meta title czyli tytuł strony internetowej

Spis treści

Meta title czyli tytuł strony internetowej – co to?

Meta title lub tytuł strony internetowej to pojęcia, które bardzo często powtarzają się w branży SEO, pozycjonowania, a także tworzenia stron i sklepów internetowych. Dlaczego meta title są tak istotne? Czy zawsze powinniśmy zwracać na nie uwagę? I w końcu czy zawsze powinniśmy je wypełniać, dowiesz się z tekstu poniżej.

Co to jest meta title / tytuł strony internetowej?

Meta title, to po prostu tytuł strony internetowej. Jest on zawarty w kodzie źródłowym strony w tak zwanych meta danych. Należy on do grupy meta tagów które są bardzo istotnym elementem podczas pozycjonowania stron internetowych, a także ich tworzenia.

Dlaczego i po co jest potrzebny tag meta title?

Tag meta title, spełnia bardzo ważną rolę zarówno dla użytkowników jak i robotów wyszukiwarek. Definiuje on zawartość witryny internetowej i jest widoczny zarówno z poziomu kodu źródłowego (html) strony internetowej jak i wyszukiwarek internetowych. Tag tytułowy dla najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarki Google nie powinien przekraczać 658 pikseli. Często można spotkać się z określeniem długości meta title za pomocą ilości znaków np. 60-65 znaków, natomiast należy pamiętać, że każda litera posiada inna szerokość. Jeśli przekroczymy limit pixeli nasz tytuł zostanie „obcięty” przez wyszukiwarkę internetową i jego pozostała zawartość zostanie wyświetlona jako trzy kropki […].

Warto pamiętać, że wyszukiwarki internetowe na bieżąco potrafią zmieniać wytyczne dla webmasterów, a co za tym idzie ustalać nowe wartości dla określenia długości tagów tytułowych.

Meta title jako czynnik rankingowy Google

Meta title czyli tytuł strony internetowej ma olbrzymie znaczenie dla usługi jaką jest pozycjonowanie strony internetowej. Jest to jeden z 5 najważniejszych czynników (wśród ponad 200 znanych). Meta title zawsze powinien opisywać zawartość witryny i zawierać w sobie najważniejsze słowa kluczowe na które chcemy pozycjonować daną stronę internetową.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza