jak tworzyc skuteczne opisy produktow

Spis treści

Jak tworzyć skuteczne opisy produktów?

Jak tworzyć skuteczne opisy produktów? Opisy, które przyciągną uwagę klienta, dostarczą mu szczegółowych informacji, a jednocześnie będą zoptymalizowane pod kątem SEO? Wiemy, że nie należy to do najprostszych działań, dlatego służymy pomocą.

Dziś opowiemy, na co zwrócić uwagę, podczas tworzenia opisów produktów. Zachęcamy do lektury!

Profesjonalne opisy produktów – dlaczego są ważne?

Treści, w tym omawiane dzisiaj opisy produktów, są ważnym czynnikiem rankingowym Google. Strony www i sklepy internetowe, które nie dbają o działania z zakresu content marketingu, mają niewielkie szanse na to, by znaleźć się na szczycie wyszukiwarki Google. Warto więc jak najszybciej zadbać o wysokiej jakości teksty.

Dobre opisy produktów w sklepie internetowym bądź na stronie www, zostaną docenione nie tylko roboty Google, ale także przez użytkowników. Klienci chcą wiedzieć, jakie zalety ma dany produkt, jakie są jego parametry itp. 

Jak więc tworzyć opisy, które spełnią takie zadania?

Opisy produktów a pozycjonowanie 

Opisy produktów a słowa kluczowe

W opisie produktu powinny znaleźć się ważne słowa kluczowe (istotne, żeby fraza kluczowa znajdowała się nie tylko w nagłówkach, ale także w treści opisów).

Tworząc opisy, nie koncentrujmy się jednak wyłącznie na frazie głównej, używajmy wyrazów bliskoznacznych, synonimów, fraz pobocznych.

Tutaj na uwagę zasługuje algorytm Google ‒ Koliber, który skupia się na przydatności treści dla użytkownika. Na tym, czy witryna skoncentrowana jest tylko na frazie głównej, czy na szerszym kontekście danego zagadnienia.

Przy tworzeniu opisów pomyślmy, jakie informacje na temat naszego produktu mogą być przydatne dla potencjalnego klienta. Zastanówmy się, czy użytkownicy znają nazwę produktu, czy przeciwnie, wpisują inne wyrażenia.

Odpowiednie słowa kluczowe to klucz do sukcesu.

Jak dobrać słowa kluczowe?

W doborze słów kluczowych, które powinny znaleźć się w opisach produktów, pomocne będą narzędzia, na przykład Surfer SEO, Senuto, Planer słów kluczowych. Warto także przeprowadzić research konkurencji. Inspiracji mogą nam też dostarczyć autouzupełnianie Google czy podpowiedzi znajdujące się na samym dole wyników wyszukiwania.

Opisy produktów a nagłówki i struktura

Kolejne, bardzo ważne kwestie przy tworzeniu opisu produktu, to nagłówki i struktura. Większość sprzedawców o tym zapomina, a to elementy mające duże znaczenie zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google.

Zazwyczaj fraza kluczowa, która pojawia się w nagłówku H1, to po prostu nazwa produktu, na przykład: Swetry kaszmirowe damskie, Płatki śniadaniowe, Lampy stojące itd.

Następnie tworzymy nagłówki H2 i H3, mogą też pojawić się nagłówki H4. Najlepiej przyjąć strategię 1 nagłówek = 1 problem, 1 myśl. Dzięki temu tekst będzie spójny. Przykładowym nagłówkiem H2 może być: Sweter kaszmirowy ‒ zalety. Przykładowe nagłówki H3: Sweter z kaszmiru ‒ higroskopijność, Sweter z kaszmiru ‒ odporność na rozciąganie itp. 

Na końcu opisu produktu warto zamieścić CTA, czyli wezwanie do działania, na przykład: Otul się kaszmirowym ciepłem.

Opisy produktów: długość treści 

Jaką długość powinien mieć opis produktu? Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Skupmy się na tym, by wyczerpać temat, przekazać użytkownikowi najistotniejsze informacje. W niektórych przypadkach wystarczy kilka zdań, w innych konieczny będzie dłuższy tekst.

Dobrze zwrócić uwagę na opisy producentów, zweryfikować, jak długie opisy znajdują się na stronie konkurencji.

Opisy produktów: co powinny zawierać?

Warto tworzyć oryginalne opisy, takie, które wyróżnią produkt na tle konkurencji. Nie przesadzajmy jednak z kreatywnością i nie zapomnijmy o tym, że tekst musi zawierać ważne dla klienta informacje. Jeśli sprzedajesz swetry z kaszmiru, koniecznie wspomnij o tym w karcie produktu.

W opisie należy uwzględnić specyfikację produktu, parametry techniczne, zalety. To ważne dla każdego klienta. Dobrze natomiast unikać pustosłowia, na przykład sformułowań typu niska cena, wysoka jakość itp.

Pamiętaj o jednym, w sklepie stacjonarnym odbyłbyś rozmowę z klientem, w razie wątpliwości, udzielił wyjaśnień, przekonał go. W sklepie internetowym wszystko działa inaczej. Tutaj nie masz takiej szansy – jeśli klient nie znajdzie w opisie istotnych, konkretnych informacji, szybko przeklika się do konkurencji.

jak tworzyc opisy produktow

Jak przekonać użytkownika, czyli używanie języka korzyści

O czym jeszcze pamiętać przy tworzeniu opisów produktów? Tutaj doskonale sprawdzi się stosowanie języka korzyści. Pokażmy użytkownikowi, jakie korzyści da mu oferowany przez nas produkt.

Korzyści funkcjonalne

W opisach produktów koniecznie należy wspomnieć o korzyściach funkcjonalnych, zaletach. Korzyścią funkcjonalną będą na przykład liczne przegródki w torebce, dzięki którym kobieta bez problemów spakuje wszystkie drobiazgi.

Korzyści emocjonalne

Korzyści emocjonalne także będą interesujące dla Twoich potencjalnych klientów. Korzyści emocjonalne to na przykład dobre samopoczucie, komfort, wygoda.

Korzyści społeczne 

Korzyści społeczne to na przykład poczucie, że należymy do społeczności dbającej o ekologię, że znajdziemy się w gronie prawdziwych mężczyzn czy nowoczesnych kobiet.

Treść dopasowana do grupy odbiorców 

Tworząc opis, pamiętaj o swojej grupie docelowej. Przeanalizuj podstawowe informacje na temat idealnego klienta. Czy jest to osoba szukająca tanich i dobrych produktów, czy przeciwnie, luksusowego gadżetu? Czy Twoja oferta kierowana jest do matek, które troszczą się o swoje dziecko, do kobiet pracujących, którym brakuje czasu na gotowanie, czy do studentów mających ograniczony budżet?

Mów do swoich odbiorców w ich języku. Jeśli prowadzisz butik z ekskluzywną odzieżą dla kobiet, kuszenie niską ceną, nie jest dobrym kierunkiem. Dla kobiet, które na ubrania chcą przeznaczyć mniejszy budżet, cena i tak może okazać się zbyt wysoka. Lepiej postawić tutaj na luksus, ubrania z naturalnych tkanin, które będą doskonale prezentować się przez wiele lat.

Dobry opis produktu powinien być zrozumiały dla odbiorców.

Opisy produktów w sklepie lub na stronie www – o czym pamiętać? 

Unikalny opis to nie wszystko. O czym pamiętać oprócz samych opisów?

  • Liczą się wysokiej jakości, skompresowane zdjęcia produktu ‒ w sklepach internetowych nie może ich zabraknąć. Warto też zadbać o atrybuty alt. Atrybut alt to opis alternatywny grafiki.
  • Kolejna kwestia to linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne to odnośniki znajdujące się na stronie www. Przemyślana sieć linków to doskonała nawigacja dla użytkowników i robotów Google.
  • Intuicyjny proces zakupowy ‒ zwróć uwagę, czy proces zakupowy jest intuicyjny, czy potencjalny klient może bez problemów zakupić interesujące go produkty. Sam przejdź proces zakupowy w swoim sklepie internetowym i oceń, czy wszystko przebiega, jak należy.

Kopiowanie opisów od producenta – dlaczego to zły pomysł? 

Dlaczego nie powinniśmy kopiować opisów ze strony producenta, ze stron konkurencji, a nawet w obrębie własnej witryny? Unikalność tekstu jest ważnym czynnikiem rankingowym.

Duplicate content (zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny), jest bardzo źle oceniany przez roboty Google i skutkuje niższą pozycją w wynikach wyszukiwania.

W przypadku wykrycia duplikacji, w wyszukiwarce Google wyświetlana jest wyłącznie strona www, którą roboty Google uznają za miejsce, w którym znajdują się oryginalne treści.

Skuteczne opisy produktów – FAQ

Od czego zacząć tworzenie opisów produktów?

Tworząc opis produktu, najlepiej zacząć od przygotowania struktury tekstu, czyli samych nagłówków h1, h2, h3. To plan, dzięki któremu nasz opis będzie spójny, a informacje będą podzielone w logiczny sposób. W nagłówkach warto umieścić słowa kluczowe.

Korzyści płynące z dobrze przygotowanych opisów?

Skuteczne opisy produktów przyniosą nam wiele korzyści. Poskutkują wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania, pozytywnie wpłyną na satysfakcję użytkowników. Dzięki temu współczynnik odrzuceń spadnie, a konwersja i zyski będą coraz większe.

Czy działania z content marketingu poprawią widoczność strony?

Content marketing odgrywa bardzo ważną rolę. Unikalne, zawierające słowa kluczowe opisy produktów w sklepie internetowym lub na stronie www, są doceniane zarówno przez algorytmy Google, jak i przez użytkowników. Treści są istotnym czynnikiem rankingowym, a wysoka pozycja w Google to większe zyski, rozpoznawalność, większe zaufanie wśród odbiorców.

Czym jest język korzyści?

Opisy produktów powinny być przygotowanie z uwzględnieniem języka korzyści. Język korzyści to nic innego, jak opisanie, co da klientowi dany produkt. Jak klient będzie się czuł po jego zakupie.

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza