Linkowanie wewnętrzne to proces polegający na budowaniu sieci linków (klikalnych odnośników) w obrębie jednej strony internetowej. Istota tego procesu polega na umieszczaniu na stronie odnośników odsyłających do innych podstron wchodzących w skład danej witryny. Linki wewnętrzne spełniają dwie podstawowe funkcje. Po pierwsze, usprawniają użytkownikom poruszanie się po stronie, ułatwiają przemieszczanie się w ramach danej witryny. Wskazują również internaucie miejsca, które mogą go potencjalnie zainteresować, pomagają znaleźć interesujące go treści. Prawidłowo wykonane linkowanie wewnętrzne pomaga również robotom wyszukiwarek internetowych w poznaniu struktury danego serwisu. Dzięki linkom wewnętrznym roboty sprawniej poruszają się po witrynie, co jest pomocne w szybszej indeksacji strony.

Marketing ‒ czym jest? Definicja oraz rodzaje marketingu
Marketing nie jest już tylko sztuką tworzenia atrakcyjnych reklam. To kompleksowa strategia, której głównym celem jest zrozumienie potrzeb klienta i dostarczenie mu odpowiednich rozwiązań, budowanie