Średnia liczba wyszukiwań

Spis treści

Średnia liczba wyszukiwań – ważny parametr przy wyborze fraz kluczowych

Wybór fraz kluczowych to jedno z ważniejszych działań w procesie pozycjonowania strony. Wybrane frazy mogą zadecydować o sukcesie bądź o porażce firmy. Analizując wspomniane wyrażenia, pod uwagę należy wziąć wiele czynników, jednym z nich jest miesięczna liczba wyszukiwań. Jak zweryfikować miesięczny wolumen wyszukiwania i jaką liczbę uznać za optymalną?

Średnia liczba wyszukiwań – definicja 

Średnia liczba wyszukiwań to wskaźnik informujący, ile razy dana fraza kluczowa była wpisana w wyszukiwarkę. Średnią liczbę wyszukiwań danej frazy znajdziemy w planerze słów kluczowych, a także w innych, specjalistycznych narzędziach.

Średnia liczba wyszukiwań a seo i e-marketing 

Wybierając frazy kluczowe, wyznaczasz kierunek działań z zakresu pozycjonowania, contentu i szeroko pojętego e-marketingu. Specjaliści, na podstawie listy wybranych słów kluczowych, tworzą harmonogramy treści, planują tematykę artykułów i podstron, optymalizują nagłówki, meta dane, wybierają źródła pozyskiwania linków zewnętrznych. 

Rodzaj wybranych fraz stanowi więc podstawę wielu działań, mających zwiększyć widoczność Twojej strony w sieci, generować wartościowy ruch i konwersję. 

Skupienie się na frazach, które nie są wyszukiwane przez odbiorców, mija się z celem. Koncentracja na zapytaniach o najwyższym wolumenie, stwarza przeciwności w postaci dużej konkurencji – często topowe pozycje zajmują popularne marki, dysponujące pokaźnymi budżetami. Ważne więc, by przeanalizować różne opcje i wybrać optymalne rozwiązanie. Wsparcie specjalistów może być tutaj niezbędne.

Liczba wyszukiwań
Liczba wyszukiwań (wolumen wyszukiwania)

 

Dlaczego średnia liczba wyszukiwań jest tak ważna? 

Dlaczego średnia liczba wyszukiwań ma tak duże znaczenie? Poniżej najistotniejsze powody: 

  • większy wolumen wyszukiwań może oznaczać większy potencjał ruchu na stronie www,
  • bardzo duża liczba wyszukiwań, wynosząca kilkadziesiąt tysięcy, obejmuje zwykle bardzo konkurencyjne frazy kluczowe, zyskanie widoczności na takie zapytania może być trudne (czasem nawet niemożliwe),
  •  optymalizacja treści pod kątem zapytań, które cieszą się popularnością wśród użytkowników, to droga do tworzenia wartościowego contentu,
  • wiedza na temat popularności słów kluczowych umożliwia tworzenie efektywnych i bardziej ukierunkowanych kampanii e-marketingowych,
  • informacja na temat liczby wyszukiwań umożliwia weryfikację trendów zainteresowań konsumentów,
  • liczba wyszukiwań dostarcza także informacji na temat zagadnień popularnych wśród określonych grup demograficznych lub geograficznych.

Narzędzia do analizy liczby wyszukiwań fraz kluczowych

W jaki sposób możesz zweryfikować liczbę wyszukiwań fraz kluczowych? Tutaj dużym wsparciem są specjalistyczne narzędzia, np.: 

  • Ahrefs
  • Senuto
  • SEMrush
  • Moz Keyword Explorer
  • Ubersuggest
  • Keyword Tool 

Liczba wyszukiwań – wyzwania i ograniczenia

Analiza średniej liczby wyszukiwań wiąże się z pewnymi wyzwaniami, są to:

  • Sezonowość: Wolumen wyszukiwania niektórych fraz może wzrastać w konkretnym okresie, np. latem czy w przed świętami. Takie różnice należy uwzględnić przy planowaniu długoterminowym.
  • Nowe trendy: Szybko zmieniające się trendy mogą nie być od razu widoczne w narzędziach analitycznych.
  • Precyzja danych: Poszczególne narzędzia mogą podawać różne wartości dla tego samego zapytania, wynika to z różnic w metodologii zbierania danych.

Podsumowanie

Średnia liczba wyszukiwań fraz kluczowych to ważny wskaźnik w SEO i marketingu internetowym. Ów wskaźnik jest niezwykle przydatny w identyfikacji trendów, w analizie popularności zapytań, w optymalizacji treści oraz planowaniu kampanii reklamowych. Narzędzia takie jak Google Trends, SEMrush, Ahrefs oraz Senuto dostarczają szczegółowych danych, które pomagają w doborze odpowiednich słów kluczowych, w analizie konkurencji oraz efektywniejszym targetowaniu reklam. Jest to kluczowe w zwiększaniu widoczności online i generowaniu ruchu na stronie. Średnia liczba wyszukiwań pomaga także w zrozumieniu zachowania użytkowników i dostosowaniu strategii marketingowych do aktualnych zainteresowań i potrzeb odbiorców.

Ocena strony: 5/5 - (2 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza