topical authority i jego rola

Spis treści

Topical authority i jego rola w pozycjonowaniu stron

Topical authority to stosunkowo nowe pojęcie w świecie seo, jednak bardzo ważne i warte poznania. Czym więc jest topical authority? Jakie działania przybliżą nas do wysokiego wyniku?

W dzisiejszym wpisie odpowiemy na powyższe pytania. Zajmiemy się zagadnieniami związanymi nie tylko z topical authority, ale także z contentem i pozycjonowaniem stron www w bezpłatnych wynikach Google. Zachęcamy do lektury!

Czym jest topical authority

Zacznijmy od odpowiedzi na postawione w nagłówku pytanie, czyli: Czym jest topical authority?

Topical authority określa, jak wartościowe treści znajdują się na stronie www. W jakim stopniu rozwinięte jest zagadnienie z danego tematu i jak prezentuje się na tle innych witryn. Topical authority stosowany jest przez Google od 2021 roku, a oceniany jest w skali od 1 do 100%.

Topical authority a treści na stronie internetowej

Im bardziej merytoryczne, przekazujące dawkę wartościowej wiedzy, w większym stopniu odpowiadające intencji użytkownika treści, tym większe szanse na satysfakcjonujący topical authority. Na topical authority wpływają także trudność słowa kluczowego oraz ruch na stronie www.

Koncepcja topical authority nie rozwijałaby się z takim powodzeniem, gdyby nie sztuczna inteligencja, a w szczególności uczenie maszynowe. Roboty Google coraz lepiej radzą sobie ze zrozumieniem intencji użytkownika i dopasowaniem do niej odpowiednich treści.

Topical authority a algorytmy Google

W kontekście witryn internetowych i tworzenia treści duże znaczenie mają algorytmy Google, w szczególności Panda i Koliber.

Algorytm Panda

Algorytm Panda koncentruje się na jakości contentu witryny internetowej. Zadaniem algorytmu jest zmniejszenie widoczności stron www, na których znajdują się niskiej jakości treści. Panda promuje natomiast witryny zawierające unikalne, merytoryczne, rozbudowane treści.

Algorytm Koliber (Google Hummingbird)

Zgodnie z algorytmem Koliber, w publikowanych na stronie www treściach, należy uwzględniać nie tylko główne frazy kluczowe, ale też lsi keywords, czyli semantyczne słowa kluczowe. Semantyczne słowa kluczowe to wyrażenia powiązane z frazą, na którą pozycjonujemy stronę internetową.

Jeśli więc chcemy zyskać w oczach Google, musimy dany temat opisać w szczegółowy sposób, uwzględniając różne zagadnienia.

topical authority

Wysokie topical authority – na co zwrócić uwagę?

Jak wyglądają treści, które wyróżniają się wysokim topical authority? Jak tworzyć content wysokiej jakości i uzyskać pożądane efekty? To złożony temat, jednak przygotowaliśmy kilka wskazówek.

Topical authority a tematyka treści

Pierwszym etapem tworzenia treści jest dobór tematyki. Jeśli zajmujemy się realizacją mebli na wymiar, zadbajmy o to, by witryna internetowa zawierała treści związane z danym tematem. Jeśli specjalizujemy się w marketingu internetowym, publikujmy content właśnie w takiej tematyce.

Topical authority a długość tekstu

Ważne, by szczegółowo wypowiadać się w danym temacie, kompleksowo omówić zagadnienie, poruszyć różne wątki. W takim przypadku konieczne są dłuższe teksty.

Przyjmuje się, że standardowa liczba znaków tekstu na polskim rynku to około 12k zzs. Jeśli piszemy na przykład na temat pierogów, nagłówki naszego tekstu mogą wyglądać w następujący sposób:

  • Z jakiego kraju pochodzą pierogi?
  • Rodzaje pierogów (pierogi z kapustą i grzybami, z serem, z jagodami, ruskie, z mięsem, vege, na słodko itp.)
  • Jak zrobić pierogi?
  • Jaka mąka na ciasto do pierogów?
  • Dlaczego moje ciasto na pierogi jest lepkie?
  • Dlaczego moje ciasto na pierogi jest gumowate?
  • Czy pierogi są zdrowe?
  • Z czym jeść pierogi?
  • Jak ugotować pierogi mrożone?

itp.

Zastanówmy się, jakie jeszcze zagadnienia mogą być interesujące dla użytkowników. Pomyślmy, jaka jest intencja użytkownika.

Topical authority a dobór i rozmieszczenie fraz kluczowych

Tworzenie treści to między innymi dobór fraz kluczowych. Tutaj bardzo pomocne będą specjalistyczne narzędzia, na przykład Answer the public, Surfer SEO, Planer słów kluczowych. Narzędzia dostarczą nam informacji na temat miesięcznej liczby wyszukiwań danej frazy oraz jej konkurencyjności.

Doskonałą inspiracją będzie także autouzupełnianie Google oraz wskazówki znajdujące się na samym dole wyników wyszukiwania.

Topical authority a semantyczne słowa kluczowe

Chcąc tworzyć treści zgodnie z koncepcją topical authority, musimy pamiętać o wykorzystaniu semantycznych słów kluczowych (czyli powiązanych znaczeniowo z frazą główną).

Uwzględnienie semantyki tylko z pozoru wydaje się skomplikowane, tak naprawdę wystarczy skoncentrować się na danym temacie, przemyśleć, jaka jest intencja użytkowników.

Topical authotity a rozmieszczenie słów kluczowych

Przy tworzeniu treści pod kątem topical authority, pamiętać musimy nie tylko o doborze słów kluczowych, ale także o ich prawidłowym rozmieszczeniu. Słowa kluczowe powinny znaleźć się:

  • W nagłówkach ‒ frazy należy umieścić w tytule, czyli nagłówku h1, jak i w nagłówkach h2, h3, h4.
  • W treści ‒ słów kluczowych nie może zabraknąć w treści. Pamiętać jednak musimy o ich odpowiednim zagęszczeniu. Zbyt duża liczba konkretnej frazy kluczowej nie jest zalecana.
  • W meta title i meta description ‒ meta dane powinny zawierać frazy kluczowe, a jednocześnie zachęcać użytkowników do wejścia na stronę www.
  • W anchorach linków wewnętrznych ‒ linkowanie wewnętrzne jest istotnym czynnikiem rankingowym Google.
  • W atrybutach alt ‒ atrybuty alt to alternatywne opisy grafik oraz zdjęć. Jak wiadomo, roboty Google nie czytają zawartości zdjęć. Dzięki opisom wiedzą, co przedstawia grafika.

Topical authority a linkowanie wewnętrzne

Szczególne znaczenie, zarówno jeśli chodzi o proces tworzenia treści, jak i pozycjonowanie strony www i użyteczność dla użytkownika, mają linki wewnętrzne. Sieć linkowania wewnętrznego podnosi jakość indeksowania i może zwiększyć widoczność strony internetowej w Google.

Prawidłowe linkowanie na Twojej stronie sprawi także, że użytkownik będzie mógł automatycznie przechodzić z jednej podstrony na drugą. Załóżmy, że Twój potencjalny klient czyta artykuł na temat kremów do twarzy. Dzięki linkom wewnętrznym będzie mógł od razu przejść do karty produktowej danego kremu.

Topical authority a autorytet autora

Jaki wpływ na topical authority ma autorytet autora? Największe zaufanie wzbudzają treści przygotowane przez specjalistę, osobę, która ma ekspercką wiedzę z danej branży. Dużym zaufaniem będą cieszyć się na przykład treści z tematyki medycznej napisane przez lekarzy.

Tekst napisany przez specjalistę w swojej dziedzinie z pewnością zostanie doceniony i to nie tylko przez użytkowników.

Topical authority a publikacje i aktualizacje treści

Regularne wdrażanie treści to kolejne z zalecanych działań, ważnych pod kątem topical authority i pozycjonowania.

Kontroluj więc, kiedy na Twojej stronie pojawiły się ostatnie wpisy. Zadbaj o to, by użytkownicy nie czekali w nieskończoność na najnowsze wpisy. Regularna publikacja wysokiej jakości treści może sprawić, że roboty Google będą częściej odwiedzać Twoją witrynę. Poskutkuje to szybszą indeksacją i wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania.

Każdy artykuł możemy rozbudowywać, dopisywać kolejne partie tekstu, przedstawić bardziej szczegółowe informacje, ciekawostki, trendy w danej dziedzinie. Dzięki temu treść będzie dobrą odpowiedzią na intencje użytkownika.

Evergreen content

W kontekście topical authority duże znaczenie ma evergreen content, czyli kontent wiecznie zielony, wiecznie żywy. Tworzymy tutaj treści, które będą aktualne przez długi czas ‒ nawet przez kilka lat.

Oczywiście nie wszystkie tematy się tutaj sprawdzą. Dobrym wyborem będą wyjaśnienia różnego rodzaju pojęć czy tematy uniwersalne, na przykład: jak szybko schudnąć, jak zrobić rozgrzewkę, jak zrobić pierogi itp.

Topical authority a pozycja w wynikach wyszukiwania

Jaki jest wpływ idei topical authority na pozycjonowanie strony www? Jak nietrudno się domyślić, dość duży. Strony wypełnione wartościowym contentem zajmują wyższe pozycje w rankingu Google.

Potrzebujesz wartościowego contentu? Chcesz, aby Twoja strona zajmowała coraz wyższe pozycje w organicznych wynikach Google? Już dziś umów się na bezpłatną konsultację seo z naszymi specjalistami i wyprzedź konkurencję.

Topical authority ‒ czym jest? Kilka słów podsumowania

Topical authority ‒ czym jest? Topical authority polega na ocenie jakości tekstu, który znajduje się na stronie internetowej. To miara tego, w jakim stopniu treść wyczerpuje dany temat, czy odpowiada na pytania użytkowników.

Topical authority jest bardzo istotny w procesie pozycjonowania stron www. Strony internetowe, które walczą o miejsce w TOP10 wyników wyszukiwania, nie zajmą wymarzonych pozycji bez wartościowego contentu. W przypadku page ranku pod uwagę brane są: długość, jakość, unikalność tekstów. Warto więc tworzyć treści, w których znajdują się fraza główna oraz lsi keywords, przydatne dla użytkownika, ciekawe, wyczerpujące.

Potrzebujesz pomocy z topical authority, szukasz specjalistów, którzy zajmą się pozycjonowaniem Twojej strony w Google? Zespół 1stplace.pl służy pomocą. Już dziś umów się na bezpłatną konsultację i wyprzedź konkurencję.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza