Średnia liczba wyszukiwań

Spis treści

Średnia liczba wyszukiwań – ważny parametr przy wyborze fraz kluczowych

Wybór fraz kluczowych to jedno z ważniejszych działań w procesie pozycjonowania strony. Wybrane frazy mogą zadecydować o sukcesie bądź o porażce firmy. Analizując wspomniane wyrażenia, pod uwagę należy wziąć wiele czynników, jednym z nich jest miesięczna liczba wyszukiwań. Jak zweryfikować miesięczny wolumen wyszukiwania i jaką liczbę uznać za optymalną?

Średnia liczba wyszukiwań – definicja 

Średnia liczba wyszukiwań to wskaźnik informujący, ile razy dana fraza kluczowa była wpisana w wyszukiwarkę. Średnią liczbę wyszukiwań danej frazy znajdziemy w planerze słów kluczowych, a także w innych, specjalistycznych narzędziach.

Średnia liczba wyszukiwań a seo i e-marketing 

Wybierając frazy kluczowe, wyznaczasz kierunek działań z zakresu pozycjonowania, contentu i szeroko pojętego e-marketingu. Specjaliści, na podstawie listy wybranych słów kluczowych, tworzą harmonogramy treści, planują tematykę artykułów i podstron, optymalizują nagłówki, meta dane, wybierają źródła pozyskiwania linków zewnętrznych. 

Rodzaj wybranych fraz stanowi więc podstawę wielu działań, mających zwiększyć widoczność Twojej strony w sieci, generować wartościowy ruch i konwersję. 

Skupienie się na frazach, które nie są wyszukiwane przez odbiorców, mija się z celem. Koncentracja na zapytaniach o najwyższym wolumenie, stwarza przeciwności w postaci dużej konkurencji – często topowe pozycje zajmują popularne marki, dysponujące pokaźnymi budżetami. Ważne więc, przeanalizować różne opcje i wybrać optymalne rozwiązanie. Wsparcie specjalistów może być tutaj niezbędne. 

Dlaczego średnia liczba wyszukiwań jest tak ważna? 

Dlaczego średnia liczba wyszukiwań ma tak duże znaczenie? Poniżej najistotniejsze powody: 

  • większy wolumen wyszukiwań może oznaczać większy potencjał ruchu na stronie www,
  • bardzo duża liczba wyszukiwań, wynosząca kilkadziesiąt tysięcy, obejmuje zwykle bardzo konkurencyjne frazy kluczowe, zyskanie widoczności na takie zapytania może być trudne (czasem nawet niemożliwe),
  •  optymalizacja treści pod kątem zapytań, które cieszą się popularnością wśród użytkowników, to droga do tworzenia wartościowego contentu,
  • wiedza na temat popularności słów kluczowych umożliwia tworzenie efektywnych i bardziej ukierunkowanych kampanii e-marketingowych,
  • informacja na temat liczby wyszukiwań umożliwia weryfikację trendów zainteresowań konsumentów,
  • liczba wyszukiwań dostarcza także informacji na temat zagadnień popularnych wśród określonych grup demograficznych lub geograficznych.

Narzędzia do analizy liczby wyszukiwań fraz kluczowych

W jaki sposób możesz zweryfikować liczbę wyszukiwań fraz kluczowych? Tutaj dużym wsparciem są specjalistyczne narzędzia, np.: 

  • Ahrefs
  • Senuto
  • SEMrush
  • Moz Keyword Explorer
  • Ubersuggest
  • Keyword Tool 

Liczba wyszukiwań – wyzwania i ograniczenia

Analiza średniej liczby wyszukiwań wiąże się z pewnymi wyzwaniami, są to:

  • Sezonowość: Wolumen wyszukiwania niektórych fraz może wzrastać w konkretnym okresie, np. latem czy w przed świętami. Takie różnice należy uwzględnić przy planowaniu długoterminowym.
  • Nowe trendy: Szybko zmieniające się trendy mogą nie być od razu widoczne w narzędziach analitycznych.
  • Precyzja danych: Poszczególne narzędzia mogą podawać różne wartości dla tego samego zapytania, wynika to z różnic w metodologii zbierania danych.

Podsumowanie

Średnia liczba wyszukiwań fraz kluczowych to ważny wskaźnik w SEO i marketingu internetowym. Ów wskaźnik jest niezwykle przydatny w identyfikacji trendów, w analizie popularności zapytań, w optymalizacji treści oraz planowaniu kampanii reklamowych. Narzędzia takie jak Google Trends, SEMrush, Ahrefs oraz Senuto dostarczają szczegółowych danych, które pomagają w doborze odpowiednich słów kluczowych, w analizie konkurencji oraz efektywniejszym targetowaniu reklam. Jest to kluczowe w zwiększaniu widoczności online i generowaniu ruchu na stronie. Średnia liczba wyszukiwań pomaga także w zrozumieniu zachowania użytkowników i dostosowaniu strategii marketingowych do aktualnych zainteresowań i potrzeb odbiorców.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza