poświęcają na przegadanie omawianej platformy:)), postanawiają usunąć lub dezaktywować profil.
Dezaktywacja jest czasowa, w każdej chwili można aktywować konto i znów z niego korzystać. Jeśli wybierzemy usunięcie konta, taką możliwość mamy tylko przez 30 dni. Po 30 dniach wszystkie elementy zostaną trwale usunięte – nie będzie można ich odzyskać. Przed upłynięciem 30 dni ów proces można anulować.
Dezaktywować lub usunąć konto można za pośrednictwem Centrum kont lub ustawień Facebooka.
Bezpieczeństwo i prywatność na Facebooku
Choć Facebook to popularna i wygodna platforma społecznościowa, powinniśmy pamiętać o bezpieczeństwie i ochronie danych osobowych.
Warto korzystać z silnego hasła i zmieniać je regularnie. Kolejna kwestia to konfiguracja opcji związanych z logowaniem i powiadomieniami – dzięki temu będziemy mogli szybko zareagować na podejrzane aktywności na koncie.
Ważnym aspektem jest kontrolowanie prywatności na Facebooku. Jedną z opcji jest zaznaczenie, kto może widzieć nasze treści, jakie informacje będą widoczne na profilu.
Kolejna z opcji to zaznaczenie, kto może nam przesyłać zaproszenia do znajomych – każdy, znajomi znajomych, nikt.
Dobrze też zapoznać się z polityką prywatności i zrozumieć, jakie dane zbiera Facebook oraz w jaki sposób są one wykorzystywane.
Dzięki odpowiednim ustawieniom i dbałości o swoje dane osobowe, możemy uniknąć wielu nerwów i zagrożeń związanych z prywatnością.
Facebook a psychika użytkowników
Facebook to nie tylko platforma społecznościowa, to także narzędzie, które może w pewnym stopniu wpływać na nasze zachowanie, emocje, sposób postrzeganie świata.
Jakie są negatywne i pozytywne aspekty korzystania z Facebooka z perspektywy psychologii?
Z jednej strony Facebook sprzyja rozwojowi pozytywnych relacji społecznych i emocjonalnej bliskości z innymi ludźmi. Dzięki tej platformie możemy utrzymywać kontakt ze znajomymi, z rodziną, a także poznać nowe osoby, użytkowników o podobnych zainteresowaniach. Możemy też korzystać z wartościowych treści, przeglądać inspirujące posty, czytać ciekawe artykuły, oglądać nagrania. Wszystko to działa na plus.
Z drugiej strony, zbyt duża ilość informacji i bodźców może wywołać stres, doprowadzić do trudności z koncentracją. Media społecznościowe mogą też prowadzić do nadmiernego porównywania z innymi.
Ważne jest więc, aby korzystać z tej platformy w sposób świadomy i umiejętny. Wybierać treści i kontakty, które są dla nas wartościowe, przydatne.
Podsumowując, korzystanie z Facebooka to nie tylko sposób na utrzymywanie kontaktów z innymi ludźmi, ale także możliwość dzielenia się swoimi pomysłami, przemyśleniami i doświadczeniami. Sposób na zwiększanie wiedzy i poszerzanie zainteresowań. Co więcej, dzięki Facebookowi i systemowi Facebook Ads możemy promować swoją markę, dotrzeć do potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż.