zasady seo

Spis treści

Najważniejsze zasady SEO i pozycjonowania

Najważniejsze zasady seo i pozycjonowania? Warto zaznajomić się z regułami dotyczącymi zwiększania widoczności strony www w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Prowadzenie prac zgodnie z wytycznymi dla webmasterów poskutkuje nie tylko zdobyciem wysokich pozycji, ale też ich utrzymaniem. O czym więc pamiętać? Zachęcamy do lektury! 

Zasady pozycjonowania ‒ white hat SEO 

Najistotniejszą zasadą SEO i pozycjonowania jest stosowanie wyłącznie uczciwych metod, korzystanie z reguł białego kapelusza, czyli z white hat SEO.

Zgodnie z zasadami białego kapelusza SEO, wszystkie działania powinny być rozłożone w czasie i prowadzone regularnie. Istotne jest także, by strona była przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów Google. 

Kod strony a white hat SEO 

Zgodnie z zasadami białego kapelusza SEO, kod strony powinien być uporządkowany, dostosowany pod wytyczne robotów Google. Ważne jest, by kod źródłowy HTML był tak zoptymalizowany, by roboty bez problemów rozumiały zawarte na stronie treści. Istotna jest także optymalizacja kodu CSS, który odpowiada między innymi za wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych, fonty, kolorystykę itp.  

Witryna powinna też spełniać wytyczne W3C, międzynarodowej organizacji wyznaczającej standardy z zakresu tworzenia stron. 

Architektura strony  a white hat SEO  

Wciąż podkreślane jest, jak duże znaczenie ma architektura strony. Podział na kategorie, podkategorie i treści dodatkowe, funkcjonalność strony, przejrzysta struktura to priorytet. Dzięki temu zarówno użytkownicy, jak i roboty Google mogą bez problemów poruszać się w obrębie strony. 

Słowa kluczowe a white hat seo 

Na stronie www muszą znaleźć się ważne dla naszego biznesu słowa kluczowe, czyli słowa, na które chcemy uzyskać widoczność w wyszukiwarce. Zadbajmy o to, by wszystkie frazy umieszczone były w tekście w naturalny sposób, by były odmienione oraz, by ich zagęszczenie nie było zbyt duże. 

Zgodnie z algorytmami powinniśmy pamiętać nie tylko o głównej frazie kluczowej, ale także o frazach pobocznych, które mogą okazać się interesujące dla użytkowników. 

Wysokiej jakości content a  white hat SEO  

Wysokiej jakości kontent to kolejny, ważny element pozycjonowania. Bez treści nie przekażemy użytkownikom najważniejszych informacji na temat oferty, parametrów sprzedawanych artykułów, wartości naszej firmy. 

To oczywiście nie koniec. Unikalny kontent to istotny czynnik rankingowy. Roboty Google promują witryny, które regularnie publikują wartościowe teksty. 

Bezpieczeństwo a  white hat SEO  

Nie możemy zapomnieć o bezpieczeństwie użytkowników. Na stronie www powinien być wdrożony certyfikat SSL. Istotne też jest, by witryna była umieszczona na bezpiecznym hostingu. 

Zasady pozycjonowana ‒ black hat SEO 

Wysoce odradzane jest natomiast stosowanie metod z czarnego kapelusza, czyli black hat SEO. Nieuczciwe praktyki zostaną szybko wykryte, a to poskutkuje karami od Google ‒ spadkiem widoczności strony w wynikach wyszukiwania, a nawet wyłączeniem witryny z indeksacji. Wyłączenie z indeksacji to tak naprawdę utrata strony i dotychczasowej pracy. Jedynym rozwiązaniem jest wtedy budowa nowej strony. Do nieuczciwych metod pozycjonowania zaliczamy: 

  • Upychanie słów kluczowych (keyword stuffing) ‒ nadmierna liczba słów kluczowych na stronie www.
  • Maskowanie treści (Cloaking) – czarny kapelusz SEO to także maskowanie treść. Takie działanie polega na stworzeniu dwóch wersji strony ‒ jednej, która wyświetla się wyłącznie użytkownikom i drugiej przeznaczonej tylko dla robotów. 
  • Ukrywanie treści i linków ‒ ukrywanie treści było bardzo częstą praktyką kilkanaście lat temu. Metody ukrywania tekstów to na przykład publikowanie tekstu w kolorze tła czy stosowanie czcionki 0. 

najwazniejsze zasady seo i pozycjonowania

Pozycjonowanie ‒ o czym jeszcze pamiętać? 

Optymalizacja prędkości ładowania 

Należy także zadbać o to, by strona www ładowała się w ułamku sekundy. Prędkość ładowania jest jednym z istotniejszych czynników rankingowych Google. Co więcej, współcześni użytkownicy nie tracą czasu na witryny, które zacinają się bądź ładują zbyt długo. 

Zbyt długi czas oczekiwania kończy się wyłączeniem strony przez użytkownika, wzrostem współczynnika odrzuceń i niższą pozycją w wyszukiwarce. 

Profil linków zewnętrznych 

Pozycjonowanie obejmuje nie tylko działania na stronie www, czyli działania on-site, ale także prace poza stroną, czyli off-site. Off-site to przede wszystkim budowa profilu linków zewnętrznych. Jeśli chcemy, aby nasza strona zdobyła wysokie pozycje, zadbajmy o to, by prowadziły odnośniki wysokiej jakości. 

Linki zewnętrzne możemy pozyskać z różnych źródeł, mogą to być: 

  • publikacje artykułów sponsorowanych na portalach mających duży autorytet, cieszących się dużym ruchem,
  • działania w mediach społecznościowych, 
  • outreach, 
  • marketing szeptany
  • publikacje na stronach partnerów.

Przestrzeganie najważniejszych zasad SEO to klucz do zwiększenia widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. A jak wiadomo, widoczność w sieci jest w dzisiejszych czasach priorytetem. Warto więc jak najszybciej rozpocząć odpowiednie działania i zyskać pozycje w TOP10. Powodzenia!

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

znaczniki schema
Znaczniki schema

Rich snippets ‒ zwróć uwagę użytkownika już z poziomu wyników wyszukiwania i spraw, że zamiast strony konkurencji otworzy Twoją. W jaki sposób? Jedną z możliwości

Czytaj więcej »

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?