optymalizacja strony internetowej w 5 krokach

Spis treści

Optymalizacja strony internetowej w 5 krokach

Jednym z kluczowych elementów pozycjonowania jest optymalizacja strony www.  Działania optymalizacyjne mają na celu wyeliminowanie błędów, dostosowanie witryny pod wytyczne Google i standardy UX. Dzięki optymalizacji strona www staje się bardziej przyjazna dla użytkowników, a szanse na miejsce w TOP10 wzrastają. 

Proces optymalizacji jest złożony i długotrwały, dlatego warto zlecić to zadanie profesjonalnej agencji SEO. Jakie dokładnie działania podejmuje się w ramach optymalizacji strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej – definicja

Optymalizacja strony internetowej pod kątem wytycznych wyszukiwarki Google to działania prowadzone w obrębie witryny, mające na celu:

  • uzyskanie jak najwyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania
  • uczynienie witryny przyjaznej dla odbiorców 
  • zwiększenie jakości stron docelowych, na które kierują reklamy, np. Google Ads

Optymalizacja obejmuje takie prace, jak wdrożenie unikalnych treści, przygotowanie nagłówków (H1, H2, H3,H4) zawierających ważne w przypadku danej podstrony słowa kluczowe, linkowanie wewnętrzne, kompresję grafik. Kolejne prace prowadzone w ramach optymalizacji to poprawa prędkości ładowania, wdrożenie certyfikatu SSL, optymalizacja adresów URL, optymalizacja pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Prawidłowa optymalizacja powinna też obejmować dostosowanie strony do standardów UX (User Experience) i UI (User Interface).

Optymalizacja witryny www – najważniejsze działania

Jakie konkretnie działania obejmuje optymalizacja strony? Poniżej omawiamy najistotniejsze z nich. 

Audyt SEO

Optymalizacja strony www powinna rozpocząć się od audytu SEO. W ten sposób można znaleźć wszystkie błędy techniczne i słabe elementy witryny. Audyt SEO to dokładna analiza strony, ocena jej potencjału.  Zyskujemy tutaj informacje dotyczące widoczności strony na poszczególne frazy, poprawności wyświetlania na różnych urządzeniach (stacjonarnych, mobilnych) czy prędkość ładowania. Podczas przeprowadzania audytu SEO weryfikacji podlegają również:

Dobór fraz kluczowych

Kolejnym działaniem podjętym w ramach optymalizacji strony internetowej jest dobór słów kluczowych. Odpowiednie frazy w tekście sprawią, że na witrynę będzie zaglądać więcej użytkowników zainteresowanych ofertą, co z czasem zwiększy zyski finansowe. Aby pozycjonowanie strony internetowej było skuteczne, należy skupić się na słowach kluczowych, które będą związane z oferowanymi produktami czy zasięgiem działalności. Najczęściej stosowane frazy to:

  • frazy ogólne – 1-2 ogólne słowa, które są najpopularniejsze i najczęściej wpisywane przez użytkowników, np. zielona herbata, komputer stacjonarny, sklep internetowy,
  • frazy long tail – złożone z kilku wyrazów, np. samsung galaxy s21, syrop na kaszel apteka, wycieczka objazdowa grecja 2022,
  • frazy regionalne – to połączenie nazwy produktów lub danej usługi z konkretną lokalizacją firmy (województwo, miasto, dzielnica), np. agencja seo Poznań, naprawa automatyczna Kalisz, fryzjer Warszawa śródmieście.
optymalizacja strony www
Optymalizacja strony www

Unikatowe treści na stronie

Optymalizacja witryny polega na analizie istniejących tekstów. Treść znajdująca się na stronie internetowej powinna być zgodna z zasadami SEO, unikalna i wartościowa dla użytkowników. Aby tekst był czytelny, należy zadbać o poprawną pisownię, nagłówki H1, H2, H3 itd., akapity, pogrubienia. 

Optymalizacja grafik

Optymalizacji poddaje się również grafiki znajdujące się na stronie www. W tym celu zaleca się:

  • sprawdzenie wagi obrazów,
  • w razie konieczności zmianę rozmiaru grafiki,
  • zastępowanie plików w formacie jpeg lub gif formatem png,
  • dołączanie opisów pod bądź nad obrazem.

Linkowanie wewnętrzne

Kolejnym działaniem przeprowadzanym w ramach optymalizacji stron www jest linkowanie wewnętrzne. Proces polega na umieszczaniu linków na poszczególnych podstronach (w treści, stopce itd.) po to, by użytkownik mógł szybko i sprawnie poruszać się po witrynie. Dodatkowo odnośniki ułatwiają przeglądanie strony oraz pomagają w jej indeksowaniu.

Podsumowując, optymalizacja stron internetowych to szereg działań podejmowanych w celu dopasowania witryny do potrzeb użytkowników i wymogów Google. Dzięki temu domena staje się przyjazna dla użytkowników, a jej widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania wzrasta.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza