Spis treści

Algorytm Google – co to?

Algorytm Google to ciąg formuł, reguł i procesów, które decydują o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Po wpisaniu przez użytkownika określonego słowa kluczowego, algorytm Google – swego rodzaju system rankingowy, ustala, na jakich pozycjach wyświetlą się poszczególne strony internetowe i sklepy e-commerce.

Jak działa algorytm Google?

Algorytmy Google analizują znajdujące się na stronie treści, zbierają informacje na temat witryny, zapisują w indeksie. Następnie, gdy użytkownik wpisze w okno wyszukiwania swoje zapytanie, wyświetlają wyniki w jak największym stopniu odpowiadające intencji szukającego. Dlatego też algorytm Google jest często aktualizowany – dzięki temu na najwyższych pozycjach znajdują się najwartościowsze dla szukającego strony www. Strony kiepskiej jakości, czy też takie, które pozycjonowane są niezgodnie z wytycznymi dla webmasterów, zajmują najniższe pozycje, mogą też zostać usunięte z indeksu. 

Panda, Pingwin i inne algorytmy Google

Trzeba podkreślić, że na kolejność wyników wyszukiwania wpływa nie jeden, ale kilka algorytmów Google. Każdy z algorytmów odpowiada za weryfikację konkretnych czynników, na przykład profilu linków, jakości treści, duplikatów treści. Pozycjonując stronę www bądź sklep e-commerce, należy wziąć pod uwagę każdy z algorytmów.

Są to przede wszystkim:

Algorytm Google 2022

19 października 2022 roku Google ogłosiło Spam Update. Celem wprowadzenia aktualizacji jest walka ze spamem w internecie, wykrywanie nieuczciwych praktyk i prób manipulowania wynikami wyszukiwania.

5 grudnia 2022 roku pojawiła się kolejna aktualizacja. Mowa o Helpful Content Update. Celem aktualizacji jest promowanie stron, na których znajdują się merytoryczne, spełniające oczekiwania użytkownika treści.

Aby zyskać widoczność w sieci i utrzymać zajęte pozycje, należy wszelkie działania on-site i off-site prowadzić zgodnie z wytycznymi dla webmasterów. Ważne także, by na bieżąco śledzić zmiany Google, aktualizować wiedzę na temat algorytmów.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza