Indeksowanie się strony – najważniejsze informacje

Spis treści

Indeksowanie się strony – najważniejsze informacje

Indeksowanie się strony jest bardzo ważnym elementem, o który musimy zadbać podczas działań takich jak pozycjonowanie stron www. Jeśli Twoja witryna/strona firmowa nie indeksuje się w wynikach wyszukiwania, to nie uzyskasz ruchu organicznego. Dlatego też warto zadbać o ten aspekt. W dzisiejszym wpisie opiszemy, jak można łatwo sprawdzić czy strona indeksuję się prawidłowo.

Czym jest indeksowanie się strony?

Indeksowanie strony, to proces, w którym Google dodaje do indeksu (spisu stron) stronę internetową. Aby algorytm Google mógł czytać i aktualizować informację o Twojej stronie, musi najpierw ją zindeksować.

Bardziej szczegółowy opis tego, jak algorytm Google indeksuje stronę zobaczysz w poniższym filmie:

A więc aby Twoja strona mogła przynosić ruch organiczny i uplasować się na wysokiej pozycji w rankingu najpierw musi zostać przez algorytm znaleziona i zindeksowana. Jest to pierwszy i najważniejszy krok, bez którego wszystkie późniejsze działania mogą nie mieć sensu. 

Dlaczego warto starać o prawidłowe indeksowanie się strony?

Prawidłowe indeksowanie się strony jest kluczowym czynnikiem w pozycjonowaniu. Jeśli strona indeksuję się prawidłowo, wtedy mamy szanse na uzyskanie wysokich pozycji. Jeśli jednak strona będzie indeksować się z różnego rodzaju błędami, lub co gorsza strona będzie zablokowana przed robotami Gogole, wtedy możemy mieć ogromne problemy z uzyskaniem dużego ruchu z wyników organicznych Google. 

Jak sprawdzić, czy Twoja strona prawidłowo się indeksuje?

By sprawdzić, w jaki sposób Twoja strona indeksuję się w wynikach wyszukiwania, wystarczy użyć operatora site: a następnie wpisać nazwę Twojej domeny w wyszukiwarce Google. Np.

site:1stplace.pl

Jako wynik otrzymamy wszystkie strony, które są zaindeksowane przez wyszukiwarkę Google. Jest to świetna metoda, która pozwala zobaczyć, czy dana domena nie ma problemów związanych z indeksowaniem.

indeksacja stron www

Dla domeny 1stplace.pl zaindeksowanych jest około 185 stron. Oczywiście, nie jest to dokładna liczba, ale daje nam to pewne rozeznanie oraz informację, czy warto szukać dalej. 

Jeśli chciałbyś uzyskać dokładne wyniki, warto skorzystać z usługi Google Search Console. Aby to zrobić, musisz założyć w tej usłudze konto.

W usłudze Google Search Console przejdź do zakładki Indeks -> Stan

google search console

Po kliknięciu w zakładkę Prawidłowe zobaczysz wszystkie strony, które są zaindeksowane prawidłowo.

Co zrobić jeśli strona nie pojawia się w wynikach wyszukiwania?

Jeśli Twoja strona nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, jest kilka możliwych scenariuszy, które warto wziąć pod uwagę: 

  1. Posiadasz nową stronę, która nie zdążyła się jeszcze zaindeksować,
  2. Na stronie jest dodany kod HTML, który blokuje ją przed indeksowaniem
  3. Twoja strona została ukarana przez algorytm za nielegalne działania,

 

Najczęściej można spotkać scenariusz numer 2. Często deweloperzy tworzący stronę dodają kod, który blokuję ją przed indeksowaniem. Jednak po zakończeniu prac nad nią nie usuwają kodu i strona nie może zostać zaindeksowana przez roboty Google. 

Podsumowanie

Indeksacja strony jest początkowym, ale zarazem kluczowym elementem w pozycjonowaniu strony. Jeśli strona będzie indeksować się prawidłowo mamy duże szanse na uzyskanie wysokich pozycji w rankingu Google. Warto pamiętać o kilku rzeczach związanych z indeksowaniem:

  • indeksowanie to proces, który odbywa się stale,
  • proces indeksowania nowej witryny trwa od kilku dni do nawet kilku miesięcy,
  • strona musi zostać zaindeksowana, by móc wyświetlać się w wynikach wyszukiwania,

Ocena strony: 4.8/5 - (20 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?